Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paavo Nurmen luvattu kansa ja ylipaino.

M42
17.07.2016 |

Täälläkin monessa keskustelussa ilmenevä (miehet ovat ylipainoisempia kun naiset) teema laittoi mielenkiintoni heräämään.Olenkin avannut muutaman keskustelun koskien naisten ylipainoa, mutta nehän tunnetusti poistuvat pirun nopeasti :)

Tosiaan ihan tutkitusti (tutkimuksiin kannattaa aina luottaa sokeasti) miehet ovat tällä hetkellä "ylipainoisempia" kun naiset.Katukuvassa tätä ei meinaa huomata, mutta hei se on kuitenkin tutkittu ja linkki alapuolella.

https://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/hankkeet-ja-ohjelmat/…

Olen käynyt lähes joka vuosi viimeiset 10 vuotta työterveyshuollon luonna tarkastuksessa.Punttisalia on tullut väännettyä enemmän ja vähemmän 20 vuotta ja siihen päälle vielä jalkapallot ja jääkiekotkin.Olen 185cm pitkä ja painan 101.5kg-104kg vähän riippuen hetkestä.Viikonloppuna yleensä tankkaan kroppaani, jolloin alkuviikosta paino on hitusen korkeamalla.Mitään rasvaa ei ole vyötärölläni ja olen kyllä hyvässä tikissä kaikin puolin.Tiedän myös monta miestä jotka ovat aika samoissa mitoissa ja tykkäävät urheilla.Kävin keväällä kehon inbody mittauksessa ja rasvaton lihasmassa oli 93,4kg.

Mielestäni hauskinta tässä on se, että minä ja kaverini ovat kaikki "lihaviksi" luokiteltuja.Kuulemma ihannepainoni olisi jotain 64-85kg luokkaa.Miten tämä on mahdollista?Pitääkö lopettaa salilla käyminen ja urheileminen?Salaattia lautaselle ja sohvalle katsomaan telkkaria?Miksi ei voida ottaa valtakunnallisesti käyttöön inbody mittausta ja kuntotestejä?Sillä kai saisi paljon paremmin seulottua ne oikeasti ylipainoiset ja huono kuntoiset sieltä joukosta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt samalla koko elämäkerta tänne, kun noin erinomainen olet. Alun perin lähtöisin? Perhe? Koulutus? Harrastukset? Auto? Talo? Omaisuus? Muu ulkonäkö? Me ollaan täällä kuulolla ja odotellaan, nyt on tilaisuus!!!  Kyllä oletkin superia!

Vierailija
2/9 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas mussukka kun kysymys ei ole nyt siitä :)

Kysyin vain miksi vuonna 2016 ei voida testata ja kirjata tietoja oikein.Lihasmassa ei ole läskiä ja lihasmassaa ei saa hankittua huonoilla elintavoilla.Tietty liiallinen lihasmassa on aivan turhaa ja rasittaa elimistöä, mutta ihmettelen kovasti miksi kaikki treenaavatkin ihmiset niputetaan ylipainoisiksi pelkän painoindeksin perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tällä palastalla olla ihmisiä, jotka mielummin elävät tiedosta (miehet ovat todistetusti ylipainoisempia), tai painoindeksin mukaan olen ihan ok, kun oikeasti katsoisivat peiliin tai miettisivät objektiivisesti omaa kuntoaan.Kukaan ei puolestasi laita sinua kuntoon ja itsepetos siinä asiassa maksaa sinulle lopussa laadukkaan elämän.

Vierailija
4/9 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katukuva sen kertoo: naiset ovat keskimäärin lihavampia kuin miehet, ei epäilystäkään.

Vierailija
5/9 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan asiaa poistamalla ääripäät.Treenaavat naiset ovat kaikki hyvissä mitoissa ja naisten tarkoituskaan ei ole lihasmassan hankkiminen treenaamisessa.Moni näistä treenaavista naisista lihoiaisi 3-10kg lopetettuaan treenaamiseen.Nämä naiset vaikuttavat positiivisesti tutkimukseen.Salilla treenaavista miehistä (joita on kuitenkin paljon) on varmaan 80% ylipainoisia näiden taulukoiden mukaan.Seuraa kysymys...

Mitä tapahtuu jos nämä kaksi ääripäätä pudotetaan pois otannasta.Naisten painoindeksi nousee räjähdysmäisesti ja miesten laskee jonkin verran.Katukuvan perusteella väittäisin itse naisten olevan hitusen ylipainoisempia kun miehet.Mutta tällä tavalla tilastoida lihas ylipainoksi varmistamme jatkossakin naisille laadukkaammat unet :)

Vierailija
7/9 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali paino indeksin mukaan ei tosiaan kerro koko totuutta. Normaalipainoisella voi olla esim. pömppömaha.

Vierailija
8/9 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mamma on aina normaalipainoinen, vaikka täti neuvolasta muuta väittäisi.Tosiaan lihas luokitellaan noilla testeillä läskiksi turhan helposti.

Vierailija
9/9 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 90kg/180cm mutta tuosta painosta 10% tulee suuresta siittimestä niin en laske itseäni ylipainoiseksi.

M24

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä