Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkoa eiliselle,vauva-aika paljon helpompaa kuin pentu-aika..

Vierailija
26.01.2016 |

Meni joiltakin aivan riman alitukseksi mutta jatkan silti.
Juttelin naapurin kanssa jotka myöskin ovat ottaneet penikan vuosi sitten..kertovat samaa että ei olisi koskaan uskonut että on niin raskasta.Komppasi myös siinä minua että parisuhteessa riidellään enemmän kuin ennen koiran takia..siellä oli emäntä ottanut koiran ja isäntä vastustellut ja nyt riitelevät koiran ulkoilutuksesta ja sisävahingoista jatkuvasti!
Älkää ikinä ottako koiraa jos kumpikin ei halua 100 % koiraa talouteen ja varautukaa silti siihen että parisuhde rakoilee koiran takia!
Itse taas viimeyön koiran takia valvoneena voin sanoa että en ole koskaan näin väsynyt ollut ja näin täynnä negatiivisia tunteita vaikka kuinka yritän olla positiivinen..ja meillä sentään kolme lasta ja pieni vauva joka ei ole koskaan minua näin valvottanut.
Eilen pentu otti pöydältä puhelimeni ja puri melkoiset naarmut.
Eilen seisoin puolituntia sen kanssa pihassa että olisi pissanut ettei tulisi sisälle.Oltiin juuri käyty lenkillä joten tän piti olla vaan iltapissa mut eipä onnistunut ja yöllä oli taas sisällä pissa vaikka nukuin vain 5 tuntia.
Aamulla seisoin itse sateessa ja koira ei suostunut tulemaan portaalta pihaan pissalle..kusi sitten sisään.
Rupean olemaan melko loppu!
Älkää hyvät ihmiset ottako koiraa jos teillä ei ole aikomuksena käyttää siihen aivan kaikkea aikaa joka teiltä liikenee!
Koira sopiii vanhuksille tai työttömille jotka ovat kotona kaiken päivää tai sellaisille jotka työskentelevät kotona!
Jos olet hankkimassa koiraa mieti:
-rahaa kuluu uusiin mattoihin
-syö ja raapii ovet ja karmit
-lapset eivät voi pitää lelujaan lattialla
-koiraa ei voi jättää ensimmäiseen puoleen vuoteen hetkeksikään yksin
-täytyy ulkoilututtaa jatkuvasti (energiaa pois ja pissalle) huomioi varsinkin kerrostalossa
-talo haisee kuselle
-rahaa menne tuhottuihin huonekaluihin puhelimiin yms. rokotukset tarkastukset.
-kuljetus,voi oksennella autoon ja tekee liikkumisen mahdottomaksi
-karva ja kuola ja kusi,talosi on täynnä eritteitä.

Vauvat on tuottaneet aina meillä iloa ja onnea mutta koira on oikea energiasyöppö,en voi suositella kenellekään.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos luopuisitte koirasta. Alkaa kuulostaa niin pahalta tuo teidän yhteiselämänne!!!

Soitanta pennun myyneelle josko ottaisi pennun takaisin. Te saisitte hyvän elämänne takaisin ja pentu kodin jossa se ei olevaan haitta.

Vierailija
2/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivon todella että jokainen joka pentua on hankkimassa lukee tämän.

Itse yhden pentueen kasvattaneena voin sanoa että mikään ei ollut niin raivostuttavaa kuin hakea varsinkin NUORILTAPAREILTA pentuja pois ja etsiä niille uusi koti..

Pennun kanssa on yllättävän raskasta!!!Ja jos sattuu olemaan vielä vähän mahdoton tapaus on elämä mahdotonta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Mulla on ollut 20 vuoden aikana monia koiria, ja noin vaikeaa ei ole ikinä ollut. Yksin olen jättänyt pennun työpäiväksi heti viikonlopun jälkeen. Ulkona en ole rampannut vaan pentu on saanut pissata papereille sisälle kunnes pystyy pidättämään työpäivän tai yön. Mattoja ei ole tarvinnut vaihtaa, koska olen rullannut matot pois varastoon siksi aikaa kunnes pentu on sisäsiisti. Joskus on jotain pientä tuhottu, tyyliin työpäivän aikana pentu kalunnut kenkää tai vähän sohvapöydän jalkaa, mutta tosi vähän.

Yleensä näissä tapauksissa yritän sanoa että kyllä se siitä helpottaa kun asiaan tottuu, ja kun pentu kasvaa niin vaiva väheneekin, mutta sulla on kyllä sellainen asenne että tässä tapauksessa täytyy sanoa että melkein sitä toivoisi että pentu saisi uuden kodin. 

Vierailija
4/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs toukka-aika?

Vierailija
5/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos luopuisitte koirasta. Alkaa kuulostaa niin pahalta tuo teidän yhteiselämänne!!!

Soitanta pennun myyneelle josko ottaisi pennun takaisin. Te saisitte hyvän elämänne takaisin ja pentu kodin jossa se ei olevaan haitta.

Se on pahaa eikä olla ainoita.

Keskusteltiin juuri ihmisten kanssa eilen tästä joilla koiria on että helposti ei kerrota kuinka hankalaa se on ja kuinka usein puolison kanssa otetaan yhteen siitä mitä koira on tehnyt ja kumpi hoitaa..yleensä se joka ei ole koiran kannalla ollut tuntee itsensä hyvin petetyksi.

Koiran kusesta ja paskasta ei vaan keskustella..että sitä on joka paikka täynnä ja työpäivän jälkeen on raskasta tulla kotiin kun aina tietää että siellä voi odottaa ihan mitä vain!Se aiheuttaa hirvittävää stressiä!

Koirien tuomista ongelmista ei puhuta tarpeeksi ja suomessa rupeaa olemaan liikaa koiria ja kaikki koittaa selvitä hampaat irvessä.

Vierailija
6/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toivon todella että jokainen joka pentua on hankkimassa lukee tämän.

Itse yhden pentueen kasvattaneena voin sanoa että mikään ei ollut niin raivostuttavaa kuin hakea varsinkin NUORILTAPAREILTA pentuja pois ja etsiä niille uusi koti..

Pennun kanssa on yllättävän raskasta!!!Ja jos sattuu olemaan vielä vähän mahdoton tapaus on elämä mahdotonta!

Niinpä. Minulta lähti juuri edellisenä viikonloppuna pentue maailmalle, tosin yksi jää kotiin. Mutta nyt jo yksi tällainen nuoripari soitti, että ei pysty eikä jaksa sittenkään sitoutumaan koiranpentuun. Voi syvä huokaus. Aikuisia, yliopistossa opiskelevia ihmisiä, eivätkä pysty etukäteen yhtään miettimään näköjään asiaa. Surullista tämä on pennun kannalta. Se on pennulle kova paikka joutua niin pienenä pois kasvattajan kodista ja emänsä luota, ja nyt sitten pentu joutuu vielä toistamiseen kokemaan taas uusien ihmisten luo joutumisen. Sitä on rääpötetty toiselle puolelle Suomea ensin sinne uuteen kotiin, ja nyt se sitten täytyy hakea takaisin (minun täytyy, heillä ei ole autoa eivätkä saa lainaksi). 

Vierailija
7/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se että kukaan normaali ihminen jolla on jonkinlainen siisteyskäsitys ei pysty koiraa oikeasti ottamaan.Koiraihmisten kotona haisee aina kusi ja koira.Mattoja ei pysty pitämään.Huonekalut tuhotaan joten ne eivät voi olla kovin hienoja koska koira pilaa ne.

Vierailija
8/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se että kukaan normaali ihminen jolla on jonkinlainen siisteyskäsitys ei pysty koiraa oikeasti ottamaan.Koiraihmisten kotona haisee aina kusi ja koira.Mattoja ei pysty pitämään.Huonekalut tuhotaan joten ne eivät voi olla kovin hienoja koska koira pilaa ne.

Mitä ihmettää? Mulla on kyllä ainakin ihan hyvät ja kalliihkotkin matot lattioilla eikä huonekalutkaan ole mitään ikivanhoja tai halpoja, vaikka talossa asuu kaksikin koiraa... Pentuaikanahan ne vaan sisälle päästelee yleensä sentään, ja matot voi siksi aikaa ottaa pois. Huonekaluja meillä ei ole koskaan tuhottu, mikä johtuu ehkä siitä että koirat on pieniä terrierejä - isot koirat sitä tuhoamista taitaa enemmän harrastaa. Tällaiset karkeakarvaiset rodut eivät edes haise miltään.

Vierailija
9/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sama.Olen pentuja hakenut pois.

Eräs pari vaan soitti että ei tästä tuukaan mitään,voitko tulla hekeen pois.

Eivät ymmärtäneet että koiraa pitää oikeasti viedä ulos joka puolen tunnin välein ettei kuse sisälle ja kusee ensimmäisen vuoden ainakin silti.

Meillä koirat kusee sisälle vaikka ovat aikuisia joten eipä meillä ole ikinä ollut mattoja.

Vieraita ei kehtaa kutsua koska täällä haisee pissa ja kakka mutta olen tyytyväinen koirieni kanssa.

Vierailija
10/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettää? Mulla on kyllä ainakin ihan hyvät ja kalliihkotkin matot lattioilla eikä huonekalutkaan ole mitään ikivanhoja tai halpoja, vaikka talossa asuu kaksikin koiraa... Pentuaikanahan ne vaan sisälle päästelee yleensä sentään, ja matot voi siksi aikaa ottaa pois. Huonekaluja meillä ei ole koskaan tuhottu, mikä johtuu ehkä siitä että koirat on pieniä terrierejä - isot koirat sitä tuhoamista taitaa enemmän harrastaa. Tällaiset karkeakarvaiset rodut eivät edes haise miltään.

Joo tunnen erään rouvan jolla näitä pieniä koiria eikä itse haista kuinka pahalle heillä haisee koska pikkukoirat ilmeisesti päästelevät sellaisia pieniä huomaamattomia liruja joka paikkaan.Nämä pikkukoirat ovat lisäksi pahemmanluokan panokoiria jotka nylkyttävät jokaista sohvatyynyä ja mitä vain pehmoista joten aina kun sohvalle siellä istuu melkein löytää jonkin tahmean läntin..rouva itse ei ole näitä huomaavinaankaan.

Vierailija
11/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako koiraa jos ette ole ihan varmoja asiasta ja ole valmiita uhraamaan parisuhdettanne,kotianne,elämäänne ja vapaa-aikaanne täysin.

Niin saattaa käydä että teiltä menee koiran myötä kaikki.Jos olet valmis siihen,olet valmis kaikkeen.

Vierailija
12/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap:n elämässä nyt jotain muuta vikaa kuin pentu? Ystäväpiirini ja sukuni on täynnä koiria, itsekin yhden pennun kasvattaneena en ole kokenut enkä kuullut sen olevan noin hankalaa. Asiaan voi varautua kuten tuolla aiemmin jo kerrottiin että matot pois, sanomalehtiä tilalle jne. Ota pentu loma-aikaan jos ole töissä. Vie pentu jokaisen aterian jälkeen ulos ja siinä välilläkin.  Myös ROTUUN pitäisi tutustua etukäteen, koiraa EI oteta siksi että se on SÖPÖ pentu!! Oma koirani ei pureskellut eikä tuhonnut mitään, rotupiirre mutta ehkä myös hyvä onni matkassa.

p.s. Jos parisuhteessa toinen ei eläintä halua, ei hän ole velvoitettu siitä suurempia huolehtimaankaan.

Vierailija
13/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin juuri parista joka oli viittä vaille eroamassa koiran takia,oli niin suuria riitoja ja näkemyseroja KOIRASTA!No luopuivat sitten koirasta ja sanoivat että elämä on nyt onnellisempaa!

