Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystäväni ei halua kihloja eikä naimisiin

Vierailija
22.09.2013 |

Ajattelin täältä kysyy kun täällä on niin paljo naisia. Mulla sellanen tilanne että ollaan nykyisen tyttöni kanssa oltu pari vuotta yhdes, ja rakastan häntä kuin hullu puuroa. Alussa ku oltiin oltu n puoli vuotta yhdessä, hän kysäisi minulta mentäiskö naimisiin.. Sanoin että ei mennä kun on ihan liian aikaista ja siitä veti parin päivän mykkäkoulun mutta kun vakuutteln että rakastan yhä ja haluan olla yhdessä niin muuttu "normaaliksi".. Noh, nyt sitten vuosipäivänä olin ostanut sormukset meille ja iltakävelyllä ollessamme joen rannalla pyysin häntä vaimokseni. Hän oli pitkän aikaa hiljaa, ja sanoi, että ei voi sanoa kyllä. Kysyin että miksi, vastasi, että hän ei vaan enää halua, että oli halunnut silloin suhteen alussa mutta enää ei. Kuulemma satutti niin paljon silloinen kieltävä vastaukseni. Kysyin että haluaako olla yhdessä, sano että haluaa olla, mutta ei kihloihin eikä naimisiin. Kyllä meinasi isolla miehellä tulla kyynel silmään.. Kysyin sitten lapsenteosta niin vastas että ehkä muttei lähivuosina ainakaan. tuntuu kauhean pahalta, niinkuin sydän olis revitty rinnasta irti. Mitä tällanen tarkoittaa? Tuntuu siltä niinkuin hän haluaisi naimisiin mutta jonkun toisen kanssa? Auttakaa..

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:53"]

Mun mies kosi vasta kuukauden seurustelun jälkeen. Minä en uskaltanut silloin vielä suostua, vaikka mieli teki. Järki jotenkin sanoi, että katsotaan nyt vähän aikaa vielä. Onneksi mies ei ottanut tuosta nokkiinsa, vaan kosi uudestaan 7kk seurustelun jälkeen ja silloin jo minäkin uskalsin suostua. Mentiin naimisiin 8kk seurustelun jälkeen ja ollaan oltu nyt 15 vuotta naimisissa. Monet koki tuon hätäilyksi, mutta me oltiin asiastamme varmoja emmekä nähneet syytä ylimääräiselle odottelulle.

Valitettavasti en osaa antaa ap:lle mitään neuvoa. Itse koen niin, että jos seurustelukumppani on varma siitä, ettei halua missään vaiheessa naimisiin, niin seurustelua on turha jatkaa. Minulle seurustelu tarkoittaa sitä, että katsotaan onko meistä aineista aviopariksi ja jos tulos on ei, niin seurustelu poikki. Mitä järkeä seurustelussa on, jos tiedetään ettei se johda mihinkään?

[/quote]

Voisko alapeukuttajat selventää, mitä tässä on alapeukutettu?

Vierailija
2/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 20:17"]Kuka hullu vastaa kosiintaan myöntävästi puolen vuoden seurustelun jälkeen?
[/quote]

Jep. Minä en ole edes seksiin valmis puolen vuoden seurustelun jälkeen, vaikken uskis tms olekkaan. Kihlat ehkä ~2v seurustelun jälkeen.

t. 16v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu tyttöystävä sulla. Muutenkin puolet avioliitot päättyy eroon niin miksi ihmeessä edes pitäis mennä naimisiin?

Vierailija
4/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ette ees asu vielä yhessä ja menit ja kosit? Mun mielestä hieman outoa..

Vierailija
5/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu olet harvinaisen tyhmä ihmisyksilö. Kunnon saapas!

Vierailija
6/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu haluaa naimisiin puolen, tai edes vuoden yhdessäolon jälkeen? :D

Vierailija
7/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on momimutkainen, mutta vastaus yksinkertainen. Erotkaa. Jos oikeasti rakastaa ja haluaa sitoutua (häät tai ei) niin silloin ei tarvita epäröintiä tai mitään pelailua. Vaikuttaa että tyttö epäröi. Et halua naimisiin sellasen kans joka epäröi.

Vierailija
8/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tyttö on sanonut ihan selvästi, ettei halua sun kanssa naimisiin. Lapsia haluaa EHKÄ muutaman vuoden kuluttua. Jos pystyt näiden speksien kanssa elämään, niin jatkakaa toki suhdettanne. Mutta suoraan sanoen en näe teillä yhteistä tulevaisuutta, parempi olisi olla erillään. She's just not that into you...

Vierailija
9/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naiivia tytöltä tuo, että puolen vuoden jälkeen naimisiin. Eihän tuossa ole ehtinyt nähdä parisuhteen arkea vielä läheskään tarpeeksi ja rakastumisen aivokemiatkin vielä pärisee vahvasti.

Vierailija
10/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on että puolen vuoden jälkeen se naimisiinmeno ois kelvannut mutta ei enää. Kuka edes haluaa syöksyä suin päin naimisiin vasta puolen vuoden jälkeen??

Vierailija
11/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Mä sanoin ihan suoraan miehelle, että itse en ainakaan halua mennä kihloihin ennen kuin ollaan 3 vuotta oltu yhdessä - mä olin 20 ja hän oli mun 1. poikaystävä. Omat vanhempani menivät naimisiin alle vuoden seurustelun jälkeen ja erosivat 2,5 vuoden päästä. En halunnut tehdä samaa virhettä. Ollaan asuttu yhdessä 5v siinä vaiheessa, kun naimisiin mennään. Mikä kiire?

Mun mielestä ihan älyttömän tyhmää edes ajatella naimisiinmenoa 6kk jälkeen, varsinkaan jos ei olla asuttu yhdessä. Av-mammat taas vähän sekasin, nyt hei joku järki käteen. Vain koska teillä onnisti, menitte naimisiin 2vkon jälkeen vauva mahassa, ei tarkoita sitä että jokaisen pitää heittäytyä samaan kuin te. Naimisiinmenon ei pitäisi olla mikään whatever, vaikka nykyään ensitreffeillä mennäänkin naimisiin.

Vierailija
12/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette ihan hulluja akkoja täällä, ei ihme ettei teidän suhteet kestä! Miksi pitää mennä heti kihloihin? Miksi pitää puhua avioliitosta ja lapsista kun ollaan 20 vuotiaita?
Silloin puhutaan opiskelusta ja haaveista. On eri asia jos 30 aletaan seurustella, silloin molemmat tietää mikä on homman nimi. Tässä taitaa kuitenkin olla kyse tosi nuorista ihmisistä.

Vierailija
13/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:33"]Mitä ihmettä? Mä sanoin ihan suoraan miehelle, että itse en ainakaan halua mennä kihloihin ennen kuin ollaan 3 vuotta oltu yhdessä - mä olin 20 ja hän oli mun 1. poikaystävä. Omat vanhempani menivät naimisiin alle vuoden seurustelun jälkeen ja erosivat 2,5 vuoden päästä. En halunnut tehdä samaa virhettä. Ollaan asuttu yhdessä 5v siinä vaiheessa, kun naimisiin mennään. Mikä kiire?

Mun mielestä ihan älyttömän tyhmää edes ajatella naimisiinmenoa 6kk jälkeen, varsinkaan jos ei olla asuttu yhdessä. Av-mammat taas vähän sekasin, nyt hei joku järki käteen. Vain koska teillä onnisti, menitte naimisiin 2vkon jälkeen vauva mahassa, ei tarkoita sitä että jokaisen pitää heittäytyä samaan kuin te. Naimisiinmenon ei pitäisi olla mikään whatever, vaikka nykyään ensitreffeillä mennäänkin naimisiin.
[/quote] Niinpä. Ja kihlaus on lupaus naimisiinmenosta eikä mikään "tutustutaan nyt vielä pari vuotta" -sormus.

Vierailija
14/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kosi vasta kuukauden seurustelun jälkeen. Minä en uskaltanut silloin vielä suostua, vaikka mieli teki. Järki jotenkin sanoi, että katsotaan nyt vähän aikaa vielä. Onneksi mies ei ottanut tuosta nokkiinsa, vaan kosi uudestaan 7kk seurustelun jälkeen ja silloin jo minäkin uskalsin suostua. Mentiin naimisiin 8kk seurustelun jälkeen ja ollaan oltu nyt 15 vuotta naimisissa. Monet koki tuon hätäilyksi, mutta me oltiin asiastamme varmoja emmekä nähneet syytä ylimääräiselle odottelulle.

Valitettavasti en osaa antaa ap:lle mitään neuvoa. Itse koen niin, että jos seurustelukumppani on varma siitä, ettei halua missään vaiheessa naimisiin, niin seurustelua on turha jatkaa. Minulle seurustelu tarkoittaa sitä, että katsotaan onko meistä aineista aviopariksi ja jos tulos on ei, niin seurustelu poikki. Mitä järkeä seurustelussa on, jos tiedetään ettei se johda mihinkään?

Vierailija
15/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi tuollainen kaveri, joka oli niin peloissaan siitä, että poika jättää, joten teki saman tempun kuin sun tyttös: kosi puolen vuoden jälkeen. Hänellä nyt muutenkaan ei ollut kaikki pelastusveneet Titanicissa. Saattoi juuri kostaa vuosia myöhemmin, jos koki, että joku oli tehnyt häntä kohtaan väärin. Saattoi myös leikkiä tappavansa itsensä, jos halusi huomiota.

Naisesi kuulostaa samanlaiselta draamakuningattarelta. Äkkiä eroon.

Vierailija
16/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se ei enää halua olla sinun kanssa ja miettii miten erota niin että saa heti uuden miehen yms.

Vierailija
17/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 18:57"]

Ajattelin täältä kysyy kun täällä on niin paljo naisia. Mulla sellanen tilanne että ollaan nykyisen tyttöni kanssa oltu pari vuotta yhdes, ja rakastan häntä kuin hullu puuroa. Alussa ku oltiin oltu n puoli vuotta yhdessä, hän kysäisi minulta mentäiskö naimisiin.. Sanoin että ei mennä kun on ihan liian aikaista ja siitä veti parin päivän mykkäkoulun mutta kun vakuutteln että rakastan yhä ja haluan olla yhdessä niin muuttu "normaaliksi".. Noh, nyt sitten vuosipäivänä olin ostanut sormukset meille ja iltakävelyllä ollessamme joen rannalla pyysin häntä vaimokseni. Hän oli pitkän aikaa hiljaa, ja sanoi, että ei voi sanoa kyllä. Kysyin että miksi, vastasi, että hän ei vaan enää halua, että oli halunnut silloin suhteen alussa mutta enää ei. Kuulemma satutti niin paljon silloinen kieltävä vastaukseni. Kysyin että haluaako olla yhdessä, sano että haluaa olla, mutta ei kihloihin eikä naimisiin. Kyllä meinasi isolla miehellä tulla kyynel silmään.. Kysyin sitten lapsenteosta niin vastas että ehkä muttei lähivuosina ainakaan. tuntuu kauhean pahalta, niinkuin sydän olis revitty rinnasta irti. Mitä tällanen tarkoittaa? Tuntuu siltä niinkuin hän haluaisi naimisiin mutta jonkun toisen kanssa? Auttakaa..

[/quote]

Oma vikasi. Mitäs et silloin suostunut. Itse olisin jättänyt sinut heti

Vierailija
18/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 20:17"]

Kuka hullu vastaa kosiintaan myöntävästi puolen vuoden seurustelun jälkeen?

[/quote]

No, me mentiin kihloihin reilut puoli vuotta seurustelun aloittamisesta. Naimisiin mentiin kuitenkin vasta 3 vuoden kihloissaolon jälkeen. Että ehti siinä seurustella ja tutustua aika hyvin ennen varsinaista avioitumista. Tuskin ap:kaan olis heti alttarille tyttöystävänsä kanssa päätynyt. Olis sitä kihloissakin ehtinyt ja pystynyt sitä suhdetta luomaan.

Vierailija
19/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:33"]Mitä ihmettä? Mä sanoin ihan suoraan miehelle, että itse en ainakaan halua mennä kihloihin ennen kuin ollaan 3 vuotta oltu yhdessä - mä olin 20 ja hän oli mun 1. poikaystävä. Omat vanhempani menivät naimisiin alle vuoden seurustelun jälkeen ja erosivat 2,5 vuoden päästä. En halunnut tehdä samaa virhettä. Ollaan asuttu yhdessä 5v siinä vaiheessa, kun naimisiin mennään. Mikä kiire? Mun mielestä ihan älyttömän tyhmää edes ajatella naimisiinmenoa 6kk jälkeen, varsinkaan jos ei olla asuttu yhdessä. Av-mammat taas vähän sekasin, nyt hei joku järki käteen. Vain koska teillä onnisti, menitte naimisiin 2vkon jälkeen vauva mahassa, ei tarkoita sitä että jokaisen pitää heittäytyä samaan kuin te. Naimisiinmenon ei pitäisi olla mikään whatever, vaikka nykyään ensitreffeillä mennäänkin naimisiin. [/quote] Niinpä. Ja kihlaus on lupaus naimisiinmenosta eikä mikään "tutustutaan nyt vielä pari vuotta" -sormus.

[/quote]

Kyllä se kihlaus nykyään on tasan se "tutustutaan nyt vielä pari vuotta" -sormus. Eihän avioliittokaan ole enää nykyisin mikään "ollaan ikuisesti yhdessä" -juttu. Avioliitoista liki puolet kariutuu, joten sama on kihlautumisessa. Ei se ole yhtään sen vakavampaa kuin avioliittokaan. Kihlausiakana edelleen mietitään sovitaanko yhteen vai ei. 

Vierailija
20/55 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 20:24"]

No en kyl ajatellut puolen vuoden jälkeen vielä naimisiin mennä! 

[/quote]

Eihän kukaan tiettävästi puhunutkaan, että teidän olisi samantien pitänyt mennä naimisiin..? Kihlautumisesta avioliittoon on vielä pitkä matka, monilla pareilla menee pari-kolme vuottakin ennen kuin ollaan naimisiin asti päästy. 

Kyse ei siis ole siitä, että puolen vuoden päästä ollaan naimisissa, vaan siitä, että kun toinen paljastaa tunteensa ja kertoo, että tahtoisi sitoutua sinuun ja suhteeseenne, sinä torjuit hänet ja sanoit ettet tunne samoin.

[/quote]

Itse en ole koskaan ymmärtänyt vuosein kihloja. Jos kositaan ja toinen hyväksyy kosinnan niin sitten sovitaan hääpäivä. Itse en jäisi vuosiksi kihloihin mistään hinnasta. Kihlat on nykyään pelkkä vitsi missä ollaan eikä koskaan mennä naimisiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä