rarehanu
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuota koronaa testattu muiltakin kuin "altistuneilta"? Meillä sairastettiin samalla taudinkuvalla (nopeasti noussut kuume, lihassäryt, kuiva yskä, ei nuhaa, ei kurkkukipua) muutama viikko sitten. Influenssarokotettuja kaikki. Ei yhteyttä Kiinaan tai kiinalaisiin. Italiassahan yksi mystinen positiivinen tauti löytyi, oliko se nyt Sisiliassa, ei mitään yhteyttä Kiinaan eikä Lombardiaan. Jos testattaisiin laajasti muitakin kuin riskiyksilöitä, selviäisikö, että tauti on levinnyt jo aiemmin?
Mutta mitä väliä sillä on oliko se normaali flunssa vai korona? Jos potilas on tervehtynyt eikä ole tartuttanut muita niin eikö se ole ihan sama mikä nimi taudilla on?
Flunssa taas on eri asia kuin influenssa.
Flunssaa eli nuhakuumetta aiheuttavia viruksia on ainakin parisataa erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luultavasti lähtisin sinne matkalle, jos olisin maksanut sen. Vielä jos pitää hupmioida mshdollinen lapsen pettymys. Jos en olisi, en lähtisi.
Ihan siksi, että korona leviää ärhäkästi ja tulee myös Suomeen kevään aikana. Siltä ei ole turvassa missään maassa.
Riskinä olisi kyllä karanteeniin joutuminen tai / ja sairastuminen vieraassa maassa. Kumpikin ikäviä vaihtoehtoja. Lisäksi paikoissa, missä väki vaihtuu ja on turisteja eri puolilta maailmaa, on tietysti isompi riski. Samoin lentokoneissa tietenkin. Joka kerta olen saanut jonkun taudin pidemmältä lomalennolta.
Itselläni on 4 kk päästä vapaaehtoinen työmatka kivaan kaupunkiin, missä olen halunnut käydä. Ajattelin todennäköisesti perua sen, kun ei tule kustannusta perumisesta itselleni.
Koronaa ei pidä vähätellä, noi jotka ketjussa vähättelevät, ovat tietämättömiä. Kyllä se on vakava tauti. Ja se, että 80% sairastaa lievänä, tarkoittaa, että heillä.ei tule vaikeaa keuhkokuumetta, vaan joko ei ollenkaan sitä tai vain lievempi keuhkokuume. Ei että heillä olisi kaikilla vain joku ns lievä flunssa, vaikka joillain voi olla sekin vain.
Muuten samaa mieltä mutta ei ole totta että kaikille tulee keuhkokuume. Osa sairastaa taudin niin lievänä, etteivät edes huomaa sitä. Tietenkään kyse ei silti ole flunssasta vaan koronainfektiosta.
Flunssa on eri asia kuin influenssa ja koronavirus on influenssavirus.
Flunssaa eli nuhakuumetta aiheuttavia viruksia on ainakin parisataa erilaista.
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italia ja Espanja ei ihan ole naapurimaita.
Ei ole mutta 25 varmaa tapausta Espanjassa kuitenkin on ja mitä se on sitten kun on kysyjän loman ajankohta + siihen sen loman kesto.
Nyt Espanjan tartunnat nousseet 32 varmaan tapaukseen eli paljon ehtii vielä 2 viikossa tapahtua.
Euroopan maista edellä taitaa olla vain; Italia, Saksa ja Ranska
Hyvä tietysti että tässäkin asiassa Ruotsi on Suomea edellä 7-2.
Vierailija kirjoitti:
Jumala toi coronaviruksen brasilian käärmesaaresta kiinaan rangaistuksena kuningas monarkian häsläämisestä ja suomalaisten tee kytkyröimisestä.
Miten voi olla että coronaviruksen kertoimet ovat samaa lukua mitä darjeelin teen teobromiinin läpitunkeutuvuuden mitat ovat. Tämän takia myös ihmiskunnan historian paras yixing puerh kannun kansi ollaan rikottu mielen voimalla koska tämän puerh teekannun huokoiset ilmareijät tuottavat puerh teobromiinia jonka kertoimet läpitunkeutuvuudessa ovat tehokkaampia kuin minkä muun teen ja pienempiä, lisäksi se hoitaisi pois coronaviruksen. Ennustin koko coronaviruksen juotuani ihmiskunnan historian parasta puehia sen teekannulla mikä oli myös paras ja sitä sensuroitiin palstalla kovalla kädellä ja sitä tietoa ollaan käytetty vain syöpään.
Kannataisi ainakin vähentää hallusinogeenien käyttöä.
Tarkka luku tähän mennessä todetuista tartunnan saaneista on 3,4%, mutta kuitenkin vain noin kolmasosa SARSin lukemista.