Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostelen (tulevien?) lastenne nimet

Vierailija
19.10.2016 |

Heips!

Musta olisi kivaa kertoa mielipiteitä teidän lastenne nimistä, jos vaan uskallatte laittaa. :) Siis etunimi + toinen ja mahdollisesti kolmas nimi.

Tai sitten voin yhtä hyvin arvostella nimiä, joilla voisitte tulevat lapsenne nimetä. Mielellään siis ihan nimiyhdistelmiä! :)

Kiitos! :)

Kommentit (334)

Vierailija
141/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irina Susanna

Kivan piristävä kokonaisuus! :) Kiva aikuismainen nimiyhdistelmä. Ei liian lälly vaan just rohkea ja sopii sitten hyvin myös vanhemmalle ihmiselle vauvavuosien jälkeen! Tykkään.

T: AP

142/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen tulevaisuudessa yhden tai kaksi lasta, tyttö ja poika toivon mukaan :D poika olisi: Klaus Daniel ja tyttö olisi: Patricia Aleksandra

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta voit varastaa tulevalle lapsellesi nimen?

Haha, no se ei kyllä ole tässä tarkoituksena. :D Mä oon tosi kiinnostunut nimistä ja  mun mielestä on kivaa lukea minkä nimisiä lapsia ihmisillä on ja niitä myös arvostella. Toki hienoa, jos niiden listausten kautta saan kivoja nimivinkkejä, mutta se ei ole tässä perimmäinen syyni.

Terkuin AP.

Jos kerran olet nimistä kiinnostunut, niin opettele nyt ymmärtämään että "etunimi" ei tarkoita pelkästään ensimmäistä nimeä, vaan myös toinen ja mahdollinen kolmas nimi ovat etunimiä. Siis kaikki muut paitsi sukunimi ovat etunimiä!

Ihanaa, tämä ei edes lukenut aloitusta :D

Heh, no ainakin hän pääsi vähän pätemään ja sai sitä kautta varmaan jonkinlaista tyydytystä. :) Ei haittaa minua.

Vierailija
144/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gerbun Siljami

En ymmärtäisi tätä nimeä, jos olisi täysin suomalaisella tai edes sellaisella lapsella jolla toinen vanhempi on suomalainen. Vaikea ymmärtää tämän nimen ideaa ja merkitystä.  Onko tämä tytön vai pojan nimi? Jos mun pitäisi tämä antaa lapselleni niin antisin sitten pojalle ja kutsuisin nimellä Jami(SilJAMI).

Vierailija
145/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ap:n nimimaulle arvosanan 9- !

Vierailija
146/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Celia Christina

Marcia Mariella

Livia Linnéa

Ottilia Melissa Alexandra

Krister Georg Alexander

Roger Edvin Axel

Amelia Bea Charlotta

Celia Christina näyttää kauniilta. On joukossa "omalleni en antaisi", mutta silti en kuitenkaan pidä huonona nimenä kuitenkaan. En antaisi myöskään täysin suomalaiselle, mutta olettaisinkin että tässä ei ole täysin suomalaisista kyse.

Marcia Mariella kuulostaa joltain kokkiohjelman juontajalta (tms.). Mariella on vielä ihan ok nimi, mutta Marcia on mun mielestä omituinen eikä yhtään sellainen mun tykkäämä nimi.

Liviasta sanoin jossain aiemmassa viestissäni etten tykkää, enkä siis kovin tykkääkään, mutta tuo Livia Linnéa on oikeastaan ihan kaunis! :)

Ottilia Melissa Alexandra puolestaan menee mun mielestä vähän överiksi. Jotenkin liian rinsessaa. Lisäksi toi Ottilia on mun mielestä tosi outo nimi, josta en pidä yhtään. Melissa ja Alexandra vielä menettelee, mutta yhdistettynä samaan nimeen antavat kovin prinsessamaisen vaikutelman. 

Krister Georg Alexander on jotenkin ristiriitainen. Mun mielestä Georg on vähän sellainen ylväs pappanimi ja Alexander taasen nuoremmalle sopivampi ja Krister sitten jotain siitä väliltä. En jotenkin saa tästä yhdistelmästä otetta.

Roger Edvin Axel myös tuntuu jotenkin rosoiselta. Edvin on ihana ja Axel ihan jees. Roger on jotenkin vanhan patun nimi mun mielestä. --> Edvin Axel pelkästään toimisi paremmin. Tai sitten Edvin Alexander.

Amelia Bea Charlotta on taasen kovin rinsessaa, mutta toisaalta jotenkin hauskaa toi kuinka nimikirjaimista muodostuu ABC. :D Ja parempi tuo Amelia Bea Charlotta on kuin Ottilia Melissa Alexandra. Bea on ihan kaunis nimi. Charlotta myös jees ulkomaalaistaustaisella, ja itse tykkään siitä muokatusta Lotasta. :)

Vierailija
147/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venla Valvatti Okuliina ja Sofi Talvikki Serafiina

Venlaa kun aloin lukea niin aattelin, että voisi tulla ihan lupaava kokonaisuus, mutta siis mitkä nuo toiset nimet on? D: Valvatti ja Okuliina? En ole koskaan kuullutkaan eikä todellakaan ole minun mielestäni kivoja.

Sofi Talvikki Serafiinalla on kivempi nimi kuin mahdollisella siskollaan. 

Venlan nimeä muokkaamalla saisi siitäkin kivemman, esimerkiksi: Venla Orvokki Josefiina. Sopisi silloin hyvin yhteen Sofi Talvikki Serafiinan kanssa.

Itsessään Talvikki ja Serafiina eivät oo mun suosikkinimiä, mutta tuohon Venlan nimikokonaisuuteen verrattuna kuulostaa suorastaan loistavan hienoilta. 

Vierailija
148/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien nimet: Viljami Make ja Jonne Spurdo

Tyttöjen nimet: Unelma Sirpaleena ja Anneli Auer

Ap, mielipiteet?

Suorastaan ihanat. Taidan varastaa nämä lapsilleni. <3

Vierailija
149/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venla Valvatti Okuliina ja Sofi Talvikki Serafiina

Venlaa kun aloin lukea niin aattelin, että voisi tulla ihan lupaava kokonaisuus, mutta siis mitkä nuo toiset nimet on? D: Valvatti ja Okuliina? En ole koskaan kuullutkaan eikä todellakaan ole minun mielestäni kivoja.

Sofi Talvikki Serafiinalla on kivempi nimi kuin mahdollisella siskollaan. 

Venlan nimeä muokkaamalla saisi siitäkin kivemman, esimerkiksi: Venla Orvokki Josefiina. Sopisi silloin hyvin yhteen Sofi Talvikki Serafiinan kanssa.

Itsessään Talvikki ja Serafiina eivät oo mun suosikkinimiä, mutta tuohon Venlan nimikokonaisuuteen verrattuna kuulostaa suorastaan loistavan hienoilta. 

KIITOS ap.

Valvatti on saviruohon murremuoto täältä lounaisesta Suomesta ja Okuliina on jonkun 1960-luvun satukirjan hahmo. Alle 10-vuotiaana kehitin nuo nimet ja lupasin, että ovat sitten lasteni nimet. Onneksi jäin lapsettomaksi :)

Vierailija
150/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää Ap!

Vierailija
151/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirho Ukkeli (perhenimi)

Tämäkin on kerrassaan upea. :) <3 

Vierailija
152/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iivo Akseli

Ilmi Aurora

Tässä kohtaa on pakko kysyä, että ovatko nämä siis lastesi nimet, vai nimet jotka aiot antaa lapsillesi? :) Mä nimittäin rakastan nimeä Iivo! :) <3 Se on mielestäni niin söpö, ihana, valloittava ja vaan niin ihana, jos en jo sanonut. :'D Eli pidän kovasti ja sen haluan omalle pojalleni vielä antaa. Akseli sopii kivasti Iivon perään.

Ilmi sopii kivasti yhteen Iivon kanssa, mutta itse en tosta Ilmistä niin innostu. Tulee mieleen, että jokin asia on tullut ilmi, tai sitten ilmianto. Aurora sopii kuitenkin ihan kivasti Ilmin perään. :)

Ootko joskus demittäny, muistelen että siellä joku suorastaan rakasti nimeä Iivo!

Vierailija
153/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TappajaKlovniTaneli

Vierailija
154/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reko Otso Matias

Reko sopii mun mielestä paremmin nimeksi koiralle kuin ihmiselle. Kokonaisuutena kuitenkin tämä nimi on sellainen ihan peruskiva. Otso Matias -osio kuulostaa oikeastaan tosi söötiltä, ja jos itseni pitäisi näitä nimiä jotenkin tulevalle lapselleni käyttää niin jättäisin juurikin tuon Rekon pois. Tai sitten vaihtaisin järjestykseksi Otso Reko Matias.

Vierailija
155/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle on aina jotenkin ollut helppo löytää varteenotettavia nimiä, ja suosikki on Charlotta Olivia Adalmina. Pojalle ensimmäiseksi nimeksi voisin kuvitella antavani nimen Cedric, muista nimistä ei ole mitään erityisiä suosikkeja. Kuitenkin nimiä jotka sopii lausutaan suhteellisen samalla tavalla sekä suomeksi että ruotsiksi. Toisaalta painin vähän kahden vaiheilla antaako omasta mielestä kauniit etunimet, vai ottaa suvussa kulkevat. Kummankin suvusta nimen ottamalla tulisi tytölle nimeksi Charlotta Maria Margareta, missä on jo vähän liikaa M-kirjainta ja muutenkin todella perinteisiä nimiä. Toisaalta ajatuksena voisi olla merkityksellisempi. Paitsi mitäs sitten jos saa kaksi tytärtä, olisiko kuitenkin parempi ihan oikeasti "omat" nimet, joista voisi vaikka alkaa käyttämään toista nimeä jos inhoaakin kutsumanimeään? Itse tykkään miettiä nimiä paljon, joten mielenkiintoista kuulla muiden mielipiteitä! :)

Vierailija
156/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freja Inga Kristina & Oskar Hugo Alvari

Vierailija
157/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alisa Eleonoora

Otso Eevertti

Alisa Eleonoora on jotenkin kiehtova yhdistelmä. Kiva ja kaunis. Otso Eevertti on hassun söpö. Kivaa on se, että Alisan ja Otson nimet ovat kivan erilaiset, mutta niissä on kuitenkin myös jotain samaa, ainakin samalla alkukirjaimella alkavat toiset nimet.

Toimii! :)

Vierailija
158/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatu Matias ja Tiina Tuulikki  :)

Jee, kiva kun kerroit näille toiset nimet! :) Tatu Matias on kivan vekkulimaisen poikamainen ja Tiina Tuulikki sitten vähän klassisempi. Söpöt on!

159/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin jo kaksi mutta keksin nytten niin monta kun pystyy:

Helmi Eleanora

Klaus Daniel

Patricia Aleksandra

Juho Mikael

Joona Emil

Sofia Katriina

Lila Katriina

Kastehelmi

Sade

Sinikukka

Tomas Emil

Kiira Aleksandra

Kiia Kaisa

Sandra Sofia

Viivi Emilia

Vierailija
160/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sara Safira

Dina Dalila

Adra Azila

Näissä nimissä on kivaa letkeää leikkisyyttä aina tohon Dina Dalilaan asti. :D Mun mielestä toi Adra Azila menee jo överiksi ja on kokonaisuutena liian hankala suomalaiseen suuhun. Sara Safira on jotenkin hassun söpö. :')

Dina Danila on myöskin jotenkin kiehtova, vaikka toi Dalila ei ookaan mun mielestä erityisen hieno nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan