Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastavalmistuneiden työttömyys sote-aloilla jyrkässä nousussa

Vierailija
10.03.2025 |

Se siitä hoitajapulasta 

 

https://www.hs.fi/talous/art-2000011087393.html

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri kusetus "varmasta työstä".

Vierailija
42/51 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän alanhan piti olla varma työllistäjä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi kaikki sosionomit tehdä vaikka päiväkerhoja työttömille valtion rahoilla. Ei kiinnosta yhtään sen enempää kuin muidenkaan työttömyys. 

Vierailija
44/51 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt eläkkeellä tehnyt keikkatyötä entisellä työpaikallani, varmaan riippuu ihan paikkakunnastakin, jos muuta työvoimaa ei ole tarjolla.  Eläkeläinen tulee kuitenkin halvemmaksi kuin vakkari...ei tarvitse maksaa esim. ylitöistä, hälytysrahaa yms.

Vierailija
45/51 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä puolella on kyllä töitä, palkka  n.150e huonompi kuin julkisella mutta parempi töissä kuin työttömänä. Teen 2- vuorotyötä palvelutalossa , palkka n.2900e/kk.

Vierailija
46/51 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin työttömänä työkkärin  koulutuksia.

Aika paljon on taas työkkäriin tullut näitä lähihoitaja koulutuksia haettavaksi.

Vähän epäilyttää kannattaako tuota opiskella kun hyvinvointi alueilta leikataan.

Valmistuu vaan työttömäksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/51 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohde aloitti just yt:t, joissa pitää vähentää 500 henkilötyövuotta. 18 000 työntekijää on Pohteella nyt.

Vierailija
48/51 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä tilanne on muuttunut soten osalta niin yhtäkkiä? Vielä vuosi sitten kiljuttiin kuorossa hoitajapulaa.

Rahat on saatava tärkeämpään, kuten Ukrainan sotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/51 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halutaan säästää rahaa. Joten ei palkata vaikka tarvittaisiin työvoimaa 

 

Ulkomaalaiset voisi ihan ensimmäisenä vaihtaa kotimaiseen suomenkielentaitoiseen hoitajaan ja tarveharkinta takaisin tälle alalle. Onhan tää nyt naurettavaa, että muualta tuodaan työvoimapulan paikkaajia ja yhtä aikaa suomalaisista kouluista valmistutaan suoraan kortistoon. 

Kuka tästä yleensä on edes päättänyt Euroopassa, että koko maanosa pitää täyttää ulkomaalaisilla? 

Tämä! Mikä on käynnistänyt Euroopassa tällaisen itsetuhomekanismin? 

Vierailija
50/51 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä tosiaan on yksityisellä puolella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/51 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoden määräaikaiset työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026."

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän