Neiti 5 v näki synnytyksen
Katselin tänään tuota Vauva tulossa -ohjelmaa, jossa näytettiin harvinaisen suoraan se, miten ja mistä vauva putkahti maailmaan. Viisivuotias tuli myöhemmin sanomaan, että hän katseli huomaamattani yläkerran rappusilta ohjelmaa ja näki nyt, mistä vauvat tulevat. Olin ihan että ohhoh, koska en minäkään ole milloinkaan noin hyvin kuvattuna ole nähnyt, miltä se oikein näyttää.
Kommentit (6)
tuskin siitä traumaa jää. Eipähän tartte selitellä mitään satuja! Niin se vaan on, että vauvat tulee pimpasta, kyllä se kaikille joskus selviää.
sairaala-sarjasta synnytyksen, myös vahingossa. Tyttö on 4v. Yhtäkkiä hihkaisi vain, että hei! Se vauvahan tuli pimpistä! Noh, mitä sitä siinä sitten enää kieltämäänkään. Pari kertaa on asiasta maininnut, mutta ei siitä kovin isoa numeroa ole tullut. Odotan itse vauvaa, mutta tämä leikataan ja sen olen kertonut myös.
meillä on 3 poikalasta ja kaikki he tietävät että vauvat tulee äidin jalkojen välissä olevasta vauvareijästä(ei ole ollut puhetta mistään pimpistä yms. kun meillä ei tyttöjä)
ja kaikki ovat katsoneet useamman synnytyksen tv:stä
yhtä suurella innolla kuin äitikin katsoo. ja nuorimmainen 3v. on aina ihan innoissaan kun vauva syntyy.
en siis kuitenkaan anna katsoa mitään kauheita synnytyksiä missä veri lentää ja synnyttäjä huutaa..
Ei siinä musta ole mitään ihmeellistä sinänsä. Mutta se itse synnytystapahtuma on aika rajun näköistä toki enkä itsekään ehkä välittäisi ihan lähietäisyydeltä katsella edes sitä omaa pimppiä vauvan syntyessä.
synnyksiä useampiakin, eikä ollut moksiskaan vaan innoissaan hihkui voi miten ihana vauva syntyi
ei nuo k uvat kovin hirveitä minusta ole olleet, ja rauhallisisa ovat olleet synnyttäjätkin kaikki mitä olen nähnyt,
toki olen kätilö ja tottunut tuohon touhuun kyllä
mielestäni on parasta heti lapsesta läåhtien tehdä näistä asioista luonnollisia ja normaalia tapahtumia, eikä näitä salata,
toki ei kauheita kiljumis kohtauksia yms hässäkkää kannata näyttää, mutta juuri tuollaisia rauhallisia synnytyksiä
kun kerran tuli vuosia, vuosia sitten telkusta kuinka akupunktion avulla voi synyttää kai kivutta.
Tyttö sanoi - Äiti, mä en tee koskaan vauvoja, mä hoidan aina niitä sun vauvoja...