Raskaana 11vko ja mies haluaa raskauden keskeytyksen
On ollut alusta lähtien sitä mieltä että ei enää lapsia ja kyllä ehkäisy ollut käytössä. Mutta näin vain kävi. Tänään kävin ultrassa ja kun näin sydämen sykkeen ja sikiön tuntuu että en pysty enää keskeytykseen? Kuitenkaan ilman mieheni tukea en tähän yksin pysty.
Kommentit (31)
Noh, kiire kyllä tulee jos meinaat abortin saada vielä. 12vk on raja. Sen jälkeen vain erikoisluvalla onnistuu ja siihen tarvitsee jonkin tosi painavan syyn.
Miksi et ole päättänyt aiemmin?
Onko mies mielipiteessään täysin ehdoton? Olisiko uusi lapsi liian suuri rasitus perheelle?
Älä tee aborttia jos sydämmesi on sitä vastaan!!! Kyllä pärjäät!!
Meinaatko oikeasti ehtiä tekemään abortin ennen 12vk rajaa?
Mielestäni kun kerran raskaus on jo edennyt noinkin pitkälle niin entä jos nyt vaan öidät sen lapsen?
Miehenkin pitäisi se suu aukaista aiemmin mikäli abortin haluaa, sille on nimittäin takaraja.
Mies ollut alusta vastaan mutta en ole itse oikein tehnyt mitään asialle. Ajattelin että tottuu ajatukseen. Mutta ei tietenkään ketään voi pakottaa. Olen odottanut liian pitkään. Puhuin nlassa että 12vkon jälkeen saa luvan sosiaalista syistä mutta kun tänään näin ultrassa tuntuu pahalle.
En todellakaan tekisi aborttia vastoin tahtoani. Etenkin jos itse olen vielä sen tekoa noin pitkittänyt, en mitenkään voisi hyväksyä että haen hyvin myöhäisillä viikoilla aborttia "sosiaalisista syistä" = en saanut muuta aikaiseksi aiemmin.
On niitä mukuloita naiset kasvattaneet yksin ennenkin - maailman sivun verran.
Kaiku kirjoitti:
Mies ollut alusta vastaan mutta en ole itse oikein tehnyt mitään asialle. Ajattelin että tottuu ajatukseen. Mutta ei tietenkään ketään voi pakottaa. Olen odottanut liian pitkään. Puhuin nlassa että 12vkon jälkeen saa luvan sosiaalista syistä mutta kun tänään näin ultrassa tuntuu pahalle.
Sosiaalisista syistä abortin tosiaan saa vain ennen 12 raskausviikkoa. Jos sen jälkeen haluaa abortin, sen saa vain painavista syistä, ja silloin lupaa haetaan Valviralta.
Aborttia ei pidä missään tapauksessa tehdä, jos ei ole itse varma siitä, että se on oikea ratkaisu. Jos teet abortin miehesi painostuksen vuoksi, niin eroatte ihan varmasti seuraavan kahden vuoden sisällä. Suhde ei vaan kestä sellaista painolastia. Tilanne olisi eri, jos itse haluaisit abortin.
Vierailija kirjoitti:
sitten jos toista ei huvitakkaan,Miapetra pientä ihmisen alkua.
Kuka ihmeen Miapetra?
Kaiku kirjoitti:
Olet todella itsekäs. Olet tietoisesti odottanut liian pitkälle eli antanut uuden elämän kasvaa sisälläsi ja nyt pidät kuitenkin aborttia mahdollisena, vaikka 12 viikkoa tulee täyteen. Pyydä samalla laittamaan piuhasi poikki.
Kuinka monta lasta teillä on jo? Jos lapsia on tarpeeksi ja niitä ei haluta lisää, laittakaa piuhat poikki.
En ikinä kykenisi abortin miehen vuoksi. Sais lähteä, jos moista vaatisi.
Piuhat poikki mieheltä.
Montako lasta on ennestään? Luuletko että pärjäisit ilman miestäkin, varsinkin jos isommat lapset voisi hoitaa vaikka vuoroviikkojärjestelyin?
Älä tee aborttia. Se on suurin virhe mihin nainen voi ikinä päätyä eikä sitä saa tekemättömäksi millään.
Sen sijaan suosittelisin harkitsemaan parisuhteen keskeytystä.
Sori mutta mun mielestä sun miehesi ei kuulosta kovinkaan aikuiselta. Sen pitäisi nimittäin tietää että vaikka käyttäisi ehkäisyä niin silti on aina pieni mahdollisuus että nainen tulee raskaaksi. Äijä on siis vedellyt menemään tietoisena siitä että voit tulla paksuksi ja nyt se yrittää pakoilla vastuutaan ja saada sut abortoimaan lapsen jonka hän on ihan itse mennyt siittämään.
Onko se joku 18-vuotias vai mikä sillä on?
Oleellinen tieto tosiaan on se että montako lasta on ennestään, minkä ikäisiä ja minkä ikäisiä itse olette, taloudellinen tilanne ym. Ei yhden lapsenalun takia kannata pilata koko muun perheen elämää, oma syysi.
Ollaan päälle 40 ja mieheni mielestä on perhe luku jo täynnä. Itse venytin ja ajattelin että miehen mieli muuttuu? Mutta ja on pari alle kouluikäistä ja pari koulussa . Eli rahallisesti lapsi olisi ok mutta jos mies ei halua osallistua tähän mitenkään on tilanne hankala.
Älä tee aborttia. Voi olla viimeinen tilaisuus saada lapsi. Jos mies jättää niin kerro vain reilusti kaikille miksi. Saapahan mies ainakin yleisen halveksunnan
..haiskahtaa taas sellaselta että nainen "yksin " on hankkinut lapsen, eli vähin äänin hoitanut "vahinhossa" hieman huolimattomasti ehkäisyn. Ei ole reilua lapselle eikä miehelle. Kuitenkin nyt kun on jo raskaana ja ilmeisesti on itse lasta toivonut, en kyllä aborttiin kannustaisi. Tsemppiä.
Kyllähän sen abortin käytännössä Suomessa saa jokainen, sosiaalisin indikaation valvira myöntää kyllä luvan H20 asti (juu, nähty on, sairaalassa sellaisessa yksikössä töissä). Jopa samalle ihmiselle useita 13-18viikon keskeytyksiä :(
Mut jos se on mies, joka keskeytyksen haluaa, niin kehotan kyllä miettimään vielä!! Sina olet kuitenkin se, joka asiaa kannat mukanasi loppuelämäsi!! Voimia päätökseen, mikä se sitten onkin!
Pidät lapsen tietenkin ja pystyt siihen. Kadut muuten lopunelämää. Ei lapsia vain tehdä ja sitten jos toista ei huvitakkaan,Miapetra pientä ihmisen alkua. Lasta et tule katumaan kuitenkaan eikä luultavasti mieskään kun se siinä sylissä on.