Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###MARRASMURUT 2008###

05.06.2009 |

Aloitanpa uuden ketjun kun vanha on ties missä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista näyttää olevan. Vai lomalleko kaikki ovat lompsineet??

Ella on lopultakin saanut ekat hampaat!! Kolme kuukautta on jo kuolattu paidan etumus märäksi ja pari päivää sitten kun kokeilin tuntu hampaat vaikkei vielä näkyneet. Molemmat etuhampaat yhtä aikaa. Tais pojallekin silloin aikoinaan tulla kahdet aina kerrallaan. Ei muuta uutta.

Helle kesti sitten tähän päivään saakka. Eilen ajelin iltasella Ellan kanssa siskon luo ja auto oli kuin sauna kun on nuo freonit karanneet autosta eli ilmastointi ei toimi. Tänään oli sitten vähän viileämpi ilma ajella kotiin kun vettä sato kuin saavista kaataen. Lasten uimakoulutkin loppuivat eilen joten loma voi virallisesti alkaa. Ei tarvii enää minään tiettynä aikana olla missään.

Laittakaahan kuulumisia muutkin.

Moschino ja Ella 7kk

Vierailija
2/11 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joel on alkanut jälleen kovasti kuolaamaan, mutta ikenissä ei näy mitään (alhaalla on jo kaksi hammasta). Kiinteiden kokeilut nyt jäähyllä, sillä iho lehahtelee ja kutiaa ja masukin on ollut sekaisin :( Viimeksi testattiin banaania ja huonolta siis vaikuttaa. Allergialääkäri antoi onneksi kiinteiden testailuaikaa syyskuuhun asti, joten ihan rauhassa edetään.

Ryömiminen sujuu, mutta sen suhteen ollaan hieman laiskoja. Liikutaan vain jos innostutaan kovasti jostakin. Konttausasentoa on kovasti treenattu. Tänään useamman kerran oltiin punnerrusasennossa useita sekunteja eli vain kämmenet ja varpaat lattiassa. Hurjan näköistä, odotin että milloin Joel tuuskahtaa nenälleen.

Joel vierastaa satunnaisesti ja ilman logiikkaa. Tänään oltiin kavereilla ja Joelille melko vieras nainen leikki hänen kanssaan eri huoneessa kuin missä minä tai mieheni olimme, eikä Joel kaivannut meitä ollenkaan noin 20 minuutin aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeiltiin tuossa muutama viikko ja poitsukin pääsi pihalle uimaan lastenaltaaseen:)

Meilläkin on alettu vierastaa, mummoa pelästyi niin että itku tuli, mutta kohta jo naureskeli. Jos äiti tai sisko on lähettyvillä niin kaikki ok.

Viimeisin taito on nyt pystyyn nousu. Ei tule unista pinnasängyssä mitään kun pitää vaan pystyyn päästä pinnoista kiinni pitäen. Vähän sais hitaammin kasvaa tuo poikuli.

Hampaita ei näy, ei kuulu, vaikka on imeskellyt jo useamman kuukauden kaikkea mahdollista. Tosi kränäkin on ollut, mut voipi johtua kuumuudestakin.

Kitinää kuuluu taas.

Aurinkoisia päiviä

toivottelevat murunmamma ja poikuus 7kk

Vierailija
4/11 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin reksiteröitymään uudestaan kun ei mun tunnusta ja/tai salasanaa hyväksynyt. Olen siis entinen crabu-87.

Itseltäni on nyt jääny kirjoittelu tosi vähälle, hyi minua. ja itse kun puhuin että jos sais aikaseksi edes kerran viikossa kirjoittaa. Kyllä nyt täytyy pitää lupaus paremmin.

Meidän tytölle tulee hammas!! Hampaan reuna on havaittavissa ja terävältä tuntuu =)

Mites teidän muiden mussukoilla? Ootteko muuten kuinka paljon tota sormiruokaa jo antanu ja jos ootte niin mitä?? Mä annoin kerran ruisleipää ja sen murusti lattialle. Kurkkuakin kokeilin, mutta se oli vähän liian kylmää koska oli jääkaapissa ollut.

