Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uus puhelin pitäis saada, vaan mikä?

Vierailija
02.03.2015 |

Vaihtoehtona on uusin Samsung S6, HTC:n uusi One M9 tai Googlen Nexus 6. Mikähän noista olsi paras? Samsung on hyvä, sen tiedän kokemuksesta. Mulla on ollut kaksi samsungin lippulaivamallia, kumpikin toiminut moitteetta. Eka jo yli 4 vuotta ja tää nyt käytössä oleva jo kaksi vuotta. HTC:ta on kehuttu ja Nexus taas olis puhdas android. Vaan onko ne yhtä hyviä kuin samsung? 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta iphone 6. Saat laatua. Android puhelimet on vähän leluja.

Vierailija
2/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:32"]

Osta iphone 6. Saat laatua. Android puhelimet on vähän leluja.

[/quote]

En halua iPhonea. Minusta ne on juuri niitä leluja ja tehty osaamattomille ihmisille. Androidia voi muokata ja tehdä siitä sellaisen kuin haluaa. iPhonea ei. Mulla on iPad joten olen tutustunut iOsiin. Ei kiitos, haluan puhelimen jota saa ja pystyy itse muokkaamaan. Sitäpaitsi kummasti se tuo iOs kulkee kohti androidia, viimeisessä päivityksessä kaikki uudistukset oli sellaisia jotka oli jo androidissa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhone 5s on paras. Meillä on kaikilla muilla paitsi kuopuksella (9-v) kyseinen puhelin. Kuopus hukkaa liian usein puhelimen että ostaisin noin kalliin puhelimen. Mutta tämä on paras puhelin, joka ei mene tippusemesista huolimatta rikki vuodessa

Vierailija
4/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumia 1020 tai 930, saat samalla erittäin hyvän kameran, joka ajaa pokkarikameran asian helposti.

Vierailija
5/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsungin ostaisin itse noista.

Vierailija
6/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Nexus 6.

Joo Androidit on leluja, iphonet kalliita status leluja.

Jos oikeeta puhelinta tarviit, osta Lumia. Vaikka 735:n.

Ja osta joku android 7" tabletti leluksi.

Vierailija
7/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:29"]Vaihtoehtona on uusin Samsung S6, HTC:n uusi One M9 tai Googlen Nexus 6. Mikähän noista olsi paras? Samsung on hyvä, sen tiedän kokemuksesta. Mulla on ollut kaksi samsungin lippulaivamallia, kumpikin toiminut moitteetta. Eka jo yli 4 vuotta ja tää nyt käytössä oleva jo kaksi vuotta. HTC:ta on kehuttu ja Nexus taas olis puhdas android. Vaan onko ne yhtä hyviä kuin samsung? 
[/quote]
Paljonko miehesi on antanut budjetiksi?

8/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemuksia sekä Samsungin Galaxyista ja HTC:sta ja laadullisesti HTC on ollut ihan ylivoimainen, myös iPhoneihin verrattuna.

Esim. sellainen juttu kuin näytön hajoaminen on ollut ihan tuntematon ilmiö noissa HTC:n Oneissa, ellei nyt suoranaisesti ole lyönyt sitä näyttöä jollain terävällä.

Tietenkin S6:sta ja M):stä on vaikea sanoa vielä yhtään mitään, varsinkin jos S6 on nyt vihdoin metallirunkoinen ja -kuorinen.

Mulle ei tuottaisi vaikeutta valita noista HTC.

9/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken lisäksi tähän asti noi HTC:n puhelimet ovat miellyttäneet silmääkin eniten.

Vierailija
10/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:37"]

iPhone 5s on paras. Meillä on kaikilla muilla paitsi kuopuksella (9-v) kyseinen puhelin. Kuopus hukkaa liian usein puhelimen että ostaisin noin kalliin puhelimen. Mutta tämä on paras puhelin, joka ei mene tippusemesista huolimatta rikki vuodessa

[/quote]

No, kuten jo aimmin mainitsin, niin mulla on Samsungin puhelin, joka on reilut 4v. vanha. Tippunut monen monta kertaa ja edelleen pelaa kuin uusi. On nykyisin lapsen puhelin. Tämä mun käytössä oleva Samsung on kohta 2v. vanha ja sama juttu. Toimii kuin uusi, vaikka on ottanut osumaa. Ja sillä on pelattu ja sitä on käytetty todella paljon. Siksi itsellä ykkösenä on tuo Samsungin uusi S6. Mutta toisaalta, voishan sitä kokeilla toisenkin valmistajan puhelinta ja tuo puhdas android kyllä houkuttais. Mutta kuten sanoin, Samsung on vaan oman kokemuksen kautta todettu hyväksi, että kannattaako merkin vaihto. iPhone ei ole lainkaan mun listalla, ei ole mun valinta. Android sen olla pitää.

Vierailija
11/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:39"]

Osta Nexus 6.

Joo Androidit on leluja, iphonet kalliita status leluja.

Jos oikeeta puhelinta tarviit, osta Lumia. Vaikka 735:n.

Ja osta joku android 7" tabletti leluksi.

[/quote]

Oman kokemuksen mukaan androidit ei ole leluja. Ja kiitos ei Lumioille, en todellakaan halua windowsia puhelimeen, riittää kun sen kanssa saa tapella tietokoneessa. 

Android on mun valinta, koska se vaan on käytössä parhaaksi todettu. ap

Vierailija
12/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin samsungin. On minusta vaan noista paras. Ja olen niin samaa mieltä sun kanssa noista iphoneista!

Vierailija
13/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:29"]Vaihtoehtona on uusin Samsung S6, HTC:n uusi One M9 tai Googlen Nexus 6. Mikähän noista olsi paras? Samsung on hyvä, sen tiedän kokemuksesta. Mulla on ollut kaksi samsungin lippulaivamallia, kumpikin toiminut moitteetta. Eka jo yli 4 vuotta ja tää nyt käytössä oleva jo kaksi vuotta. HTC:ta on kehuttu ja Nexus taas olis puhdas android. Vaan onko ne yhtä hyviä kuin samsung?  [/quote] Paljonko miehesi on antanut budjetiksi?

[/quote]

Enpä kysele mieheltä lupia enkä rahoja, ihan omilla rahoilla ostan ja tasan sen minkä itse haluan. Itse asiassa mua houkuttais se samsungin S6 edge. Mutta mietin vaan sen kestävyyttä kun siinä on ne kaartuvat reunat. ap

Vierailija
14/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:47"]

Itse ostaisin samsungin. On minusta vaan noista paras. Ja olen niin samaa mieltä sun kanssa noista iphoneista!

[/quote]

Joo, kyllä minäkin eniten kallistun tuohon S6:een. Vielä pitäs vaan miettiä että valitako se tavis malli vai edge. Kauhee puhelinkuume kyllä iski eilen kun tuon S6:n julkaisua katselin. Pitäs vaan malttaa ja miettiä, jopa niin kauan että pääsis hypistelemään noita kaupassa :) ap

Vierailija
15/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author=" Tero" time="02.03.2015 klo 15:41"]

Mulla on kokemuksia sekä Samsungin Galaxyista ja HTC:sta ja laadullisesti HTC on ollut ihan ylivoimainen, myös iPhoneihin verrattuna.

Esim. sellainen juttu kuin näytön hajoaminen on ollut ihan tuntematon ilmiö noissa HTC:n Oneissa, ellei nyt suoranaisesti ole lyönyt sitä näyttöä jollain terävällä.

Tietenkin S6:sta ja M):stä on vaikea sanoa vielä yhtään mitään, varsinkin jos S6 on nyt vihdoin metallirunkoinen ja -kuorinen.

[/quote]

Kiitos, HTC on siis myös hyvä valinta. Miehellä oli takavusoina HTC ja se kyllä kesti useamman vuoden myös. Itsellä nuo galaxyt on toimineet niin hyvin, että epäilyttää vaihtaa merkkiä. Mutta eipä sitä tiedä onko tuo S6 sitten edeltäjiään parempi tai edes samantasoinen kestävyydeltään ym. Hintava se ainakin on. ap

Vierailija
16/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:50"]

[/quote]

Joo, kyllä minäkin eniten kallistun tuohon S6:een. Vielä pitäs vaan miettiä että valitako se tavis malli vai edge. Kauhee puhelinkuume kyllä iski eilen kun tuon S6:n julkaisua katselin. Pitäs vaan malttaa ja miettiä, jopa niin kauan että pääsis hypistelemään noita kaupassa :) ap

[/quote]

Jos ajattelet taloudellisesti, niin odotat syksyyn, tai ens vuoden puolelle. Silloin hinta tippunut.

Ja lastentaudit korjattu ;)

Androoid 5:sta ei oo kuulunut pelkkää hyvää....

Ja ihan oikeesti. kaikki yli 300€ puhelimesta on silkkaa rahastusta.

Mutta anna palaa, jos siltä tuntuu.

Vierailija
17/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumia 930 on ollut itselläni loisto-ostos! Hetkeäkään en ole katunut, kun vaihdoin androidista ja iPhonesta Lumiaan.

18/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:56"]

[quote author=" Tero" time="02.03.2015 klo 15:41"]

[/quote]

Kiitos, HTC on siis myös hyvä valinta. Miehellä oli takavusoina HTC ja se kyllä kesti useamman vuoden myös. Itsellä nuo galaxyt on toimineet niin hyvin, että epäilyttää vaihtaa merkkiä. Mutta eipä sitä tiedä onko tuo S6 sitten edeltäjiään parempi tai edes samantasoinen kestävyydeltään ym. Hintava se ainakin on. ap

[/quote]

juu, mallikohtaistahan tuo puhelimien hyvyys ja laatu aina on, HTC on yllttävän samanlainen ulkoisesti kuin aiemmat M7 ja M8, 5" näyttö tuntuisi itselle olevan se riittävä koko, varsinkin yhden käden käyttöön.

Ja kyllähän Samsunginkin ulkonäöltään hyvin tunnistaa Samsungiksi, mulla on Samsungit myös toimineet ja kestäneet hyvin, mutta itse en ole tykännyt niiden sellaisesta liukkaasta "muovisuudesta" kädessä, tuo HTC:n karhennettu alumiini ja kaareva takaosan muoto tekee siitä erittäin hyvin käteensopivan ja -pysyvän :)

Kalliitahan nuo on kuin perkeleet, kaikki lippulaivat, uusin HTC M9 ovh 780,- :(

Itse ajattelin ihan vakavissani seuraavassa puhelimessa tutkia nuo kiinalaisten merkkien lippuvaivat, OnePlus Onen, Huawein M7, Xiaomin Mi4:n ja vaikka Oppon N3:nkin

Vierailija
19/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaxy S5. Halvempi kuin S6, saa muistikortin tarvittaessa ym.

Vierailija
20/35 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:50"]

[/quote]

[/quote]

Jos ajattelet taloudellisesti, niin odotat syksyyn, tai ens vuoden puolelle. Silloin hinta tippunut.

Ja lastentaudit korjattu ;)

Androoid 5:sta ei oo kuulunut pelkkää hyvää....

Ja ihan oikeesti. kaikki yli 300€ puhelimesta on silkkaa rahastusta.

Mutta anna palaa, jos siltä tuntuu.

[/quote]

Jep, kyllä mä ton tajuan. Mun vanha puhelinkin on vielä hyvä, joten sen takia ei tarvis vaihtaa. Mutta kun se puhelinkuume iski. Se alko jo alkuvuodesta ja eilen se sitten iski todella. Mutta olen kyllä ajatellut lykätä puhelimen ostoa vähintään kesään ja käydä katsomassa noita eri vaihtoehtoja. Ja jos oikein sais itsensä ylipuhuttua niin hommais sen vasta syksyllä, jolloin hinnatkin alkaa tippua. Saas vaan nähdä kykenenkö itseni hillitsemään. Toisaalta mä en hirveästi ostele itselleni mitään, joten ei kai se ihan hirveää ole jos kerran parissa vuodessa vaihtaa kännykkää ;) ap