Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko nettitullauksessa huijata?

Vierailija
03.11.2016 |

Tilasin kosmetiikkaa ulkomailta ja nyt tuli ilmoitus, että täytyy tehdä tullausilmoitus. Siihen täytyy liittää ostokuitti tms josta selviää tavaran hinta. Aika harvoin ne varmaan avaa paketteja ja tarkistaa. Jos laittaisin alakanttiin vähän muokatun kuitin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät kiinni veropetoksesta ja asiakirjojen väärentämisestä.

Vierailija
2/10 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huijata, mutta voi myös jäädä kiinni.

Ei niitä kuitteja ole koskaan tarvinnut liittää, olen vain laittanut summat, klikannut lähetä ja maksanut verot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin kosmetiikkaa ulkomailta ja nyt tuli ilmoitus, että täytyy tehdä tullausilmoitus. Siihen täytyy liittää ostokuitti tms josta selviää tavaran hinta. Aika harvoin ne varmaan avaa paketteja ja tarkistaa. Jos laittaisin alakanttiin vähän muokatun kuitin?

Totta kai siinä voi huijata - go for it!!!

Ps. Ethän siis myöskään kritisoi rikkaita ihmisiä jotka harrastavat verosuunnittelua ja perustavat tilejä veroparatiiseihin?

Ps2. Tuo pienikin huijaus ON rikos: veropetos.

Vierailija
4/10 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketin sisällä voi olla myös lähetyslista... Ja siinä voi näkyä todelliset hinnat. Eli otat riskin, jos huijaat.

Alvit tulee (24%) yli 22€ eli ne ei ole yleensä paljon edes! Jos yli 150€ niin tulee myös tullimaksut.

Vierailija
5/10 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen EU-aikaa olin töissä jossa sain ulkomailta kaikenlaisia paketteja.

Niissä peketeissa luki aina, että arvoton näyte.

Hyvin tuli kaikki läpi, vaikka paketin jälleenmyyntihinta olisi ollut kymmeniä tuhansia.

Tosin asiaan varmasti vaikutti, että kaikki tuli työpaikalleni ja työnantaja oli varsin tunnettu firma.

Jotkut postimyynti firmat voivat lähettää ulkomailta paketin ikään kuin lahjana, toki siitä pitää tullia ja veroja maksaa, mutta kuinka paljon.

Vierailija
6/10 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tuli kaikki läpi, vaikka paketin jälleenmyyntihinta olisi ollut kymmeniä tuhansia.

Tosin asiaan varmasti vaikutti, että kaikki tuli työpaikalleni ja työnantaja oli varsin tunnettu firma.

Jotkut postimyynti firmat voivat lähettää ulkomailta paketin ikään kuin lahjana, toki siitä pitää tullia ja veroja maksaa, mutta kuinka paljon.

Kyllä paketti voi jäädä tulliin (Suomessa ainakin), vaikka olisi ns näyte tai lahja. Ne tietää kyllä nää yleisesti käytetyt kiertoyritykset ja Suomen tulli ottaa paketteja ihan pistokokeinkin.. Eli voi joutua tekemään selvityksen vaikka 3€ kännykänkuoresta from China. Toki maksuja ei tule, mutta voi se silti tullin haaviin jäädä.

Vierailija
7/10 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viikko sitten nettitullauksen ja huomasin myöhemmin, että olin laittanut tiedot aivan päin honkia. Kuitissa oli summa 89€ ja olin laittanut tullille summaksi 25€ sillä luulin kyseessä olevan toisen paketin. Hyvin tuli paketti perille vaikka kaikki oli ihan päin peetä. Tuo kuitin kopio piti siis laittaa netin välityksellä. 

Vierailija
8/10 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nettitullauksessa pitää olla kuitti tai muu tosite liitteenä. Ei sitä voi muuten tehdä.

Vierailija
9/10 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nettitullauspäätöshän tulee ihan saman tien. Tekeekö sen joku ihminen vai miten se toimii?

Vierailija
10/10 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä paketti voi jäädä tulliin (Suomessa ainakin), vaikka olisi ns näyte tai lahja. Ne tietää kyllä nää yleisesti käytetyt kiertoyritykset ja Suomen tulli ottaa paketteja ihan pistokokeinkin.. Eli voi joutua tekemään selvityksen vaikka 3€ kännykänkuoresta from China. Toki maksuja ei tule, mutta voi se silti tullin haaviin jäädä.

Toki voi jäädä, mutta tuollaisessa tapauksessa ei oleteta, että vastaanottajalla olisi tietoa hinnasta saati mitään kuitteja.

Muistan aikoinani tilaneeni kynän USAsta. Siitä tuli joku selvityspyyntö, olisin voinut hakea paketin itse Helsinki-Vantaalta tai maksaa noin kymmenen kertaa kynän arvon niin hoitaisivat sen itse.

Ei mennyt kynästä tullia eikä veroja, mutta tuo selvityshomma nosti hinnan pilviin.

En ole montaa tilausta tuon jälkeen USAsta tehnyt, Kiinasta sitäkin enemmän, koskaan ei ole ollut ongelmia tullin kanssa.