Meidän muru ei vielä istu eikä konttaa. Mutta liikkuu kovasti selältä masulle tai selällään ollessa työntelee itseään jaloilla eteenpäin.

Ai niin!! Meidän neiti syö tuttia. Kerran ajattelin että kokeilenpas ja kyllä on yöheräilytkin vähentyneet. Ja nukahtaa omaan sänkyynkin tosi hyvin, kun sitä silloin pelkäsin että miten käy kun on vieressä nukkunut koko ajan.

Tutti tietysti maistuu sen takia että en imetä enää. Mutta nytkin tutti on lähinnä vain silloin kun käy nukkumaan.

Kesä on parasta aikaa! Luulen että tytsynki mielestä. Se kovasti tutkii luontoa ja katselee ohi ajavia autoja, polkypyöriä ja muuta. Anoppini koirasta hän tykkää kovasti. Innostuu aina kun koira on lähettyvillä tai se nuolee tytön käsiä. Koira on kuitenkin vasta pentu, melkein vuoden ikänen, mutta hyvin kuitenkin tulevat toimeen.

Nyt täytyy kääntää huomiota muualle kun tyttö kitisee.

Kirjoitelkaahan muutkin marrasmurut kuulumisia!

crabu-87 ja tyttö huomenna 7kk!!!

Vierailija
5/11 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä uudistuksen jälkeen vanhat tunnukset toimineet joten sen takia kesti tän verran kauan että jaksoin asiaan perehtyä ja kirjautua uudelleen.

Meillä vielä hampaita odotellaan. Sormet on suussa rystysiä myöten ja sit yökitään kun liian pitkälle tunkee.

Ja sormiruokaa en ole myöskään vielä antanut kun on tuo istuminen syöttötuolissa heinämiehen hommia. Soseita syödään mutta puuroa en vielä ole antanut kun vellilläkin jaksaa yönsä nukkua. Eilen lopultakin sain jauhelihan ja kanan soseutettua ja pakkaseen laitettua. Juurekset vielä odottaa uutta päivää. Helpommalla pääsen kun keitän perunan ja porkkanan yhtä aikaa ennen syöntiä.

Edelleenkin mahallaan keinuu lattialla. Jonkun verran peruuttelee mutta siinä on meidän liikkumiset. Taitaa olla likka meidän lapsista hitain liikkeissään. Muut ovat jo ryömineet ja toinen tytöistä konttas jo tässä vaiheessa. Viime viikolla saatiin taasen kolme piikkiä ja hyvin meni. Paino on nyt 7500g ja pituus 66,5cm.

Rakennusasiatkin edistyy pikku hiljaa. Rakennuslupa on haussa ja villoja yms. on ilmestynyt pihalle. Just viikonloppuna mies suunnitteli pitävänsä isyysloman heinäkuussa rakentamisen lomassa. Eipähän ainakaan kohta tarvii enää nurmikkoa ajaa kun ei ole mitä ajaisi.

Kesän jatkoja kaikille muruille ja laittakaas kuulumisia tulemaan!

Moschino ja Ella 6,5kk.

Vierailija
6/11 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusi yritys täällä.

Meidän pojalla on nyt kaksi alahammasta. Konttausasentoon kovasti punnerretaan, mutta muutoin liikkuminen enimmäkseen peruuttamista. Muutamat kerrat olen sohvan alta pelastanut!

6kk neuvolassa Joel oli 77cm ja 9,3kg. Pituuskasvu sen kun jatkuu...

Ollaan vasta päästy kiinteitä aloittamaan, joten ei vielä naposteluja. Tosin neuvolassa, kun otettiin sormesta verinäyte ja siihen sitten laastari, niin poika keksi imaista ja nielaista laastarin. Seuraavana yönä oli kitinää, mutta muutoin taidettiin siitä "napostelusta" selvitä.

Poika on hiffanut, että kankaiden, peittojen tms. alle kannattaa vilkaista, sieltä voi löytyä jänniä asioita. Helteillä oltiin peiton päällä nurmikolla ja voi sitä ihmetystä, kun peiton alta löytyikin voikukkia, apilanlehtiä ja heinää :-)

Th kehoitti istuttamaan, joten nyt on treenattu syöttötuolissa ja selvästi kehitystä havaittavissa. Tukkakin on viimein alkanut kasvaa ja melko vaalealta näyttää. Oli vähän arpomista saisiko punaisen tukan, mutta eipä näytä sitä minulta perineen. Pyörteitäkin on vain yksi kappale takaraivon ja päälaen välimaastossa.

Tänään tulee turvaistuin ja päästään taas autoilemaan. Joel kasvoi kaukalosta ulos ajat sitten ja ollaan nyt liikuttu vain vaunuilla ja julkisilla.

Localoba ja Joel 6,5kk

Vierailija
7/11 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasitte turvaistuimen? Olisko sulla linkkiä sivuille? Mä oon pitkään katellu kans ja miettinyt minkälaisen hankkisi. Bongasin cittarista sen carenan, joka on normi hinnaltaan 135€ ja nyt alennuksessa 99€ Mutta en tiedä että onko se selkä vai kasvot menosuuntaan. Haluisin ensimmäisen. Sitten katselin lastentarvikeliikkeen sivuilta ja siellä oli myös n. alta 200€ joka olis myös aika sopivan hintanen meidän kukkarolle. Kertokaa muutkin ehdotuksia tuosta istuimesta, jotka olette seuraavaan jo vaihtaneet. Meillä olisi myös vaihto pikaisesti edessä koska tytöllä ottaa hartiat kiinni istuimeen.

Mut nyt syömään, huus mies, joten palaillaan

crabu-87 ja Sara 7kk

Vierailija
8/11 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuin hankittiin huutonetistä. Britax two way elite. Käytiin ensin kaupassa katsomassa ja koeistumassa, siinä Joel viihtyi. Meilläkin kriteerinä oli tuo selkä menosuuntaan, joka pudotti monia malleja pois. Myöskään ei ollut tarvetta viimeisimmän muodin mukaiselle :-). Ainoa arveluttava on tuo pään sivuttaissuoja, mutta jos on huonoa tuuria, niin sitten on.

Ensimmäisessä kolarissa Joel oli jo. Henkilöauto halusi välttämättä tulla bussin kylkeen. Vahingot jäi pieniksi, henkilöauton keula kärsi, muut ei.

Vierailija
9/11 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin on kevät kadonnut ja kesä on vihdoin täällä! Melko viileää on tietysti viime päivinä ollut mutta sillä ei ole niin väliä, koska meidän perhe lähtee etelämpään kesää viettämään ja lämpimät säät on taattu. =)

Meillä poju ei vielä ryömi mutta kovasti nostaa ylävartaloa suorille käsille tai vaihtoehtoisesti peppua ilmaan. Eli liikkeelle pitäisi päästä mutta ei ole vielä keksinyt miten se tapahtuu. ;) Istua hän osaa jotenkin; tosin edelleen melko helposti kellahtaa nurin eli ei voi jättää yksin istuskelemaan. Soseita ollaan vasta muutama viikko syötetty; kasvissoseet ja puuro maistuu, lihasoseetkin kelpaa mutta hedelmä/marjasoseet ei maistu lainkaan.

Kaksi pientä hammasta on alas ilmestynyt, niillä saa jo kivasti otteen tisusta tai voi puraista olkapäästä... Tutti ei edelleenkään kelpaa lainkaan - paitsi leluksi. Otettiin tässä pari viikkoa sitten esille isompien käyttämät hyppykiikku ja kävelytuoli; niissä saa tyypin hetken viihtymään jos lattialla on tylsää. Kävelytuolilla pääsee yllättävän hyviin paikkoihin: kukkamultaa on jo maistettu ja pöytäliina (astioineen) pariin kertaan nykäisty lattialle...

Meidän poju mahtuu vielä kaukaloon mutta ostettiin pojalle jo uusi istuin Besafe Izi combi isofix-kiinnitteisenä. Ei mikään halpa istuin mutta käytössä todettu hyväksi merkiksi ja malliksi. Isommilla on siis vastaavat mutta vain kasvot menosuuntaan kiinnitettävät istuimet kakkosautossa käytössä. Me liikumme paljon autolla, joten istuimien pitää olla toimivat ja turvalliset.

Meidän perhe siis suuntaa lomalle; toivottavasti myös täällä saa nauttia kesän lämmöstä ja muista iloista!

t. Nonna2 ja poju 7kk

Vierailija
10/11 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti sitten munkin rekisteröityä uudelleen...

Meidän pikkumies konttaa,kovin konttaakin... Varsinainen täystuho on nyt, kaiken repii alas, kaikki menee suuhun, kaataa puurokuppinsa, äidin kahvikupin... aargh, touhua riittää... Tänään laitoin puiston hiekkalaatikkoon istumaan ja oli kivaa.

Soseita syödään jo vaikka mitä, teen aina satsin pakkaseen ja sieltä sitten lämmitetään. Puurokin maistuu, esikko ei suostunut normipuuroa syömään lainkaan, mutta poitsu popsii kaurapuuroa hyvällä ruokahalulla. Pituutta oli 6kk neuvolassa 69cm ja painoa 8600g. Seuraavan neuvola onkin vasta 9kk, koska heinäkuussa ei täällä anneta aikoja.

Poitsu mahtuu vielä kaukaloon, mutta meillä on esikoisella Britaxin se Two Way Elite ja sellainen varmaan hankitaan poitsullekin, koska se on niin monikäyttöinen ja pitkäikäinen.

Mitähän muuta? Mä oon sormiruokana antanut maissinaksuja, riisikakkuja, kurkkua ja hedelmänpaloja. Hedelmänpalat e vaan pysy oikein kädessä, riisikakku ja naksut ovat parempia.

Kesän lämpöä odotellaan, tänään olin itse ihan jäässä. Lapsia ei haitannut.

t. murunmamma ja kaksi riiviötä, neiti 3v1kk ja poitsu 6kk 3vk

Vierailija
11/11 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieläkin tyytyväisenä lattialla makoillaan. Kylläkin yhtenä iltana kun oli vaan vaippasillaan lattialla mahallaan vetäs jalat koukkuun ja siitä peppu ylös mutta siihen jäi. Mietin hetken miksei ole aiemmin tehnyt mutta vaatteet ottaa varmaan sen verran vastaan että iho paljaana liuku paremmin.

Ollaan aloiteltu aamu- ja iltapuuro. Ajattelin ensin että sitten jää aamuruoka välistä kun on helposti pärjännyt vellilläkin monta tuntia mutta kyllä maistu soseetkin muutaman tunnin päästä. Sit onkin niiden unien aika jotka on 3-5h riippuen ollaanko kotona vai liikenteessä. Luumuakin piti antaa tossa yks päivä kun ei ollu kakannu edellisenä päivänä ollenkaan ja yleensä tulee muutamat päivässä. Sitä ne kiinteät teettää.

Huomenna tulee 7kk täyteen. Aika on kulunut siivillä! Töihin vein hoitovapaahakemuksen jossa ens mahd töihinpaluu olis 10.1.2011. Jos vielä sen jälkeen persaus ja pää kestää olen ainakin kesän kotona. Nyt kun vielä kaupat tulevat olemaan aina auki ei tuo töihin paluu kauheasti kiinnosta. Joulun aika on eri kun saa juosta pää kolmantena jalkana eikä silloinkaan kaikkea ehdi hoitaa mutta muu aika on mun mielestä turhaa. Jos ei ostoksia ehdi tekemään kuutena päivänä ei se yksi päivä siinä lisää mitään auta. Avuttomuutta sanon minä mutta se onkin vain mun mielipide. Pyydän anteeksi niiltä kaikilta jotka tykkäävät käydä su kaupoilla.

Nyt pitää poika viedä uimakouluun ja toinen sieltä pois hakea. Kolmannella on vielä illalla oma vuoronsa.

Hyvää Juhannusta kaikille muruille!

Moschino ja Ella