Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Tässä vielä yksi aina yhtä pirullisen ajankohtainen kipale.
Springsteenin live-esitys on myös vaikuttava.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkö tulemme kuuntelemaan kun meidät pistetään vankileireihin? Saksalaiset sotavangit USA:ssa nimittäin tykkäsivät todella paljon tästä Cole Porterin kirjoittamasta biisistä, Bing Crosbyn ja Andrews Sistersien levytyksenä.
Olot Texasin ja Oklahoman vankileireillä 1942-45 olivat muutenkin mahtavat, hyvää ruokaa, kirjoja, leffanäytöksiä, ammatillista koulutusta, ja demokratian ja ihmisoikeuksien opettelua. (Guido Knopp: Die Gefangenen)
Vankien palatessa kotiin Saksaan he olivat vannotuneita Amerikan ystäviä ja länsimaiden yhteistyön kannattajia. Siperiassa olleet saksalaisvangit sitä vastoin eivät yleensä hehkutelleet kommunismia ja neuvostosysteemiä. Mistähän moinen ero johtui?
Vanhaan aikaan Euroviisuistakin oppi historiaa.
Er zeugte sieben Kinder in einer Nacht - Hän siitti seitsemän lasta yhdessä yössä.
Jo vuonna 1954 Bill Haley pohdiskeli millainen ydintuhon jälkeinen sukupuolijakauma olisi.
http://vintti.yle.fi/yle.fi/yleq/sivu28f6.html?id=1162
"Pinnalta letkeää swingiä muistuttanut laulu oli tekstisisällöltään suorastaan hillitön muistutus siitä, että rock'n'rollin alkuhistoria oli myös kylmän sodan ja atomiaseiden aikaa."