Tilasin Gigantista tuotteen Smartpostiin, tuotiinkin kotiin
Joo, hyvää asiakaspalvelua kun tuodaan kotiovelle. Mutta näin joulun alla voisi hiukan järkeä käyttää. Ei naurata kun koululainen on kotona postimiehen tullessa ja saa käteen joululahjakännykkänsä! Gigantin tarrat paketissa ja laatikko kännykän kokoinen, ei ollut vaikea arvata. Kaikki eivät ole kotona itse päivisin, kun taas koululaiset pääsevät aikaisin. Haluaisin hiukan vielä pitää joulun jännitystä yllä, kiitos yli-innokas postimies kun mokasit tämän.
Kommentit (21)
Jos pakettiautomaatti on täynnä, jaetaan paketti joko kotiin tai viedään lähimpään postiin noudettavaksi. Nyt kävi näin.
Vierailija kirjoitti:
Jos pakettiautomaatti on täynnä, jaetaan paketti joko kotiin tai viedään lähimpään postiin noudettavaksi. Nyt kävi näin.
Ja kun laittaa smartpostin osoitteeksi lähellä työpaikkaa olevan kaupan osoitteen, viedään se paketti sen jakoalueen postiin, joka saattaa olla jossain huitsinnevadassa. Sen sijaan että kävelisi 50 m ja hakisi paketin, joutuu ajalemaan autolla esim. 7 km ja jonottamaan kuullakseen, että joku jo haki sen paketin. Ehkä. tai ei se ainakaan täällä ole.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa se yli-innokkuuttaan sitä kotiin toi vaan pakettiautomaatin ruuhkan. Mutta minäminäminä mun mukula ja joulu.
Minä olen ajatellut että joulun alla verkkokaupasta on tarkoituskin nimenomaan tilata niitä JOULULAHJOJA (jopa lapsille hankitaan lahoja, ylläri ylläri) joten toivoisin vähän parempaa harkintaa siinä kannetaanko ne suoraan lasten käteen vai noudatetaanko asiakkaan toivetta toimituspaikasta.
Vai eikö teillä lasten jouluun kuulu jännitys siitä mitä saa lahjaksi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa se yli-innokkuuttaan sitä kotiin toi vaan pakettiautomaatin ruuhkan. Mutta minäminäminä mun mukula ja joulu.
Minä olen ajatellut että joulun alla verkkokaupasta on tarkoituskin nimenomaan tilata niitä JOULULAHJOJA (jopa lapsille hankitaan lahoja, ylläri ylläri) joten toivoisin vähän parempaa harkintaa siinä kannetaanko ne suoraan lasten käteen vai noudatetaanko asiakkaan toivetta toimituspaikasta.
Ap
No hae sieltä kaupasta jos on noin kriittinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Postia ei kuule kiinnosta sitten niin pätkän vertaa, näkeekö kakarasi joululahjapakettiansa vaiko ei. Nykypostin toiminta on niin säälittävää, että olisit onnellinen, että a) ylipäänsä sait paketin ennen joulua ja b) se tuotiin ihan ilman lisäveloitusta kotiovelle saakka. Kaikesta sitä jaksetaankin valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei jukolauta nytten. Niin että postinjakajan pitäisi alkaa arvailemaan, että meneekö tämä paketti nyt pukinkonttiin vain ei. Ja jos menee, niin sitten lähetetään tilaajalle hämyviesti ja sovitaan treffit sinne ruohonleikkurin viereen ja posteljooni tulle sinne ninjapuvussa.
Nyt on taas päivän syvällisimmät murheet kyseessä.
Niin minä mieleni pahoitin, kun kerrankin Posti kulkee.
Nimim. "sain eilen viikon takaiset postit postilaatikkoon."
Nyt jännitän, tuleeko kummilapsen lahja ennen joulua. Lähetetty eilen 1. luokan kirjepostissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei jukolauta nytten. Niin että postinjakajan pitäisi alkaa arvailemaan, että meneekö tämä paketti nyt pukinkonttiin vain ei. Ja jos menee, niin sitten lähetetään tilaajalle hämyviesti ja sovitaan treffit sinne ruohonleikkurin viereen ja posteljooni tulle sinne ninjapuvussa.
Ei tarvitse arvailla, vaan tekee niin kuin tilauksessa sanotaan: toimitetaan Smartpostiin. Jos se ei onnistu, niin olisiko vaikka soitto asiakkaalle jotain? Tällä kylällä on toinenkin Smarpost, olisin sieltäkin voinut hakea paketin. Eikö ketään muuta ketuttaisi jos joululahjayllätys menee pilalle? Luulisi myyjäosapuoltakin kiinnostavan se, että posti ei kykene toimittamaan tuotteita sovitusti. Ei se pelkkä toimitusaika ole tärkeä, vaan myös se, toimitetaanko tuote sinne MINNE on sovittu.
Olisin jopa ajatellut että verkkokaupat ovat lapsiperheille juuri SE juttu, koska aikaa joululahjaostoksille on kaikenmaailman pikkujoulujen keskellä vaikea löytää. Mutta näemmä ei kannata, koska Posti ei osaa hommiaan.
No itse en olis kehdannu missään valittaa, jos noin hyvää palvelua on. Nyt järki käteen! Tuskinpa se lapsen joulu siitä pilalle menee, että saa kännykän joululahjaks ja sattui näkemään Gigantin samankokoisen laatikon (saahan sitä arvailla mitä siellä on). Olisko se ollut parempi, että kun ilmeisesti smartpostilaatikot on täynnä niin olisi vienyt sen takaisin Gigantiin ja vieläpä parhaassa tapauksessa kiireessä olisivat unohtaneet sinulle ilmoittaa siitä. Minä lähettäisin kiitoksia postipojalle, että nähnyt ekstravaivan ja tuonut sen sinulle asti. Hyvää joulua sinulle ja lapsellesi!
Ap, ole tyytyväinen, että edes sait pakettisi ennen joulua. Postin sivuilla on tiedote, että ruuhkan vuoksi jakavat smartpostipaketteja suoraan koteihin. Ikäväähän se on, että yllätykset menevät pilalle.
Voithan tehdä vielä yllärin. Palautat kännykän ja ostat tilalle vaikka keppihevosen. Kyllä siinä lapsi yllättyy jouluna.
No avasiko se ipana sen paketin, jota ei ollut hänelle osoitettu? Itse ostin kännykän lahjaksi eikä se laatikko ole lainkaan kännykkäpaketin muotoinen vaan lattea ja leveä laatikko. Naamioi se kännykkä joulupakettina vaikka johonkin isompaan niin lapsi on edes hetken pihalla, kun kuusen alla ei näy sitä kännykkälaatikon kokoista pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei tarvitse arvailla, vaan tekee niin kuin tilauksessa sanotaan: toimitetaan Smartpostiin. Jos se ei onnistu, niin olisiko vaikka soitto asiakkaalle jotain? Tällä kylällä on toinenkin Smarpost, olisin sieltäkin voinut hakea paketin. Eikö ketään muuta ketuttaisi jos joululahjayllätys menee pilalle? Luulisi myyjäosapuoltakin kiinnostavan se, että posti ei kykene toimittamaan tuotteita sovitusti. Ei se pelkkä toimitusaika ole tärkeä, vaan myös se, toimitetaanko tuote sinne MINNE on sovittu.
Olisin jopa ajatellut että verkkokaupat ovat lapsiperheille juuri SE juttu, koska aikaa joululahjaostoksille on kaikenmaailman pikkujoulujen keskellä vaikea löytää. Mutta näemmä ei kannata, koska Posti ei osaa hommiaan.
Sitten täällä oltaisiin urputtamassa, että väärään smartpostiin meni se toinen on ainakin kilsan kauempana eikä siinä oo parkkipaikkojakaan lähellä. Posti on muutenkin niin ruuhkautunut joulun alla, ettei yksinkertaisesti ole aikaa alkaa soitella ja sopia jokaisen asiakkaan kanssa erikseen. Ymmärrän että harmittaa, mutta turha tässä nyt on alkaa suunnitella mitään verikostoa postiin, kun sekin työntekijä on varmaan vaikeassa tilanteessa yrittänyt tehdä parhaansa. Voihan se olla, että sillä sytytti samalla hetkellä kun ovi sulkeutui, että hitto, toimitinko just joululahjan saajansa käteen. Mutta hänen tehtävänsä on toimittaa paketti perille luotettavasti ja mahdollisimman vaivattomasti, minkä teki tuodessaan sen suoraan tilaajan osoitteeseen.
Näitä sattuu, älä anna sen pilata joulumieltä. Jos haluat säilyttää vähän yllätystä, laita puhelin toisen pahvilaatikon sisälle, on lapsella sitten kuusen alta vähän etsimistä kun samanlaista pakettia ei heti löydykään.
Mistä ne tietää osoitteeni siellä postissa, smartpost-paketin päällä kun on lähettäjän osoite ja minun puhelinnumeroni.
Meillä on tässä parin kilsan säteellä 15 000 asukasta ja kolme smart postia, joissa on yhteensä arviolta maksimissaan 300 erisuuruista lokeroa. Ihmiset tilaavat enemmän ja enemmän kamaa ja toisaalta myös itse lähetellään joulupaketteja sukulaisille ja ystäville. Ap kuvittelee, että nuo 300 lokeroa voisivat tarjota riittävän kapasiteetin kaikelle pakettiliikenteelle? Siinä tapauksessa niitä paketteja pitäisi pitää jossain välivarastossa ja viedä automaattiin aina tilan vapautuessa ja hyvässä lykyssä ap:n ipana olisi saanut luurinsa loppiaiseen mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne tietää osoitteeni siellä postissa, smartpost-paketin päällä kun on lähettäjän osoite ja minun puhelinnumeroni.
Verkkokauppaa harjoittavat laittavat paketteihin myös osoitteen. Kuluttajat välttämättä eivät.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tässä parin kilsan säteellä 15 000 asukasta ja kolme smart postia, joissa on yhteensä arviolta maksimissaan 300 erisuuruista lokeroa. Ihmiset tilaavat enemmän ja enemmän kamaa ja toisaalta myös itse lähetellään joulupaketteja sukulaisille ja ystäville. Ap kuvittelee, että nuo 300 lokeroa voisivat tarjota riittävän kapasiteetin kaikelle pakettiliikenteelle? Siinä tapauksessa niitä paketteja pitäisi pitää jossain välivarastossa ja viedä automaattiin aina tilan vapautuessa ja hyvässä lykyssä ap:n ipana olisi saanut luurinsa loppiaiseen mennessä.
Posti ei tuo kotiin edes niitä paketteja, joista on erikseen maksettu kotiinkuljetus, joten aika mielenkiintoista, että osaavat pelkän puhelinnumeron perusteella tuoda smartpaketit kotiin asti soittamatta ensin, ollaanko kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkokauppaa harjoittavat laittavat paketteihin myös osoitteen. Kuluttajat välttämättä eivät.
Mistä ne sen osoitteen saavat? Käytän itse työpaikan osoitetta. Lisäksi voin tilata jotain suoraa lapsilleni ja silloin paketin päällä on hänen puhelinnumeronsa, ei minun.
Smart-paketeissa nimenomaan ei pidä olla vastaanottajan osoitetta, vaan lähettäjän.
Mullekin on tuota kotiin smartpostiin tilattuja paketteja mutta postista on kyllä soitettu ensin ja kysytty osoite ja milloin suunnilleen voi tuoda. Paketin päällähän on vain nimi ja smartpostin osoite. Että vähän epäilen tätä tarinaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne sen osoitteen saavat? Käytän itse työpaikan osoitetta. Lisäksi voin tilata jotain suoraa lapsilleni ja silloin paketin päällä on hänen puhelinnumeronsa, ei minun.
Smart-paketeissa nimenomaan ei pidä olla vastaanottajan osoitetta, vaan lähettäjän.
Mulla kyllä on ollut täydellisesti nimi- ja osoitetiedot pakettiautomaattiin toimitetussa paketissa, kun lähettäjänä on ollut yritys.