Quiet firing, tai vanhaan tapaan: savustaminen ulos. Kokemuksia?
Mistä merkeistä lopulta tajusit, ja miten homma päättyi? Ehditkö palaa loppuun, taistelitko vastaan?
Kommentit (8)
No en taistellut. Miksi ihmeessä taistelisin paikasta jossain paikassa, missä on noin paska meininki ja ilmapiiri. Ennemminkin kiitän jumalaa että pääsen muualle.
Vierailija kirjoitti:
No en taistellut. Miksi ihmeessä taistelisin paikasta jossain paikassa, missä on noin paska meininki ja ilmapiiri. Ennemminkin kiitän jumalaa että pääsen muualle.
Ymmärrän pointin, mutta savustettavalla on oikeus pitää työpaikkansa ja epäasiallinen käytös pitäisi saada loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Savumerkeistä.
Hauskaa laskea leikkiä tällaisella asialla? No, sitten kun löydät itsesi vastaavasta tilanteesta, tiedät miltä se tuntuu.
Olin nuorempana eri mieltä erään vanhemman työntekijän kanssa hänen menettelytavoistaan. Ilmapiiri kiristyi, syntyi vastakkainasettelua puolin ja toisin. Oli kaksi eri leiriä. Hain silloin erästä toista työpaikkaa jonne onnekseni pääsin, tunsin päässeeni kuin vankilasta. Myöhemmin kuulin tuon entisen työyhteisöni valittaneen kiistakumppanini toiminnasta, hekin lopulta myönsivät että kaikki ei ollut kunnossa. Henkilö siirrettiin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin sen siitä kun kasslerista valui kirkasta nestettä ja se alkoi hajota grillissä osiin.
Maistui omenasavulle.
Kylläpä joillakin ottaa ihon alle,
Oletko kenties metodia harrastava esimies?
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorempana eri mieltä erään vanhemman työntekijän kanssa hänen menettelytavoistaan. Ilmapiiri kiristyi, syntyi vastakkainasettelua puolin ja toisin. Oli kaksi eri leiriä. Hain silloin erästä toista työpaikkaa jonne onnekseni pääsin, tunsin päässeeni kuin vankilasta. Myöhemmin kuulin tuon entisen työyhteisöni valittaneen kiistakumppanini toiminnasta, hekin lopulta myönsivät että kaikki ei ollut kunnossa. Henkilö siirrettiin muualle.
Tiedän hyvin vastaavanlaisen tapauksen, missä eräänlaisen koskemattomuusposition tavoittanutta henkilöä vastaan nousi eräs kollega, kun oli vuosia sietänyt väärää informaatiota ja gaslightingia, ja yllättäen tämä epäkohdan esiinnostanut henkilö leimattiin, ja tilanne muuttuikin aika sietämättömäksi hänen osaltaan.
Nykyajan työelämä on muuttunut erittäin raadolliseksi.
YT:eet haisee joka nurkalla, tekoälyä pakottaa jokainen tiiminvetäjä (ja johto) ja ihmiset kyykkää burnouteihin. Pompotellaan projekteista toiseen; pitäisi luovia sadan eri sidosryhmäjäsenen kanssa, mutta kukaan ei halua ottaa omistajuutta mistään, ja se ainoa joka yrittää, poljetaan suohon.
Savumerkeistä.