Palkkatoive työhakemuksessa
Miten tarkasti palkkatoive pitää määritellä? Eli pitääkö olla joku tietty summa xxxx, vai sanoa että noin xxxx, vai antaa jokin haarukka tyyliin xxxx-xxxx?
Miten varmistan, etten jää haastattelusta pois siksi että laitan muutaman satasen isomman palkkatoiveen kuin mitä he ovat ajatelleet maksavansa? Olisin kuitenkin valmis tinkimään siitä toiveesta. En kuitenkaan haluaisi heti lähtötilanteessa pistää sitä alhaisinta palkkaa, jolla olen valmis tulemaan töihin, koska luultavasti enempää eivät sitten kuitenkaan aio maksaa.
Kommentit (8)
Siitä voi sitten lähteä neuvottelemaan alaspäin jos tarvetta tulee.
Mutta voiko käydä niin, että sitten ei pääse edes haastatteluun tuon liian korkean pyynnön takia. Eli jos vaikka työnantaja aikoo maksaa max. 2600 €, ja minulla palkkatoive vaikka 3000 €. Jäänkö jo tuon takia pois niiden joukosta, jotka pääsevät haastatteluun?
Mutta voiko käydä niin, että sitten ei pääse edes haastatteluun tuon liian korkean pyynnön takia. Eli jos vaikka työnantaja aikoo maksaa max. 2600 €, ja minulla palkkatoive vaikka 3000 €. Jäänkö jo tuon takia pois niiden joukosta, jotka pääsevät haastatteluun?
Lisää siihen ainakin pari sataa. Ammattilainen pyytää aina arvoisensa palkan, liian alhainen palkkatoive voi estää saamasta työtä.
Lisää siihen ainakin pari sataa. Ammattilainen pyytää aina arvoisensa palkan, liian alhainen palkkatoive voi estää saamasta työtä.
Juuri tuota haarukkaa hainkin, että kuinka paljon yli sen todennäköisen palkan uskaltaa toivoa.
Juuri tuota haarukkaa hainkin, että kuinka paljon yli sen todennäköisen palkan uskaltaa toivoa.
Et pääse edes haastatteluun, jos pyydät liian paljon palkkaa...Laita mielummin haarukka esim. 2300 € - 2600 €
mihin hintaan suostuisit ko. työtä tekemään ja laita siihen 500 e päälle.
Mä oon kyllä hinnoitellut itseni ulos muutamastakin työstä, vaikka mielestäni ihan kohtuullista korvausta pyysin. Toisaalta, mitä väliä, kun en olisi alipalkalla sitä lähtenyt tekemään.
Oon kyllä ollut haastatteluissa, joissa toiveeni on ollut 500-800 e liikaa ja niistä sitten haastiksessa on puhuttu. Toisaalta kyllähän liian iso palkkatoive kertoo sen, motivoiko pieni palkka.
mihin hintaan suostuisit ko. työtä tekemään ja laita siihen 500 e päälle. Mä oon kyllä hinnoitellut itseni ulos muutamastakin työstä, vaikka mielestäni ihan kohtuullista korvausta pyysin. Toisaalta, mitä väliä, kun en olisi alipalkalla sitä lähtenyt tekemään. Oon kyllä ollut haastatteluissa, joissa toiveeni on ollut 500-800 e liikaa ja niistä sitten haastiksessa on puhuttu. Toisaalta kyllähän liian iso palkkatoive kertoo sen, motivoiko pieni palkka.
Taidat olla joku todellenin asiantuntija alallasi, kun sinulla on varaa hinnoitella itsesi muiden yläpuolelle ja pyytää johtajien palkaa...