Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Quiet firing, tai vanhaan tapaan: savustaminen ulos. Kokemuksia?

Vierailija
23.05.2026 |

Mistä merkeistä lopulta tajusit, ja miten homma päättyi? Ehditkö palaa loppuun, taistelitko vastaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savumerkeistä.

Vierailija
2/8 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en taistellut. Miksi ihmeessä taistelisin paikasta jossain paikassa, missä on noin paska meininki ja ilmapiiri. Ennemminkin kiitän jumalaa että pääsen muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en taistellut. Miksi ihmeessä taistelisin paikasta jossain paikassa, missä on noin paska meininki ja ilmapiiri. Ennemminkin kiitän jumalaa että pääsen muualle.

Ymmärrän pointin, mutta savustettavalla on oikeus pitää työpaikkansa ja epäasiallinen käytös pitäisi saada loppumaan.

Vierailija
4/8 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savumerkeistä.

Hauskaa laskea leikkiä tällaisella asialla? No, sitten kun löydät itsesi vastaavasta tilanteesta, tiedät miltä se tuntuu.

Vierailija
5/8 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana eri mieltä erään vanhemman työntekijän kanssa hänen menettelytavoistaan.  Ilmapiiri kiristyi, syntyi vastakkainasettelua puolin ja toisin.  Oli kaksi eri leiriä.  Hain silloin erästä  toista työpaikkaa jonne onnekseni pääsin, tunsin päässeeni kuin vankilasta.  Myöhemmin kuulin tuon entisen työyhteisöni valittaneen kiistakumppanini toiminnasta, hekin lopulta  myönsivät  että kaikki ei ollut kunnossa.  Henkilö siirrettiin muualle. 

Vierailija
6/8 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin sen siitä kun kasslerista valui kirkasta nestettä ja se alkoi hajota grillissä osiin.

Maistui omenasavulle.

Kylläpä joillakin ottaa ihon alle,

Oletko kenties metodia harrastava esimies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorempana eri mieltä erään vanhemman työntekijän kanssa hänen menettelytavoistaan.  Ilmapiiri kiristyi, syntyi vastakkainasettelua puolin ja toisin.  Oli kaksi eri leiriä.  Hain silloin erästä  toista työpaikkaa jonne onnekseni pääsin, tunsin päässeeni kuin vankilasta.  Myöhemmin kuulin tuon entisen työyhteisöni valittaneen kiistakumppanini toiminnasta, hekin lopulta  myönsivät  että kaikki ei ollut kunnossa.  Henkilö siirrettiin muualle. 

Tiedän hyvin vastaavanlaisen tapauksen, missä eräänlaisen koskemattomuusposition tavoittanutta henkilöä vastaan nousi eräs kollega, kun oli vuosia sietänyt väärää informaatiota ja gaslightingia, ja yllättäen tämä epäkohdan esiinnostanut henkilö leimattiin, ja tilanne muuttuikin aika sietämättömäksi hänen osaltaan. 

Vierailija
8/8 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan työelämä on muuttunut erittäin raadolliseksi.

YT:eet haisee joka nurkalla, tekoälyä pakottaa jokainen tiiminvetäjä (ja johto) ja ihmiset kyykkää burnouteihin. Pompotellaan projekteista toiseen; pitäisi luovia sadan eri sidosryhmäjäsenen kanssa, mutta kukaan ei halua ottaa omistajuutta mistään, ja se ainoa joka yrittää, poljetaan suohon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän