Saunalahden asiakas, tarkista laskusi!
Saunalahti on muuttanut 1.4 alkaen kaikkiin (ainakin näihin vanhoihin) kännykkäliittymiin automaattisesti kuuluvan "alle euron päivät"-lisäpalvelun maksulliseksi. Eli laskuihin ilmestyy 1,99 euroa ylimääräistä kuukaudessa, ellei palvelua peruuta. Mielestäni tämä lisäpalvelu toimii jotenkin nurinkurisesti, maksat palvelusta jota et ole tilannut, ellet et tajua peruuttaa sitä.
Itselleni ei tullut asiasta mitään tiedotusta, käytössä on tekstarilasku eikä siinä mainittu asiasta mitään. Jälkikäteen huomasin, että oma-elisassa näkyvässä laskuerittelyssä oli helmikuun laskun yhteydessä viimeisellä sivulla maininta asiasta. Mielestäni tästä olisi pitänyt tulla ilmoitus joko tekstarilaskuni yhteydessä tai vaihtoehtoisesti tiedotus kotiin. Tai oikeastaan operaattorin olisi pitänyt lopettaa tämä ilmainen palvelu, ja tarjota asiakkaalle mahdollisuus tilata halutessaan maksullinen lisäpalvelu, jos hän sitä edes tarvitsee.
Asiakaspalvelusta poistivat tämän turhaan veloitetun summan mutinoitta, taitavat itsekin tajuta olevansa aika heikoilla vesillä tällaisessa automaattisella lisäpalvelulla rahastamisessa.
Noh, olin muutenkin tympäntynyt Saunalahden spämmiliittymään, joten vaihdoin tf:n liittymään. Saman hintainen, ilman jokapäiväistä tekstarispämmäystä yhteistyöyrityksiltä.
Kommentit (121)
Minulle ainakin tuli tiedoitus sähköpostiin sekä tekstarina puhelimeen. Ärsyttävää kyllä, minun liittymä oli ennen ilmainen, sitten tuli 1,99e/kk ja nettiyhteys, nyt sitten tämä vielä. viimeisin puhelinlasku oli 5e ja 4e oli näitä kk-maksuja.
Kannattaa varmaan peruuttaa toi aep-lisäpalvelu, jos puhelimen käyttö on noin vähäistä.
Minkälainen kuuluvuus tossa tele finlandin liittymässä on? Ennen saunalahtea mulla oli käytössä DNA, ei ollut kuuluvuutta kotona vaikka asuin parin kilsan päässä Helsingin keskustasta. Tästä on tosin aikaakin jonkun verran.
Mulle tuli tuosta onneksi tekstarilla ilmoitus, että haluanko jatkaa ja peruin sen samantien. Mutta kun minulle soitettiin pari kk sitten ja kaupattiin 4g -liittymää ja siihen luvattiin ilmaiseksi kuukauden elisa sovellus älypuhelimeen/tablettiin, niin lasku tuli sen kuukauden jälkeen vaikka en koko sovellusta yhtään edes käyttänyt prkl. Eikä sitä saanut peruttua muuten kuin soittamalla aspaan.
Kiitos tiedosta AP! Tarkistin oman laskuni ja peruin palvelun saman tien asiakaspalvelussa... Taitaa olla liittymän vaihto edessä. Saunalahden liittymässä ongelmat alkavat kasaantua ja tämä oli kyllä viimeinen pisara. En puhu tai tekstaa paljoa, joten pakettiliittymä on poissuljettu koska ne ovat aina kalliimpia kuin nykyiset puhelinlaskuni (8-11 euroa). Nykyisen liittymäni kuukausimaksu on jo 6 euroa, mutta olen pitänyt sen tähän asti siksi, että puhelut saunalahden/elisan liittymiin ovat ilmaisia. Esimerkiksi dna:lla on jo huomattavasti edullisempi kuukausimaksu, joten jos heidän tarjoamansa netti on yhtä hyvä kuin nykyisessä liittymässäni (ei veloita ylimääräistä tai katkaise yhteyttä kun tietty raja ylittyy) niin vaihdan kyllä lennosta dna-liittymään.
Itselläni saunalahden kelpo+ liittymä, jossa kk-veloitus 2,90. Lasku tulee noin kerran kolmessa kuukaudessa ja silloin loppusumma ollut n. 8,90 euroa. Melko edullista sanoisin, mutta en kyllä soittelekaan enkä tekstaile, mutta pakkohan sitä on joku puhelinliittymä olla. Turha maksaa turhasta.
Saunalahti on lisännyt liittymiinsä niin paljon kaikenlaisia pakkomaksuja, että taitaa olla aika vaihtaa liittymiä koko perheeltä. Tiedä mitä ne keksivät seuraavaksi.
Jos ei käytä puhelimella nettiä, kannattaa ehdottomasti vaihtaa tele finlandiin. Kk-maksu 1,00 euroa!
Saako enään mistään normaalia liittymää ilman mitään paketteja? Olen tykännyt tästä saunalahdesta, menee se nettimaksu 1,99e/kk ja muuten maksan puheluista ja tekstareista 6snt/min/kpl. Laskut on 5-10e/kk. Mutta koko aika ollaan lisäämässä kaikkia uusia lisämaksuja :(
Tämä näyttäisi olevan aika edullinen... http://www.globetel.fi/liittym%C3%A4t
Toimii Soneran verkossa, kk-maksu 0,59 e, puhelut 0,059 e/min ja tekstarit 0,059 e/kpl.
Kiitos tiedosta! Puolet laskusta näyttäisi olevan näistä lisämaksuista, pitää varmaan laittaa liittymä vaihtoon. Mikäs seuraavista olisi paras, dna, tele finland vai toi globetel? Vikasta en ole ikinä kuullutkaan, onko kenelläkään kokemuksia siitä?
Tele finlandin mini-liittymä on ihan jees, kk-veloitus euron, puhelut ja tekstarit 7 snt/min/kpl. Datapaketti ei sisälly mukaan, mutta halutessaan saa kahden euron lisämaksulla sen hitaimman version.
Ootko tarkistanut, meneekö Saunalahden tiedotteet roskapostiin? Luultavasti sinne on tullut tiedote... Itse sain tiedotteen asiasta ja peruutin lisäpalvelun samantien. Tosiaan aika jännä, että ne on laittaneet sen tollein päin, että lisäpalvelu tulee automaattisesti ellei sitä peru... Saahan varmaan noinkin tuottoja, kun ihmiset ei lue tiedotteita tai tarkista laskujaan.
Kiitos aloituksesta. Saunalahtea voipi vituttaa kun jää massit saamatta tämän keskustelun takia :)
Eivät ole Saunalahdesta kuulleet sitä vanhaa viisautta, että nykyisen asiakkaan pitäminen tyytyväisenä maksaa x määrän rahaa, uuden asiakkaan houkutteliminen 4x ja pettyneen asiakkaan saaminen takaisin 10x.
Olen käsittänyt että olisi joku kuluttajansuojalaki, joka määrittelee tällaiset tuotteet ns. opt-in tyyppisiksi, eli vaivihkaa ei saisi ujuttaa sellaisia tuotteita laskuun mitä asiakas ei erikseen ole nimenomaisesti hyväksynyt... Voin olla väärässä, mutta ainakin näin pitäisi olla :)
Luultavasti näin on, kun ne suostu asiakaspalvelussa heti hyvittämään veloitetun summan. Ei tarvinnut edes vängätä asiasta.
Spämmit voi estää kyllä. Niitä ei ole pakko ottaa liittymän mukana.
Hyvää tiedottamista tosiaankin :( Onneksi sentään täällä saa tietoa näistä kusetuksista!