Sunnuntaisuomalainen: Naiset naivat mielellään ylöspäin
Saija Kauhanen
06:00
Joka viides suomalainen asuu yksin. Nopeiten kasvaa lapsettomien sinkkunaisten määrä. Myös sinkkumiehiä on Suomessa muihin EU-maihin verrattuna paljon.
Pariutumisen asiantuntijan, sosiologi Henry Laasasen mukaan sinkkuuden syynä on koulutettujen naisten nirsous. Naiset naivat mielellään ylöspäin ja taistelevat siten menestyneistä "eliittimiehistä". Eliittimiehet taas valitsevat usein sinkkuuden, koska "ihanien naisten vaihtaminen on niin hauskaa".
Eniten parisuhdemarkkinoilla kärsivät tavalliset kiltit miehet, joita ei Laasasen mukaan halua enää kukaan.
Lähde: http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/sunnuntaisuomalainen-sinkkuj…
Kommentit (9)
ole päätä eikä häntää. Paha juttu jos nainen saa vapaasti päättää kumppaninsa. Siihen ei tietty puututa että eliittimiehet harjoittavat omaa päätäntävaltaansa. Muutenkin aika sekava ajatelma.
"Tavalliset kiltit miehet". Haistan palaneen käryä, nimittäin ne on just ne tavalliset kiltit miehet jotka menee kuin kuumille kiville. Sen sijaan miehet jotka hokevat olevansa kilttejä ovat todellisuudessa empatiakyvyttömiä ja katkeria assburgereita.
Hohhoijaa taas.
Joo-o, mitä ne sitten on?
Kyllä sellaiset naisille kelpaa jos eivät samalla ole luuserireppanoita.
Parisuhdemarkkinoilla ilman naista jäävät ovat kyllä muita kuin "tavallisia ja kilttejä". Ne on kouluttamattomia, työttömiä, alkoholisoituneita tai muulla tapaa ongelmallisia.
Akateemisena naisena sanoisin, että naiset hakevat samanveroista kumppania. Itse olen kiinnostunut nimenomaan kilteistä, kunnollisista ja suurin piirtein yhtä koulutetuista miehsitä kuin itse olen. En hae menestyvää, komeaa uramiestä, mutta en myöskään sellaista putkiasentajaa jolle kulttuuri- ja muut vastaavat riennot ovat vastenmielisiä.
Viikonloppupullo tuo totuuden luonteesta esiin.
ns. kiltit duunarimiehet haukkuvat naisten korkeakoulutukset inhoten "höpöhöpönä" ja silti kuvittelevat tulevansa juttuun akateemisen naisen kanssa. Samoin omasta mielestään kiltit ja kunnolliset miehet haukkuvat nelikymppisiä naisia "harmaahapsisiksi mummoiksi" joita kukaan ei enää halua ja naisia nimitellään tuolla muutenkin aivan törkeillä tavoilla. Huvittavaa että samat haukkujamiehet tosiaan kuvittelevat silti olevansa kilttejä ja tasapainoiseen parisuhteeseen kykeneviä yksilöitä. Laasasen suojatit...
kyllä minä mieleläni ratsastankin mieheni vaan ei ole nainut vuosiin
ja minua haluttais
eiole ketään jonka kans vaikka tekis
vieraissa mies käy koska hällä tauti
Eivätkö saisi sitten? Ei parinmuodostus ole mitään hyväntekeväisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 18:38"]
Eivätkö saisi sitten? Ei parinmuodostus ole mitään hyväntekeväisyyttä.
[/quote]
Ihan hyvä kysymys kyllä!