Vierailija
14/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran pentu-aika ja lapsen vauva-aika sujuvat varmasti paremmin kun asennoituu niin että aina ei ole helppoa? Valvomista, eritteiden siivoamista, toisen tarpeisiin vastaamista?

Vierailija
15/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ap:n elämässä nyt jotain muuta vikaa kuin pentu? Ystäväpiirini ja sukuni on täynnä koiria, itsekin yhden pennun kasvattaneena en ole kokenut enkä kuullut sen olevan noin hankalaa. Asiaan voi varautua kuten tuolla aiemmin jo kerrottiin että matot pois, sanomalehtiä tilalle jne. Ota pentu loma-aikaan jos ole töissä. Vie pentu jokaisen aterian jälkeen ulos ja siinä välilläkin.  Myös ROTUUN pitäisi tutustua etukäteen, koiraa EI oteta siksi että se on SÖPÖ pentu!! Oma koirani ei pureskellut eikä tuhonnut mitään, rotupiirre mutta ehkä myös hyvä onni matkassa.

p.s. Jos parisuhteessa toinen ei eläintä halua, ei hän ole velvoitettu siitä suurempia huolehtimaankaan.

Ei.Olin täysin onnellinen ennenkuin koiran pentu otettiin.Se oli suuri virhe koska tulokas on selvästi todella haastava ja hankala tapaus!

En ollut varautunut tähän että se pyörittää koko taloa ympärillään ja valvottaa minua pahemmin kuin yksikään vauvoistamme.

Joskus käy näin ja toivottavasti joku peruu aikeensa kun lukee tämän.

Vierailija
16/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat eivät virtsaa lattioita,pure huonekaluja,valvota,syö mun puhelinta,seisota mua sateessa kuin idioottia,hauku,hypi pöydälle,tuhoa kaikkea minkä löytävät..

Vauvat on miljoona kertaa helpompia kuin vaikeimmat koiranpenikat.

Vierailija
17/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koiraa ei voi jättää ensimmäiseen puoleen vuoteen hetkeksikään yksin" huhhuh... Onnittelut vaan tulevasta eroahdistuskoirasta. Se pitää jättää yksin että tottuu, pikkuhiljaa. Ja kyllä, pennun kanssa on raskasta, mutta en usko että koiranpentu on raskaampi kuin ihmislapsi. Ja pentuaika menee tooodella nopeesti! Sulla toi väsymys Ap taitaa tehdä tepposet

Vierailija
18/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patentoi heti, jos olet keksinyt hajuttoman koiran.

Vierailija
19/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.Olin täysin onnellinen ennenkuin koiran pentu otettiin.Se oli suuri virhe koska tulokas on selvästi todella haastava ja hankala tapaus!

En ollut varautunut tähän että se pyörittää koko taloa ympärillään ja valvottaa minua pahemmin kuin yksikään vauvoistamme.

Joskus käy näin ja toivottavasti joku peruu aikeensa kun lukee tämän.

Meillä sama!Tuhonnut nyt niin paljon paikkoja että viettää aikansa itsekseen kun ei pysty tässä seurassa olemaan kun aina on jokin suussa minkä ei pitäisi olla.Puruluut jää käyttämättä mutta lipaston jalat syödään katki.

Vierailija
20/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koiraa ei voi jättää ensimmäiseen puoleen vuoteen hetkeksikään yksin" huhhuh... Onnittelut vaan tulevasta eroahdistuskoirasta. Se pitää jättää yksin että tottuu, pikkuhiljaa. Ja kyllä, pennun kanssa on raskasta, mutta en usko että koiranpentu on raskaampi kuin ihmislapsi. Ja pentuaika menee tooodella nopeesti! Sulla toi väsymys Ap taitaa tehdä tepposet

Kyllä,kolme vauvaa ollut enkä ole koskaan ollut näin väsynyt!Ja minkätakia..koiranpennun??!!

Ja koitettiin käydä kaupassa,viivyttiin 30 minuuttia ja ulko-ovi oli raavittu pilalle ja listat ympäriltä ja peneelit paskana!!!

Että tälläinen reissu..ollaan vankina omassa talossamme ton koiran takia!!