Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paketti jätetään aitomaattiin?

Vierailija
20.01.2020 |

Voisko joku selittää tän mulle niinku for dummies tyylisesti. Olen maksanut paketin verkossa ja sanin Helposti-koodin. Kirjoitin päälle kaikki oikeat tiedot koodeineen, tämä asia on selvää. Mutta olen aina vienyt postin pisteeseen nämä paketit mutta sitä pistettä ei enää ole vaan tilalla automaatit. Olen kerran varannut automaatin ja jättänyt koodilla sinne mutta nyt varaaminen ei ole mahdollista (pitkä tarina miksi ei).

Onnistuuko siis paketin lähettäminen automaatilla ilman varaamista?!? Miten saan luukun auki???

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tietää että paketti mahtuu siihen lokeroon?

Vierailija
22/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan meillä siinä systeemissä ei ole mitään näyttöruutua eikä viivakoodin lukijaa. Ainoastaan ne lokerot. Eikä niitä saa auki sillä helpostikoodilla vaan varauskoodilla. Se lokero on pakko varata, jos haluaa jättää paketin. Meillä siis näin. 

Hmm..luulen että meilläkin on näin.

Huoh. Kerron nyt tarkemmin. :D Varasin siis yhden luukun eilen illalla ja vein pakettia tällä varauskoodilla aamulla. Tuossa ko.luukussa ei toiminut numero 0 ollenkaan joten en saanut luukkua auki. En saanut netistä enää ko.paketille varattua uutta luukkua mistään, se antoi aina sen saman rikkinäisen luukun. Jonotin postin aspaan aamulla 3 tuntia vuoronumerolla yksi enkä ikinä päässyt läpi ja sitten piti lopettaa jonotus kun työt odottivat. Yritin päivällä päästä myös chatin kautta läpi ja tässäkin olin numerolla 1 mutta ei. Siksi kysyn nyt että miten saan sen per##leen luukun auki?!? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se automaatti kysyy ekana oletko noutamassa vai jättämässä pakettia. Painat jälkimmäistä. Sen jälkeen kysyy sitä koodia ja sen jälkeen näyttää mihin suuntaan luukku aukeaa, oikealle vai vasemmalle. Työnnät paketin luukkuun ja luukku kiinni. Siihen näytölle tulee kyllä tarkat ohjeet, seuraat niitä.

Meidän automaatissa ei ole mitään tällaista. Siinä on vain lokerikkoja, jotka avataan koodilla. Jokaisessa lokerossa on oma lukko ja numeronäppäin. Koodin saa postin sivuilta paketin lähettämisen yhteydessä eli kun ostaa lähetyksen netistä ja varaa netistä lokeron haluamastaan pakettiautomaatista. Jos koodia ei ole, pitää paketti toimittaa postin noutopisteeseen. Samoin koodin saa myös noutoilmoituksen mukana tekstiviestitse jos on noutamassa pakettia. Koodi on kertakäyttöinen.

Vierailija
24/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö osa lokerikoista ole sellaisia, ettei siinä ole mitään näyttöä, pelkästään ne numeropadit joka luukussa?

Vierailija
25/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tietää että paketti mahtuu siihen lokeroon?[/quote

Postin sivuilla lukee mitat.

Vierailija
26/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan meillä siinä systeemissä ei ole mitään näyttöruutua eikä viivakoodin lukijaa. Ainoastaan ne lokerot. Eikä niitä saa auki sillä helpostikoodilla vaan varauskoodilla. Se lokero on pakko varata, jos haluaa jättää paketin. Meillä siis näin. 

Hmm..luulen että meilläkin on näin.

