Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Luin ennen aikojani yläluokille tarkoitettuja kirjoja koulun kirjastosta. Veikko Huovisen Rasvamaksa oli kammottavaa lukemista, josta en varmaan ymmärtänyt paljoakaan enkä onnekseni muista mitään muuta kuin kuvotuksen.
Otan osaa, mutta en voi olla nauramatta makeasti päälle. Onneksi luin itse Rasvamaksan vasta parikymppisenä! Mikä kirjan kohtauksista oli erityisen kammottava? Kristian Pörhönen naukkaamassa minttulikööriä sissipäällikön luona, vaalea hum. kandi ihmettelemässä Leopold Gilen mustaa pip****ä, tai haavoittunut l**tari ja p**ikki huutamassa toisilleen hävyttömyyksiä?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rasvamaksa_(kirja)
http://joklaaja.blogspot.com/2011/06/veikko-huovinen-rasvamaksa.html
http://www.linnunrata.com/veikko.huovinen/rasvamaksa.pdf
http://www.linnunrata.com/veikko.huovinen/pystyynmarinoitunainen.pdf
http://www.linnunrata.com/veikko.huovinen/lahtarijapunikki.pdf
Kertokaa lisää kirjamuistoja!
Lapsuuteni hienoimpia muistoja ovat sieniretket vaarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kutsun saanutta kollegaa, kirurgia, ei ole vielä lähetetty, mutta kutsun tultua hänet irtisanottiin. Irtisanomisen pitäisi olla laiton, sillä Venäjän hallitus on vahvistanut asetuksen, jonka mukaan mobilisoitujen kansalaisten tulee saada pitää työpaikkansa.
Hän miettii, mitä tehdä nyt. Hän kannatti erikoisoperaatiota niin kauan kuin se ei koskenut häntä itseään. Hän ei halua sotaan. Kyse ei kuitenkaan ole vakaumuksesta, hän ei vain halua vaarantaa henkeään, Jevgenija sanoo.
Jevgenija aikoo itse kutsun mahdollisesti tullessa kieltäytyä ideologiseen vakaumukseen vedoten tai piilotella viranomaisilta.
Itse olen vastustanut tätä kaikkea vuodesta 2014 lähtien. Ei voi ottaa toisen omaa ja sitten vielä loukkaantua, jos joku rohkenee sanoa, että se on toiselta viety.
Sairaaloissa on tehty myös järjestelyjä kutsuntaikäisiä miehiä koskien.
Jevgenijan entiset työkaverit Voronežin kaupunginsairaalasta ovat kertoneet, että liikekannallepanon alettua sairaalaan tuli käsky lääkärikomission perustamisesta (Meduza on nähnyt kyseisen asiakirjan). Sairaalaan ei tällä hetkellä saa ottaa potilaiksi 1850-vuotiaita miehiä minkään muun syyn kuin infarktin tai välittömän leikkaushoidon tarpeen takia. Poikkeustapaukset tulee hyväksyttää lääkärikomissiolla.
Kummallista, samalla kun säälin kolleegaasi toivon että joku takoisi järkeä hängen kalloonsa moukarilla.
Vierailija kirjoitti:
Kutsun saanutta kollegaa, kirurgia, ei ole vielä lähetetty, mutta kutsun tultua hänet irtisanottiin. Irtisanomisen pitäisi olla laiton, sillä Venäjän hallitus on vahvistanut asetuksen, jonka mukaan mobilisoitujen kansalaisten tulee saada pitää työpaikkansa.
Hän miettii, mitä tehdä nyt. Hän kannatti erikoisoperaatiota niin kauan kuin se ei koskenut häntä itseään. Hän ei halua sotaan. Kyse ei kuitenkaan ole vakaumuksesta, hän ei vain halua vaarantaa henkeään, Jevgenija sanoo.
Jevgenija aikoo itse kutsun mahdollisesti tullessa kieltäytyä ideologiseen vakaumukseen vedoten tai piilotella viranomaisilta.
Itse olen vastustanut tätä kaikkea vuodesta 2014 lähtien. Ei voi ottaa toisen omaa ja sitten vielä loukkaantua, jos joku rohkenee sanoa, että se on toiselta viety.
Sairaaloissa on tehty myös järjestelyjä kutsuntaikäisiä miehiä koskien.
Jevgenijan entiset työkaverit Voronežin kaupunginsairaalasta ovat kertoneet, että liikekannallepanon alettua sairaalaan tuli käsky lääkärikomission perustamisesta (Meduza on nähnyt kyseisen asiakirjan). Sairaalaan ei tällä hetkellä saa ottaa potilaiksi 1850-vuotiaita miehiä minkään muun syyn kuin infarktin tai välittömän leikkaushoidon tarpeen takia. Poikkeustapaukset tulee hyväksyttää lääkärikomissiolla.
Vaikuttavia tarinoita. Onko muilla mitään kerrottavaa?