Silmälasit juhla-asun kanssa
Voi suomalaiset naiset. Rillit+juhlamekko on niin perseen näköistä. Miksei tämä mene perille?!?!
Kommentit (62)
Neuvo hienostuneelta ja elegantilta tyylikonsultti-palstalaiselta:
Rillit+juhlamekko on niin perseen näköistä.
:D
Jos se kelpaa Meryl Streepille, Sophia Lorenille ja kuningatar Elisabetille, se kelpaa myös minulle.
http://www.missesdressy.com/blog/wp-content/uploads/2011/10/sophia-with-glasses.jpg
http://www.who2.com/sites/default/files/blog/queenelizabethcrown.jpg
Mielestäni ihminen näyttää mt-ongelmaiselta, jos hänellä on isot, roikkuvat korvakorut ja silmälasit.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 23:55"]
Mielestäni ihminen näyttää mt-ongelmaiselta, jos hänellä on isot, roikkuvat korvakorut ja silmälasit.
[/quote]
Mielenkiintoista. Kannattaisi kysyä tästä assosiaatiosta joltain psykoanalyytikolta.
Voi Urkki... mikä moka!
Laseja, jotka sopivat kokonaisuuteen:
http://www.realscience.us/blog/wp-content/uploads/2012/02/MillaJojovich.jpg
http://www.1stfun.com/wp-content/uploads/2011/06/Kate-Beckinsale.jpg
http://i.dlisted.com/files/galleries/hendricksdga8.jpg
http://alyssathordarson.files.wordpress.com/2012/11/liv.jpg?w=764
Etiketti ei sinällään kiellä silmälasien käyttöä. Kuitenkin juhlapukuun (joka on linnan juhlien pukukoodi) kuuluu olennaisena osana seuraavat ohjeet "Yksityiskohtien sopeuttamista toisiinsa pidetään tärkeänä" ja "asusteiden tarkoituksena on korostaa asukokonaisuutta". Siten myös silmälasien tulisi sopia paitsi pukuun, myös muihin käytettäviin asusteisiin. Arkisilmälasit näyttävät usein arkisilta. Siksipä, jos haluaa pukeutua oikeasti etiketin mukaan, pitäisi olla yksinkertaiset, esimerkiksi kehyksettömät sirot silmälasit, jotka eivät syö pukua tai asusteita. Entisaikaan silmälasit olivat tällaisia.
Eihän juhlapukuun yhdistetä arkista rannekelloasikaan, vaan siro korukello, tai miehillä taskukello. Miesten jämäkkäa kangasta olevaan frakkiasuun sopivat paremmin myös paksukehyksiset silmälasit.
Hollywoodin gaalajuhliin on turha verrata. Näissä juhlissa pukukoodina ei ole juhlapuku, vaan iltapuku (smokki). Tämä sallii hiukan enemmän vapauksia.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 19:53"] Kaikki ei pysty käyttämään piilareita. jos ei pysty ja ilman ei näe, miten sinne juhliin pitäisi tulla? [/quote] Tuskin niitä noin paljon on. [/quote] Nää on ne samat ihmiset, jotka käyttää ikivanhoja silmälaseja. Uudet on niin kalliit, kun on niiiiiin huono näkö ja karsastus ja silmäsilsa ja korvat eri korkeudella ja auringonpaiste häikäisee. Selittelyä. En jaksa kuunnella. "Kyllähän mä, mutta kun..." Aika marginaalinen on se ihmistyhmä, joiden silmät ei kestä neljää tuntia piilareissa kerran elämässään. Ja myös ne joiden silmälasit oikeesti maksaa miljoonan.
[/quote]
Hankin vaatimattoman näköisen silmälasit puoli vuotta siteen ja ne maksoivat 1 200€. Kuivasilmäisenä en voi käyttää piilareita enkä myöskään herkkäsilmäisenä voi meikata silmiä. Mitä ehdotat ratkaisuksi?
Pyörätuoli on kamala tyylimoka, ei kuulu juhla-asuun! Eikö voi edes neljää tuntia pärjätä ilman sitä tuolia?
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 20:43"]Kylläpä tässä ketjussa kalikat kalahtelevat. 16:lle tiedoksi, että en todellakaan pidä tekoripsiä ja silareita tyylikkäinä. Kuten en myöskään niitä silmälaseja iltapukujuhlassa!
Jos ei voi piilareita pitää niin sitten ei voi eikä pidä. Se tosiasia ei kuitenkaan saa silmälaseja sopimaan niihin iltapukuihin yhtään paremmin. Valehdellako teille pitäisi?
14
[/quote]
Olet aivan oikeassa, pilasi kokonaisuuden monilta nuo helkutin lasit, liian erottuvat ja suoraan sanottuna juntit.
No olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä, että silmälasit latistavat juhlatyylin naisilla. Itse en koskaan juhlinut lasit päässä ennen lasik-leikkausta. Ymmärrän toki, että joillekin piilarit eivät ole vaihtoehto ja silloin laseja on toki pakko käyttää. Ei se silti tee niistä tyylikkäitä. Jokainen juhlapukuun pukeutunut nainen olisi tyylikkäämpi ilman laseja.
Miettikää nyt vaikka jotain Timo Soinia tai Ben Zyskowiczia, kuinka tyylittömiä nekin on lasit päässä. Ei ne rumat arkisilmälasit kuulu millään tavalla miestenkään juhlapuvustukseen.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 02:07"]
No olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä, että silmälasit latistavat juhlatyylin naisilla. Itse en koskaan juhlinut lasit päässä ennen lasik-leikkausta. Ymmärrän toki, että joillekin piilarit eivät ole vaihtoehto ja silloin laseja on toki pakko käyttää. Ei se silti tee niistä tyylikkäitä. Jokainen juhlapukuun pukeutunut nainen olisi tyylikkäämpi ilman laseja.
[/quote]
Älä puhu paskaa. Minä olen ainakin paljon paremman näköinen laseilla kuin ilman. Tosin kasvoni eivät olekaan täysin symmetriset. Kiellätkö myös kuulolaitteet, rollaattorit, kävelysauvat ja muuta avut?
Olette kyllä pohjasakkaa naisina. Haukkua nyt muita naisia jostais silmälaseista... Ei ihme ettei tasa-arvo tässä maassa toteudu kun perusakkojen taso on sinunkaltaistasi...
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 20:23"]
Ja tämäkin koskee vain naisia vain? Naiset riskeeratkoon vaikka näkönsä että miellyttäisi ap:n ja kaltaistensa silmää? Miehille silmälasit on ok? Mitä vuotta me eletään?
[/quote]
En minä kyllä miehenä laseja pistäisi puvun kanssa.
Kai sitä nyt heikkonäköisempikin erottaa missä se presidentin käsi on jos ei halua piilareita laittaa?
Suurimmalle osalle lasien käyttäjistä lasit ovat välttämättömyys tai ainakin elämää huomattavasti helpottava apuväline. Tärkein funktio omilla silmälaseillani on auttaa minua näkemään ja sitä kautta elämään, asusteena toimiminen tulee tämän jälkeen. Miksi haluaisin viettää hienot juhlat ilman että oikeastaan näkisin niistä mitään kunnolla? Mielestäsikö minun pitäisi ottaa rillit pois jotta näyttäytyisin sinulle mahdollisimman tyylikkäänä ja samalla siis menettää itseltäni mahdollisuus ihastella kanssajuhlijoiden tyylikkyyttä? Eh? Melkoisen omanapaista ajattelua ja järjen köyhyyttä, töykeä itsekkyyskin on etikettivirhe.
Menin naimisiin rillit päässä upeaan mekkoon pukeutuneena. Näin alttarilla aviomieheni eikä tarvinnut kompuroida. Olin kaunis ja tyylikäs. Piste ;)
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 19:53"]Kaikki ei pysty käyttämään piilareita. jos ei pysty ja ilman ei näe, miten sinne juhliin pitäisi tulla?
[/quote]
Sokkona ja talutettuna.
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 20:43"]
Kylläpä tässä ketjussa kalikat kalahtelevat. 16:lle tiedoksi, että en todellakaan pidä tekoripsiä ja silareita tyylikkäinä. Kuten en myöskään niitä silmälaseja iltapukujuhlassa!
Jos ei voi piilareita pitää niin sitten ei voi eikä pidä. Se tosiasia ei kuitenkaan saa silmälaseja sopimaan niihin iltapukuihin yhtään paremmin. Valehdellako teille pitäisi?
14
[/quote]
Ihan hyvin sopii yhteen, ei huolta. Ei tarvi edes valehdella. Tiedoksi, että mielipiteesi ei ole absoluuttinen totuus.
[/quote]
Silmälasit eivät sovi iltapuvun / hääpuvun / minkään muunkaan juhlavamman asun kanssa. PISTE:
Yrittäkää nyt rumat moukat tajuta tämä.