Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia sikainfluenssasta (kertomuksia)

Vierailija
26.11.2009 |

Nyt kun mietitään otetaanko rokotetta vai ei kannattaisi kysellä sikainfluenssa sairastaneilta mitä tekisi. Itselläni tauti on ollut nyt reilut 2 viikkoa ja kuume ei ole laskenut ollenkaan.

Peruskuntoni ennen sairastumista oli erinomainen (testattiin syyskuussa) ja muutenkin olen perusterve.

Tauti ei tartu ilmeisesti kovinkaan helposti mutta usein olen miettinyt, että entäpä jos minulla olisi astma, sydänvika tai jokin muu perussairaus. Olisin saattanut kuolla tähän, kun terveenäkin olo on ollut kamala. Minulla tämä tauti on ollut sitäpaitsi lievänä.

Kuumeen, lihassärkyjen, keuhkopiston, kurkkukivun ja pyörrytyksen lisäksi mulla on rytmihäiriöitä, värinää, paikkojen puutumista ... Alle kouluikäisten lasten äitinä tämä on ollut elämäni rankin kaksiviikoinen.

Olin itse ensin päättänyt, että en ota rokotetta, enkä rokotuta lapsiani. Sairastettuani pari päivää, kävin hakemassa lapsille rokotteet. He eivät ole sairastuneet.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä podettiin yhteensä viisi viikkoa.

Vierailija
2/8 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hakemaan lapsille rokotteet ja samalla tarttumaan muita....???!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin oli siitä lievä ja kuumeeton versio, mutta onneksi pysyin tolpillani hoitamassa muita. Oli todella rankka n. viikko, kun piti valvoa sairaiden lasten kanssa yöt, mies toikkaroi aivan taju kankaalla 39 asteen kuumeessa, välillä rampattiin lääkärissä jne. Kaikki saivat onneksi Tamiflun, en tiedä miten pahaan kuntoon olisivat muuten menneet. Suosittelen ehdottomasti rokottamaan ainakin lapset! Oman terveytensä kustannuksella voi vielä kikkailla, mutta jos on konsti estää lapsia sairastumasta, se kannattaa hyödyntää.

Vierailija
4/8 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä järkeä oli enää ottaa lapsille piikit? meinaatko ettet jo tartuttanut?? tauti tarttuu TODELLA herkästi jos et sitä tiennyt.

Meillä on 6 henkeä käynyt läpi ko taudin. Yksi sairastui niin että oli 40 ast kuumeessa 4 päivää. muilla vain lämpöä, kurkku toooosi kipeä ja yskää ja kaikki olleet kalpeita kuin kalkkilaivan kapteenit. ITselläni tauti nyt viimeisiään vetämässä, ei lämpöä tms, mutt sitkeä yskä, keuhkoihin sattunut, paineen tunnetta siis siellä, pää tosi kipeä, huimaa, sydämentykytyksiä ym..mutta ne totisesti ottaisi rokotteita kellekään jos näin helpolla tästä selvittiin!!

Emmekän siis ota enää rokotuksia, meilläpäin ne saisi vasta aikaisintaan 2 viikon päästä? mitä järkeä enää ottaa, en ymmärrä..

Vierailija
5/8 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö 5v (astmaatikko) keskiviikko iltana nousi kuume ja oli yskää, torstaina oli ihan voimat pois ja vein lääkäriin. CRp 98 ja keuhkokuvissa näkyi keuhkokuume joten osastolle pariksi yöksi (antibioottikuuri,tamiflu+ nestetytys).

Perjantain oli väsynyt mutta illalla jo kuumeeton.

Lauantai aamuna heräsi omana reippaana itsenään.

Kuumetta ei tuon jälkeen enää noussut.

Eli vaikka tulikin rajuna parani tosi nopeasti.

Samaan aikaan sairastui kuopus 2½v. ja mies. MOlemmilla pari päivää lämpöä ja pari päivää kovempi kuume. Miehellä vähän kipeämpi olo,mutta monesti ollut kipeämpikin eli ei mikään ihan järkky olo kuitenkaan.

Kuopus ei valittantu oloaan missään vaiheessa,yskää oli hällä kyllä,mutta söi joi ja leikki normaalisti. Parina iltana kun kuume nousi 39 hyytyi kyllä ja nukahti.

Itse en sairastunut ollenkaan.

Esikoinen oli saanut rokotuksen pari viikkoa ennen kuin sairastui, ja hänelle myös tehtiin sikainfulenssa testi jok aoli positiivinen.

Muita meillä ei rokoteta.

Vierailija
6/8 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sarastunut kun yksi perheenjäsen..yhdellä on rokote.Ihmettelen kun tauti ei muihin tuulut,nyt on viikko tämän yhden sairastumisesta,lauantaina käytiin sairaalassa samassa hoitoa.Ihan lievää kurkkukipua oli minulla ja yhdellä lapsella,rokotetulla on ollut nuha...jos meidän perheen tauti oli tässä niin onnellinen olen=)säikäytti kyllä kun lapsi meni lauantaina todella huonoon kuntoon,kuume 40 eikä reagoinut mihinkään=(sunnuntaina oli jo ihan normaali,väsynyt vain..nyt on lievä yskä jäljellä

Vierailija
7/8 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 39 C kuumetta. Yhdellä kuume kesti kolme ja kahdella neljä vrk. Pientä yskää oli heti alussa myös. Tamiflut aloitettiin ekan vuorokauden aikana, vaikka ovatkin perusterveitä. Yskä on jatkunut yli kaksi viikkoa, mutta koska keuhkoista ei ole kuulunut rohinoita, ei antibioottiakaan ole määrätty.

Vanhemmilla ei ole ollut kuumetta. Yskää, kurkkukipua, pientä pistosta keuhkojen kohdalla ja alilämpöisyyttä vain. Voinnit hyvät ilman lääkitystäkin.

Kaikilla on yskä alkanut vähentymään. Jos tämä sairaus on tässä, niin ei ollut kovin rankkaa.

Vierailija
8/8 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä, esikoisella ja vauvalla oli korkea kuume ja melkeinpä kaikki muutkin oireet, joita sikainfluenssassa saattaa olla. Kolmella muulla lapsellamme oli kuumeeton versio, mutta olivat silti todella kipeitä.

Kaikki muut saivat sairastaa kotona, mutta vauvamme (tuolloin 4kk) joutui sairaalaan ja hänelle sikainfluenssa oli koitua kohtaloksi. Onneks pieni kuitenkin selvisi tuosta.

Minä en tautia saanut, vaikka olin tekemisissä kaikkien sairastuneiden kanssa ja hoidin heitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi