Sallan pikkusiskolle nimi?
Esikoinen on siis Salla Marjatta (äitini nimi tuo Marjatta).
Mitäs kohta syntyvälle pikkusiskolle? Olemmme juuriltamme lappilais-karjalainen perhe, tykkäämme suomalaisista helpoista nimistä (selkeistä, ei mitään missä saa tavata miten kirjoitetaan). Mutta ei mielellään myöskään sellainen nimi mitä on nyt monta.
Mietin Selmaa, Sailaa tai Sannia... tai Almaa. Ja mitä 2. nimiä voisi olla noilla?
Kommentit (51)
mutta onko liikaa lempinimen kuuloinen? Mariaa en voi laittaa kutsumanimeksi, on varattu ihan samalla sukunimelläkin. Aleksandra voi olla ok 2. nimi.
Tämän hetken suosikit (ei suosikkijärjestyksessä):
Anni
Kaisa
Sanna
Milla
Nonna
Maisa
Anni ei kyllä voi olla Aleksandran edellä.
anopin nimi on Tatjana, kutsutaan Tainaksi, ja en todellakaan laita kumpaakaan. On ihan suomalainen (suomenkielinen ym.), mutta siis karjalasta.
tuosta Lauretesta vielä, että mitään -ette-päätteisiä en halua, nanetteja, janetteja tai anetteja tms. Liian "hömppiä", koristeellisia mun makuun :-).
Minusta Nonna on ihan kiva ja selkeä, ei liian lempinimimäinen.
Anni Katariina
Kaisa Aleksandra
Sanna Aleksandra
Milla Inkeri
Nonna Karoliina
Maisa Katariina
Minkä tyyppisistä toisista nimistä pidät?
Ehdottamiesi lyhyiden nimien kanssa sopisi joku pidempi, esim Sanni Aleksandra, Saila Emilia tms
on muuten kylä Sallan kunnassa :-) Onko liian erilainen, Salla on kai modernimpi nimi.
Tuuli minustakin kaunis. Saila on liian samanlainen kuin Salla.
2. nimi voisi olla siitä sukulistasta, niitä pidempiä, kuten just Katariina, Karoliina, Aleksandra, Justiina, Inkeri. Ehkä mielummin suosin 3 ekaa, kun ovat kuitenkin mieheni suvusta ja esikoisen 2. nimi on mun suvusta, äitini nimi.
Minkä tyyppisistä toisista nimistä pidät? Ehdottamiesi lyhyiden nimien kanssa sopisi joku pidempi, esim Sanni Aleksandra, Saila Emilia tms
Inari
Outi
Maaret
Pirita
Pieta
tai perinteinen ja vähän erilaisempi nimi yhdessä
Anna Karelia.
Aika erikoinen olisi Pallas. Onkohan tämän nimisiä naisia muita kuin Pallas Athene.
Salla Marjatta ja Nonna Maria
Salla ja Maisa olisi myös aika lystikäs pari. Sanna on kyllä ihan liian samanlainen nimi kuin Salla.
Äänteellisesti erilainen, mutta hengeltään samanlainen - minusta sopisi täydellisesti Sallan siskolle. On aika harvinainenkin. Ja kaunis :)
Muita hyviä (jo mainittujakin):
Tuuli(a)
Kaisla
Pihla
Pilvi
Ruska
Unna (pikkuinen saamenkielellä)
Saana tai Saaga (kylläkin ehkä äänteellisesti liian samanlaiset Sallan kanssa)
Lumi(a)
Linnea
Kielo
Iiris
Lilja
Taika tai Taiga
Nonna Maria tai Maisa Inkeri, luulen mä...
Nonna Mariaan sopisi kyllä 3. nimi esim. Nonna Maria Aleksandra mutta luulen että pidän linjan 2 nimeä/lapsi.
Pojasta olisi tullut Jonne Aleksanteri (se sovittiin jo aikoja sitten), ja onhan sekin vielä mahdollista joskus...
Salla Marjatta ja Nonna Maria Salla ja Maisa olisi myös aika lystikäs pari. Sanna on kyllä ihan liian samanlainen nimi kuin Salla.
ehdottomasti:)
Eiku siis Seela, sori!!
kaikki ovat niin kauniita nimiä :)
älkää siis sellaista nimeä antako tytölle riesaksi.
Varmaan monessa Euroopan maassa tuo nimi herättäisi naureskelua.
se on silti vanha karjalainen nimi.
Nimillä voi tulla eri merkityksiä eri kielillä. Esim. Kari on tytön/naisen nimi Norjassa. Ja tarkoittaahan Marikakin homoa espanjan puhekielessä, kirjoitetaan toki Marica, joten en nyt ihan jonkun italialaisen ihmettelyn takia Nonnaa hylkää. Eihän mummo oo kuitenkaan paha juttu, haukkumasana ym.
ap
älkää siis sellaista nimeä antako tytölle riesaksi. Varmaan monessa Euroopan maassa tuo nimi herättäisi naureskelua.
Vaikkei ehkä oo ikuinen paras kaveri, niin nyt vähän tyhmää laittaa sama.
Maisa olisi noista suosikki.