Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siriina

Seurattavat (1) Seuraajat (1)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

74/95 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuon viestin 35 kirjoittaja ja totean vielä ap:lle että  tasainen n. minuutin välein oleva piippaus kertoo että patteri pitää vaihtaa. Ole levollisin mielin jos tuo ääni ei muuten häiritse. Omistajille sitten toimenpiteenä  ensin uuden patterin haku (yleensä sellainen palikan mallineen 9V) sitten hälyttimen sulake irti/kytkin ala sulakekaapista. Sitten hälytin auki, patteri veks, uusi tilalle, kansi kiinni ja sulake (kytkentä) takaisin. 

Huoltoyhtiöt eivät näitä tee vaan kuuluu asukkaan vastuulle. Eli jos huoltoyhtiön soitat niin lasku tulee sinulle.

Ensi vuoden alusta kuuluu taloyhtiölle.

9/15 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen? Liikunta? Elokuvat?

74/84 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän hva:lla osastoilla niitä käytetään tarvittaessa, mutta hoivakodissa ne on kielletty kokonaan. Periaate tuntuu olevan se, että hoitaja on ammattitaidoton, jos ei pärjää aggressiivisen asukkaan kanssa ilman lääkkeitä tai lepareita. Vielä ei ole tullut viranomaisilta tai pomolta vinkkejä, miten kaksi hoitajaa voi vahtia aggreja sillä aikaa, kun pitäisi hoitaa ne kaksikymmentä muuta. Sitten kun tapahtuu näitä käsirysyjä ja joku vammautuu, se on hoitajan syy. Varmaan sanomattakin selvää, että olen vaihtanut alaa.

Lisää hoitajia ja aikaa asiakkaalle.

73/84 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magneettivyöt, ei lepositeet. Lääkärin luvalla ja valvonta 30-45 min. välein. Aina kirjattava, miksi laitettiin, mikä oli vointi, kuka/ketkä hoitajat laittoivat, kuka lääkäri antanut luvan ja potilasn vointi.

Itse olen ollut tk-sairaalan vuodeosastolla, jossa magneettivöitä käytettiin. Palvelukodeissa en niihin törmännyt, voisiko olla, ettei niissä lääkäri anna lupaa sitoa? Ja onko henkilökuntaa valvomaankaan tarpeeksi? Vai voiko erikoistapauksessa lääkäri antaa luvan? Kysy hoitajilta ja jos mietityttää niin keskustele lääkärin kanssa.

Syy sitomiseen voi olla ihan se, että loukkaisi itsensä takuuvarmasti jos lähtis liikkeelle. Kävely on niin huteraa. Mun työpaikalla lääkäri ei antanut lupaa sitoa yhtä vanhusta, niin välittömästi kaatui, käsi poikki ja sitä kipeää murtumaa sitten hoideltiin. Muistisairas, joten ei muistanut eikä ymmärtänyt miksei saa liikkua yksin. Vaikea päätös, koska vyöt ahdistavat vanhuksia, t

Olin perehdytyksessä vanhusyksikössä, en jäänyt keikkalistalle. Kahdella asukkaalla magneettivyö öisin juuri sen takia, ettei putoa sängystä. Valvonta 2 tunnin välein!  Ei kirjauksia.

Säädettävä sänky, niin oman järjen perusteella olisin sen laskenut lattiatasoon yöksi.

7/60 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkareista on huutava pula. Jollei kukaan sinua tähänkään työhön huoli, työ'urasi' on ohi.

0/0

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.