Huoh. Kerron nyt tarkemmin. :D Varasin siis yhden luukun eilen illalla ja vein pakettia tällä varauskoodilla aamulla. Tuossa ko.luukussa ei toiminut numero 0 ollenkaan joten en saanut luukkua auki. En saanut netistä enää ko.paketille varattua uutta luukkua mistään, se antoi aina sen saman rikkinäisen luukun. Jonotin postin aspaan aamulla 3 tuntia vuoronumerolla yksi enkä ikinä päässyt läpi ja sitten piti lopettaa jonotus kun työt odottivat. Yritin päivällä päästä myös chatin kautta läpi ja tässäkin olin numerolla 1 mutta ei. Siksi kysyn nyt että miten saan sen per##leen luukun auki?!? Ap

Koodi toimii vain 24 h ajan, sen jälkeen se luukku on varattavissa toiselle. Sun täytyy viedä paketti johonkin postin toimipisteeseen, mihin vain missä postin henkilökunta ottaa tiskillä sen vain vastaan. On maksettu niin ei vaadita mitään toimenpiteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se automaatti kysyy ekana oletko noutamassa vai jättämässä pakettia. Painat jälkimmäistä. Sen jälkeen kysyy sitä koodia ja sen jälkeen näyttää mihin suuntaan luukku aukeaa, oikealle vai vasemmalle. Työnnät paketin luukkuun ja luukku kiinni. Siihen näytölle tulee kyllä tarkat ohjeet, seuraat niitä.

Meidän automaatissa ei ole mitään tällaista. Siinä on vain lokerikkoja, jotka avataan koodilla. Jokaisessa lokerossa on oma lukko ja numeronäppäin. Koodin saa postin sivuilta paketin lähettämisen yhteydessä eli kun ostaa lähetyksen netistä ja varaa netistä lokeron haluamastaan pakettiautomaatista. Jos koodia ei ole, pitää paketti toimittaa postin noutopisteeseen. Samoin koodin saa myös noutoilmoituksen mukana tekstiviestitse jos on noutamassa pakettia. Koodi on kertakäyttöinen.

Okei. Eli game over mulle. Meidän lokeroissa on juuri nämä näppäimet joka luukulla eikä mielestäni näyttöä. Vien siis paketin jonnekkin toimipisteeseen. Love Posti 😘

Vierailija
28/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan meillä siinä systeemissä ei ole mitään näyttöruutua eikä viivakoodin lukijaa. Ainoastaan ne lokerot. Eikä niitä saa auki sillä helpostikoodilla vaan varauskoodilla. Se lokero on pakko varata, jos haluaa jättää paketin. Meillä siis näin. 

Hmm..luulen että meilläkin on näin.

Huoh. Kerron nyt tarkemmin. :D Varasin siis yhden luukun eilen illalla ja vein pakettia tällä varauskoodilla aamulla. Tuossa ko.luukussa ei toiminut numero 0 ollenkaan joten en saanut luukkua auki. En saanut netistä enää ko.paketille varattua uutta luukkua mistään, se antoi aina sen saman rikkinäisen luukun. Jonotin postin aspaan aamulla 3 tuntia vuoronumerolla yksi enkä ikinä päässyt läpi ja sitten piti lopettaa jonotus kun työt odottivat. Yritin päivällä päästä myös chatin kautta läpi ja tässäkin olin numerolla 1 mutta ei. Siksi kysyn nyt että miten saan sen per##leen luukun auki?!? Ap

Koodi toimii vain 24 h ajan, sen jälkeen se luukku on varattavissa toiselle. Sun täytyy viedä paketti johonkin postin toimipisteeseen, mihin vain missä postin henkilökunta ottaa tiskillä sen vain vastaan. On maksettu niin ei vaadita mitään toimenpiteitä.

Kiitos. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tietää että paketti mahtuu siihen lokeroon?

https://www.posti.fi/fi/henkiloille/laheta/paketit-kotimaahan

Vierailija
30/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tietää että paketti mahtuu siihen lokeroon?

Ostaessasi lähetystä valitset pakettisi mittoihin sopivan koon (S, M, L laatikko).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itsekin lähettää helposti-koodilla paketin. Postin sivuilla sanottiin että lähimpään kaupan automaattiin voi viedä, ei tarvita lokeron varausta. No kun siellä ei ole mitään muuta kuin lokerot, joissa on jokaisessa on oma näppäimistönsä! Ei ollut mitään luukkua minne sen paketin olisi voinut laittaa.

Vein sitten toiseen Smartpost-automaattiin missä on se erillinen näyttö..

Vierailija
32/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin itsekin lähettää helposti-koodilla paketin. Postin sivuilla sanottiin että lähimpään kaupan automaattiin voi viedä, ei tarvita lokeron varausta. No kun siellä ei ole mitään muuta kuin lokerot, joissa on jokaisessa on oma näppäimistönsä! Ei ollut mitään luukkua minne sen paketin olisi voinut laittaa.

Vein sitten toiseen Smartpost-automaattiin missä on se erillinen näyttö..

Nii just! V###n Posti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se automaatti kysyy ekana oletko noutamassa vai jättämässä pakettia. Painat jälkimmäistä. Sen jälkeen kysyy sitä koodia ja sen jälkeen näyttää mihin suuntaan luukku aukeaa, oikealle vai vasemmalle. Työnnät paketin luukkuun ja luukku kiinni. Siihen näytölle tulee kyllä tarkat ohjeet, seuraat niitä.

Meidän automaatissa ei ole mitään tällaista. Siinä on vain lokerikkoja, jotka avataan koodilla. Jokaisessa lokerossa on oma lukko ja numeronäppäin. Koodin saa postin sivuilta paketin lähettämisen yhteydessä eli kun ostaa lähetyksen netistä ja varaa netistä lokeron haluamastaan pakettiautomaatista. Jos koodia ei ole, pitää paketti toimittaa postin noutopisteeseen. Samoin koodin saa myös noutoilmoituksen mukana tekstiviestitse jos on noutamassa pakettia. Koodi on kertakäyttöinen.

Okei. Eli game over mulle. Meidän lokeroissa on juuri nämä näppäimet joka luukulla eikä mielestäni näyttöä. Vien siis paketin jonnekkin toimipisteeseen. Love Posti 😘

Juuri noiden ylettömien ohjeiden/toimimattomuuden vuoksi käytän Matkahuoltoa. Toki se vaatii ainakin meillä ( vielä) sen asiakaspalvelupaikan. Ostan netistä ,kirjoitan ainoastaan lähetystunnuksen paketin päälle (ei muuta) ja vien 24h Nesteelle. Paketti nopeasti perillä ja jos tarvitsen apua niin neuvonta maksutonta ja odotusaika maks. 5min. Suosittelen !!

Vierailija
34/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😊😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KONGREETTINEN AITOMAATTI

Vierailija
36/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä nykyaikaa.

Ennen sekin oli helpompaa

Vierailija
37/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KONGREETTINEN AITOMAATTI

Voitsä kertoa itsestäsi vähän lisää? Kiinnostaa ihan aidosti tietää että millanen henkilö kirjoitti tämän viestin?

Villi veikkaus: 36 vuotias mies joka kävi ala- ja yläasteen tyyliin Myllypurossa ja sen jälkeen amiksen jossain autokorjaaja-linjalla. Ehkä. Ehkä jätit sen kesken. Olet töissä jossain kiinteistöhuollollossa, naimaton, lapseton ja edelleen istut viikonloput jossain Idän Pisteessä brenkkua kitaten. Vineät siitä kuinka jotkut insinöörinpaskiaiset tai lääkärit elävät skeidaa elämää eivätkä tiedä tosielämästä mitään. Sulla on pukinparta ja käyt Tallinnassa pari kertaa vuodessa frendien kanssa hakemassa kaadettavat.

Vierailija
38/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KONGREETTINEN AITOMAATTI

Voitsä kertoa itsestäsi vähän lisää? Kiinnostaa ihan aidosti tietää että millanen henkilö kirjoitti tämän viestin?

Villi veikkaus: 36 vuotias mies joka kävi ala- ja yläasteen tyyliin Myllypurossa ja sen jälkeen amiksen jossain autokorjaaja-linjalla. Ehkä. Ehkä jätit sen kesken. Olet töissä jossain kiinteistöhuollollossa, naimaton, lapseton ja edelleen istut viikonloput jossain Idän Pisteessä brenkkua kitaten. Vineät siitä kuinka jotkut insinöörinpaskiaiset tai lääkärit elävät skeidaa elämää eivätkä tiedä tosielämästä mitään. Sulla on pukinparta ja käyt Tallinnassa pari kertaa vuodessa frendien kanssa hakemassa kaadettavat.

😂😂

Vierailija
39/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän R-kioskia ja Matkahuoltoa aina kun vain mahdollista. Postia käytän vain jos on ihan pakko.

Olen taistellut ihan postin asiamiespisteessä paketin lähettämisestä.

Annoin kotona kaikki tiedot ja maksoin netissä. Luulin, että se helposti-koodi (naurettava nimi, kun juuri ei ole helposti) tulisi siihen samalle näytölle kun annoin ne tiedot ja maksoin. No ei tullut, vaikka kuinka etsin.

No menin sitten viemään paketin tiskille. Kävelin pari kilometriä paketin kanssa. Kysyivät sitä koodia, ei ollut, mutta sanoin, että olen rekisteröinyt ja maksanut juuri ennen kun lähdin, pitäisi löytyä tiedot teiltä koneelta. Ei kuulemma löydy, kun ei ole sitä koodia. Kysyin missä se koodi sitten oli kun en missään nähnyt. No, kuulemma on kissankokoisilla numeroilla. Ei siinä näytössä mihin annoin tiedot ja maksoin vaan minun sähköpostissa. Aha.

Mulla ei ole älykännykkää eikä siinä asiakaspisteessä kuulemma ole sellasta tietokonetta tms. jolla pystyisin itse katsomaan sähköpostista sen hemmetin numeron niin sanoivat, että sun nyt vaan sitten pitää mennä kotiin ja katsoa se koodi ja tulla takaisin sitten tänne.

Silloin no hiukan hermostuin ja sanoin, että en kyllä kävele ees taas sitä matkaa uudelleen, kyllä teidän nyt jollain lailla tämä paketti pitää saada matkaan, en lähde tästä tiskiltä mihinkään ennen.

Mutta kun meidän sitten pitää mennä johonkin sättiin ja se on hankalaa. Sanoin, että sitten menette sinne sättiin.

Olivat happaman näköisiä, mutta lopulta sain kuin sainkin jätettyä sen paketin ilman HELPOSTI-koodia. En tiedä kauanko meni aikaa.

Että näin helppoa.😁

Vierailija
40/56 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän R-kioskia ja Matkahuoltoa aina kun vain mahdollista. Postia käytän vain jos on ihan pakko.

Olen taistellut ihan postin asiamiespisteessä paketin lähettämisestä.

Annoin kotona kaikki tiedot ja maksoin netissä. Luulin, että se helposti-koodi (naurettava nimi, kun juuri ei ole helposti) tulisi siihen samalle näytölle kun annoin ne tiedot ja maksoin. No ei tullut, vaikka kuinka etsin.

No menin sitten viemään paketin tiskille. Kävelin pari kilometriä paketin kanssa. Kysyivät sitä koodia, ei ollut, mutta sanoin, että olen rekisteröinyt ja maksanut juuri ennen kun lähdin, pitäisi löytyä tiedot teiltä koneelta. Ei kuulemma löydy, kun ei ole sitä koodia. Kysyin missä se koodi sitten oli kun en missään nähnyt. No, kuulemma on kissankokoisilla numeroilla. Ei siinä näytössä mihin annoin tiedot ja maksoin vaan minun sähköpostissa. Aha.

Mulla ei ole älykännykkää eikä siinä asiakaspisteessä kuulemma ole sellasta tietokonetta tms. jolla pystyisin itse katsomaan sähköpostista sen hemmetin numeron niin sanoivat, että sun nyt vaan sitten pitää mennä kotiin ja katsoa se koodi ja tulla takaisin sitten tänne.

Silloin no hiukan hermostuin ja sanoin, että en kyllä kävele ees taas sitä matkaa uudelleen, kyllä teidän nyt jollain lailla tämä paketti pitää saada matkaan, en lähde tästä tiskiltä mihinkään ennen.

Mutta kun meidän sitten pitää mennä johonkin sättiin ja se on hankalaa. Sanoin, että sitten menette sinne sättiin.

Olivat happaman näköisiä, mutta lopulta sain kuin sainkin jätettyä sen paketin ilman HELPOSTI-koodia. En tiedä kauanko meni aikaa.

Että näin helppoa.😁

Helposti-koodia ei tarvita, kun paketin jättää tiskille. Tee reklamaatio asiamiestoimipaikkaan, jotta eivät toista virhettään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi