Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pt-Vatasella oikeasti asiakkaita?

Vierailija
07.04.2016 |

Siis oikeasti? Ihmisellä, joka ei kykene kirjoittamaan edes omaa äidinkieltään. Onhan toi nyt ihan selkeää, ettei kirjoja ole yhtään mistään aiheesta ikinä avattu, niin miten hemmetissä voi ihmiset antaa ainutlaatuisen terveytensä hänen käsiinsä??

Ihan sama mitä mieltä on raskauskiloista! Kyseessä on PERSONAL TRAINER joka kirjoittaa "rasva_kilon" erikseen, mainostaa "Online valmennusta", ei osaa laittaa edes pilkkua ennen ettää.

Saako Suomessa oikeasti kuka tahansa olla pt? Mä oon jotenkin shokissa, koska oon aidosti luullut näiden joutuvan suorittamaan jonkun tutkinnon.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus prosessi, extra kilo, rasva kilo..

Siis antaako oikeasti ihminen joka ei kykene edes kirjoittamaan sanaa raskausprosessi (mikä hitto se onkaan) oikein neuvoja raskauteen??

Sanoo ymmärtävänsä, että "lapsi ja lapsivesi ja muut hetulat (en muista ilmausta tarkkaan)" kuuluvat raskaudenaikaiseen painonnousuun.

Voi luojan tähden, eihän toi amis edes ymmärrä MISTÄ ne kilot tulevat niin miten luojan tähden hän voi luulla kykenevänsä määrittelemään, mitkä on "turhia"?

Mua jotenkin ällistyttää. Siis tää ihminen on ihmiskehon ammattilainen?

Vierailija
2/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä raivoa. Ota suklaata. Vataselta saa tuloksia. Jos ei kestä tuollaista kieltä, niin ei kannata hänen palveluja käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää tosiaan. Onko hänellä itsellään edes lapsia?

Personal Trainer ei ole mikään nimekesuojattu ammatti, eli periaatteessa kuka tahansa voi tituleerata itseään PT:ksi.

Tai esim. "kehoterapeutiksi", "hyvinvointivalmentajaksi", "life coachiksi" tai melkein miksi vaan.

Kampaajakin on muuten ei-nimekesuojattu ammatti, kuka tahansa voi ryhtyä kampaajaksi! 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä raivoa. Ota suklaata. Vataselta saa tuloksia. Jos ei kestä tuollaista kieltä, niin ei kannata hänen palveluja käyttää.

No en todellakaan kestä tuollaista kieltä yhtään keneltäkään, ja nimenomaan kieltä! 

Ihmisellä PITÄÄ olla vastuu kun myy palvelujaan, en voi sietää puoskareita ja ammattitaidottomia pellejä, jotka pelleilevät toisten terveydellä! 

"En väitä että lapsen pitäisi olla todella fit eikä se saisi painaa lainkaan lapsivesien kanssa. Muutama hassu rasva kilo voi hyvinkin kuulua kuvioon mutta 10kilolla extra rasvaa ei kuulu NORMAALIIN raskauteen.

Siis jumankekka, kattokaa nyt tota! Toi ihminen selkeästi luulee ymmärtävänsä, mitä kuuluu NORMAALIIN raskauteen ja siten on varmasti myös "valmentamaan" raskaana olevia naisia. 

Siis ihan oikeasti, lue tuo teksti. Olettaako yksikään maailman ihminen (saati täysi-ikäinen, luultavasti normaalijärkinen, TERVEYSALAN AMMATTILAINEN), että vauva edes voisi olla "fit"? Tai että raskauskilot koostuvat yksinomaan vauvasta (koska haloo, jos se vauva ois fit nii sithä mamikin painais vähemmän, eiks vaa?) ja lapsivedestä? Kertoo miten "muutama hassu rasva_kilo" kuuluu NORMAALIIN raskauteen?? 

Keskimääräinen, terve painonnousu on 10-16 kiloa. Tämän herran mielestä normaaliin raskauteen kuuluu muutama hassu kilo. 

Komplikaatiot, raju raskaudenaikainen pahoinvointi (johon auttaa pelkkä syöminen), vuodepotilaaksi joutuminen tms ovat sitten ihan oma lukunsa ja voivat heittää painoa _todella_ paljon ylöspäin. 

Mä oon oikeasti shokissa ja vihainen, koska jos tuollaiselle pseudomielipidetieteelle ja yläasteeseen koulun jättäneelle annettaan huomiota netissä, voivat ne vähemmän koulutetut äidit oikeasti alkaa laihduttamaan raskaana ollessaan. 

Mitä tuloksia siltä Vataselta saa? Keskenmenon?

Ja tuohon hellyyttävään yritykseesi lähteä henkilökohtaisuuksiin kun kykyä argumentoida tai edes käsittää mistä keskustellaan ei löydy, niin pettymykseksi sinulle bmini on 19, lapsia ei ole eikä tule, ikää on 21 vuotta. 

Vierailija
5/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kiloa extra rasvaa ei todellakaan kuulu normaaliin raskauteen. Mikä tässä on niin väärin? 

Vierailija
6/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta tuo kuntosali ala on niin erikoinen, että Vatasellakin asiakkaita riittää. Onhan Juttakin saanut jostain syystä (median takia) suuren suosion vaikka moni muistaa Jutan törkeän ternimaitokapseli huijauksen ja muutenkin sitä Jutan ammattitaitoa on aika lailla epäilty.

Vierailija
7/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Hämmästyttää tosiaan. Onko hänellä itsellään edes lapsia?

Personal Trainer ei ole mikään nimekesuojattu ammatti, eli periaatteessa kuka tahansa voi tituleerata itseään PT:ksi.

Tai esim. "kehoterapeutiksi", "hyvinvointivalmentajaksi", "life coachiksi" tai melkein miksi vaan.

Kampaajakin on muuten ei-nimekesuojattu ammatti, kuka tahansa voi ryhtyä kampaajaksi! 

No niin, terve. 

Oon joskus pallotellut ajatuksella pt:stä. En todellakaan enää. Mua ei neuvo ihminen joka voi perustaa koko ammattitaitonsa mutuiluun. Minulla on polviongelmia, enkä todellakaan luota ihmiseen joka ei aidosti ymmärrä miten ihmiskeho toimii. 

8/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa fitness-buumissa lieveilmiöineen just se riski tosiaan, että ihmiset luulevat, että nämä Jutat sun muut telkkarissa heiluvat kuntoilijapellet on muka jotain terveydenhoitoalan ammattilaisia. Vaan eivätpä ole. 

Mietin vaan, mitenköhän yleistä on että PT aiheuttaa pysyviä vammoja, esim. nivelkulumia asiakkaille, kun perusasiat ovat ihan hukassa. Laitetaan jotain ylipainoisia hölkkäämään ja hyppimään hyppynarulla ym. Kyllä tuollaisessa työssä pitäisi joku vastuu olla.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
9/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 kiloa extra rasvaa ei todellakaan kuulu normaaliin raskauteen. Mikä tässä on niin väärin? 

10 kilon painonnousu raskautena (hei hassu yhteensattuma, sullekin extra_rasva on erikseen kirjoitettava sana ;) Onpas kummallista!) on täydellisen normaalia, tervettä ja jopa suotavaa. Se tässä on väärin, rakas Vatanen.

Vierailija
10/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Onhan tuossa fitness-buumissa lieveilmiöineen just se riski tosiaan, että ihmiset luulevat, että nämä Jutat sun muut telkkarissa heiluvat kuntoilijapellet on muka jotain terveydenhoitoalan ammattilaisia. Vaan eivätpä ole. 

Mietin vaan, mitenköhän yleistä on että PT aiheuttaa pysyviä vammoja, esim. nivelkulumia asiakkaille, kun perusasiat ovat ihan hukassa. Laitetaan jotain ylipainoisia hölkkäämään ja hyppimään hyppynarulla ym. Kyllä tuollaisessa työssä pitäisi joku vastuu olla.

Tsekkasin huvikseni mihin tietoon Jutta pohjaa ohjeensa. 

Hän on ex-poliisi ja "bikini-fitness_ammattilainen." 

No niin. No kyllähän sitten sen on pakko tietää.

Mä oon muuten energiahoidon ammattilainen. Yhteyttä saa ottaa. Hoidan vaikka läpi raskaus_prosessin, voin tulla vaikka kotisynnytykseen avuksi. Hoitajaa, doulaa, nopeaa pääsyä sairaalaan tms ei tulla tarvitsemaan, mä oon ammattilainen. Kukaan ei oo viel valittanu.

Vierailija
11/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 kilon painonnousu raskautena (hei hassu yhteensattuma, sullekin extra_rasva on erikseen kirjoitettava sana ;) Onpas kummallista!) on täydellisen normaalia, tervettä ja jopa suotavaa. Se tässä on väärin, rakas Vatanen.

Oletko kehitysvammainen vai esitätkö vain? 10kg painonnousu ja 10kiloa extra rasvaa ovat täysin eri asia. Ei kannata lukea blogeja tai katselle videoita jos on älykkyys ei riitä edes ymmärtämiseen.

Vierailija
12/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vetää hiljaiseksi, kun ihminen joka saa elantonsa laihduttamisesta kirjoittaa "lihoamaan". 

Henk.koht suosikkini herran tekstissä oli "KOKO HOMMAN POINTTI OLI SE ETTÄ YLIMÄÄRÄISEN TURHAN RASVAN KERÄÄMINEN EI KUULU KOVINKAAN OLENNAISESTI TÄHÄN PROSESSII."

Ok. Mistä lähtien se on sitä turhaa rasvaa? Mikä on turhaa rasvaa raskauden aikana? 

Tietääkö Vatanen, että pari kiloa ihan puhdasta rasvaa on tervellinen, olennainen osa "sitä prosessii"?

Lisäpisteet tosiaan koko tuon prosessin ulkomuodosta läpi tekstin. "tähän prosessii" oli söpö, mut vielä parempi oli toi apn raskaus_prosessi.

Vierailija
13/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Mä oon muuten energiahoidon ammattilainen. Yhteyttä saa ottaa. Hoidan vaikka läpi raskaus_prosessin, voin tulla vaikka kotisynnytykseen avuksi. Hoitajaa, doulaa, nopeaa pääsyä sairaalaan tms ei tulla tarvitsemaan, mä oon ammattilainen. Kukaan ei oo viel valittanu.

Mikä juttahullu sä oikein olet? Mä ostan seuraavan Jutan ohjelman ihan sen takia, kun tämä sun jatkuva avautuminen ärsyttää. Ja vitut siitä minkälainen koulutus Jutalla on, mä kerrytän Jutan pankkitiliä siksi kun voin ja haluan. Ja kaikki kiitos kuuluu sulle!

Vierailija
14/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kehitysvammainen vai esitätkö vain? 10kg painonnousu ja 10kiloa extra rasvaa ovat täysin eri asia. Ei kannata lukea blogeja tai katselle videoita jos on älykkyys ei riitä edes ymmärtämiseen.

Hei, säkin puhut älykkyydestä! :D Harvoin löytyy jätkää jolla on pokkaa kirjoittaa fiksuudesta kun oma kapasiteetti ei riitä alkeelliseen oman äidinkielen ulostuottamiseen. 

Oi kuinka jännä, etten hahmottanut tuosta tiukan informatiivisesta tekstistä, että siinä puhuttiinkin niistä extra_rasvoista eikä painonnoususta kokonaisuudessaan. Mutta kun sulla selkeästi sitä älykkyyttä siihen löytyy, olisitko ystävällinen ja selittäisit

a) mistä lähtien painonnousua kilo on extra_rasva_kilo (lukuja siis reippaasti pöytään)

b) miten Vatanen hahmottaa, mikä on extra_rasva_kilo ja mikä on "NORMAALI" kilo? Kykeneekö hän silmämääräisesti tehtävään, mihin lääkäritkin tarvitsevat apua (ehkä ne ei oo yhtä älykkäitä niinku?)

Ja hei tää tärkein joka vaivaa mua, mikä tosiaan on "fit lapsi"? Kykeneekö Vatanen määrittämään tarkasti, paljonko lapsi painaa kohdussa? Koska tuosta taidosta olisi todella suuri apu Suomen neuvoloissa!

Vierailija
15/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kehitysvammainen vai esitätkö vain? 10kg painonnousu ja 10kiloa extra rasvaa ovat täysin eri asia. Ei kannata lukea blogeja tai katselle videoita jos on älykkyys ei riitä edes ymmärtämiseen.[/quote]

Minkä ymmärtämiseen? Kyseenalaistat toisen älykkyyden, et kykene kirjoittamaan kolmea lausetta ilman kirjoitusvirheitä. Se on jo ihan hyvin. 

Vastenmielisintä koko tekstissäsi on se, että annat ymmärtää kehitysvammaisuuden ja alhaisen älykkyysosamäärän olevan synonyymejä tai automaattisesti toisiinsa sidottuja. Vaikka en usko sinun sivistystasollasi varustetun ihmisen kykenevän oppimaan kovin helposti, autan sinua silti: asia ei todellakaan ole näin. 

Vierailija
16/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kehitysvammainen vai esitätkö vain? 10kg painonnousu ja 10kiloa extra rasvaa ovat täysin eri asia. Ei kannata lukea blogeja tai katselle videoita jos on älykkyys ei riitä edes ymmärtämiseen.[/quote]

Minkä ymmärtämiseen? Kyseenalaistat toisen älykkyyden, et kykene kirjoittamaan kolmea lausetta ilman kirjoitusvirheitä. Se on jo ihan hyvin. 

Vastenmielisintä koko tekstissäsi on se, että annat ymmärtää kehitysvammaisuuden ja alhaisen älykkyysosamäärän olevan synonyymejä tai automaattisesti toisiinsa sidottuja. Vaikka en usko sinun sivistystasollasi varustetun ihmisen kykenevän oppimaan kovin helposti, autan sinua silti: asia ei todellakaan ole näin. 

bääbääb... Kumpi on vakavampaa. Yksi yhdyssanavirhe vai että ei ymmärrä koko tekstin punaista lankaa? Uit paskassa, mutta valitat hajusta. Joko väitellään taas onko 10kg painonnousu ja 10 kiloa extra_rasvaa sama asia?

17/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Mikä juttahullu sä oikein olet? Mä ostan seuraavan Jutan ohjelman ihan sen takia, kun tämä sun jatkuva avautuminen ärsyttää. Ja vitut siitä minkälainen koulutus Jutalla on, mä kerrytän Jutan pankkitiliä siksi kun voin ja haluan. Ja kaikki kiitos kuuluu sulle!

Wow. Jättääkö rahkakuuri noin nälkäiseksi? 

En menisi Vatasen asiakkaaksi. Herran asiantuntemus on aivan naurettava ja ottaen huomioon, että markkinoi itse itseään, niin kielioppi olisi ihan asiallista laittaa kuntoon. Ei kukaan täydellisyyttä pyydä, kun ammattitaito ei äidinkieltä edes sivua, mutta rajansa kaikella.

Mistä sen sitäpaitsi aina tietää mitä painoa sitä kerää ollessaan raskaana? Itse söin kuin hevonen (terveellistä ruokaa tosin), painoa tuli muistaakseni +20kg, ehkä jopa 25kg raskausaikana. Terveydenhoitaja asiasta loppuraskaudessa motkotti. 20kg hävisi ensimmäisen 2vk aikana synnytyksestä. 3kk synnytyksestä olin sentilleen samoissa mitoissa kuin ennen raskautta, paitsi rintojen osalta (imetin).

Vierailija
18/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Ole hyvä vain, sinunhan kehosi ja terveytesi se on. Pitäisikö tuon jollain tasolla vahingoittaa minua?

Luuletko, että minulle tulee yllätyksenä, että Jutan ohjelmia (saati itse televisio-ohjelmaan osallistujien) ostavat huonosti koulutetut (ts. sinun tasoiset ihmiset)? 

Lihavoitu kohta kertoo kaiken olennaisen.

Vierailija
19/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

bääbääb... Kumpi on vakavampaa. Yksi yhdyssanavirhe vai että ei ymmärrä koko tekstin punaista lankaa? Uit paskassa, mutta valitat hajusta. Joko väitellään taas onko 10kg painonnousu ja 10 kiloa extra_rasvaa sama asia?[/quote]

No hyvänen aika rakas ihminen, kun et sinä ole alunperinkään vaivautunut valottamaan MIKÄ se "punainen lanka" on tai edes mistä lähtien se painonnousu on "extra rasvaa".

Mä olen oikeasti hämmentynyt. Toivon, ettet ole Vatanen, koska nyt on oikeasti jo vakavaa jos näin on.

Vierailija
20/54 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Mikäs Jutta-fani täällä vaahtoaa? Kommentoippa tuota ph-dieetti kusetusta nyt vaikka ensalkuun.

https://roskatiede.wordpress.com/2016/01/12/onko-jutta-gustafsberg-suom…