rarehanu
Seuratut keskustelut
Kommentit
Tää kertoo kyllä paljon ihmisten järjenjuoksusta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronavirus-katastrofi-nimikaimalle…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Mielenkiintoinen artikkeli vuodelta 2018. Johns Hopkins’ Center for Health Security ennusti millainen olisi globaalin pandemian ja katastrofin aiheuttava teoreettinen ns. "Tauti X".
Aika todellakin perusteellisen ansiokas ennakointi.
The next pathogen to cause a deadly global pandemic will most likely be a respiratory disease, spread by a virus that is contagious during incubation or when symptoms are only mild.
The next big disease outbreak could be triggered by a mutated strain of a known virus or by the release of a biological weapon. Viruses emerged as the leading candidates because of their high mutation rates along with a lack of broad-based anti-viral drugs.
The mode of transmission for such a disease would most likely be respiratory, a considerably more difficult route to interrupt than those that are transmitted in blood, for example.
It is also likely to be contagious during the incubation period, before symptoms emerge or when the effects are mild and before medical help is needed.
In addition, the absence of a widely available treatment of vaccine and a susceptible population, would all help it gain traction.
Of particular concern are certain classes of RNA virus, including coronaviruses.
https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/face-dise…
Edes tässä "tuomiopäivän" skenaariossa ei esitetty ajatusta, että "Tauti X" kykenisi tarttumaan laajemmin ihmisen lisäksi muihin nisäkkäisiin. Tämä siksi, että silloin kyseessä olisi ns. hypertauti. On olemassa teorioita, että pleistoseenikauden lopussa tapahtunut nisäkäslajien joukkotuho olisi johtunut hypertaudista.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16953418
Tämä on pahin mahdollinen skenaario. Vaikka näin ei olisi leviäminen muihin nisäkäslajeihin muutti juuri tilannetta huomattavasti huonommaksi.
Pidän sormia ja varpaita ristissä, että nyt ilmennyt koiran sairastuminen on virheellinen tulos testistä.
Joo. No. isäni oli sairaalakemisti ja enoni tutkija, virologi ja tällainen uhka ja ennustus on ollut voimassa koko ajan espanjantaudista alkaen. Ei varsinaista ennustamista, vaan todennäköisyyttä. Eli kotinostradamukset kannattaa nyt vaan keskittyä ihan arkipäivään.
Elämme lopun aikoja. 🧙♂️
Ainahan sitä eletään lopun aikoja, joku loppuu ja joku uusi alkaa.
Joku on sitä elämäksikin kutsunut.
Vierailija kirjoitti:
Montakohan Teslaa mahtaa olla pirkanmaalla? Olen onnistunut näkemään viisi kappaletta hinurin lavalla,Taikka siis neljä lavalla ja viidettä nostettiin. Ihan ehjän näköisiä kuitenkin.
Tesla onkin ylihintainen romukasa, jota vaan tietämättömät typer...t ostaa.
Eihän niissä pysy edes maali kiinni.
https://tekniikanmaailma.fi/maaliongelmista-karsineen-suomalaisen-tesla…
Vierailija kirjoitti:
Montakohan Teslaa mahtaa olla pirkanmaalla? Olen onnistunut näkemään viisi kappaletta hinurin lavalla,Taikka siis neljä lavalla ja viidettä nostettiin. Ihan ehjän näköisiä kuitenkin.
Tesla onkin ylihintainen romukasa, jota vaan tietämättömät typer...t ostaa.
Eihän niissä pysy edes maali kiinni.
https://tekniikanmaailma.fi/maaliongelmista-karsineen-suomalaisen-tesla…
Tällä typerysten käsidesi läträyksellä vaan luodaan niitä todella vaarallisia resistenssejä viruksia ja bakteereita.