pulu
Kommentit
En pidä Abreusta, mutta olen samaa mieltä kanssaan mitä tulee eläimiin. En halua haastaa riitaa tai vetää punaista viivaa eläinsuojelijoiden, eläinaktivistien ja heidät negatiivisessa valossa näkevien väliin (en keksinyt tähän kellonaikaan muuta käsitettä viimeiseen), mutta rehellisesti sanottuna, ei tässä ole hyviä ehdotuksia tullut yhtään keneltäkään. Ainoa asia, josta me kaikki varmasti olemme samaa mieltä, on se, että alunperin delfiinejä ei olisi pitänyt tuoda tänne. Minä näen asian näin:
Delfiinien olisi annettu olla meressä 80-luvulla eikä niitä olisi tuotu Särkänniemeen = Kyllä
Delfinaario olisi jatkanut entiseen tapaansa ja vanhojen kuollessa uusia delfiinejä hankitaan tilalle = Ei
Delfinaario olisi pitänyt sulkea ja lopettaa delfiinit = Ei
Delfinaario olisi... -::- ja vapauttaa delfiinit mereen = Ei
Delfinaario... -::- ja kuljettaa delfiinit toiseen delfinaarioon = Ei
Delfinaario... -::- ja jättää delfiinit asumaan sinne hoitajineen ja rutiineineen loppuelämäkseen = Ei
Delfinaario... -::- ja jättää delfiinit odottamaan niille rakennettavaa vesialuetta = Ei
Aika hankala tilanne yhtään kenellekään päätettäväksi.
En ole koskaan pahemmin välittänyt Saarasta, jotenkin tekopirteän ja "ihanneminiän" oloinen, sitä hän oli tuossa nauhoituksessakin, mutta olen aina iloinen kun suomalainen saavuttaa jotain ulkomailla. Hienosti laulaa ja eläytyy, toivotaan menestystä!
Älä osta sitä ensimmäistä irtokarkkipussia äläkä hae Teatterikorkeakouluun vaan viittomakielen ohjaajaksi, säästät elämästäsi kolme vuotta.
Minulla on tuo yksi tuossa kulkenut jo jonkun matkaa. Riittää minulle, vaikka poly olenkin aatteiltani.