Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Suurin etu on: On vastuussa vain itsestään.
Ei tarvitse stressata ja huolehtia jonkun toisen hyvinvoinnista. Ei tarvitse laittaa omia tarpeitaan syrjään jonkun toisen vuoksi. Voi elää täysin oman luontevan rytminsä mukaisesti. Rahaa on enemmän käytössä omiin juttuihin, mahtuu asumaan pienemmässä asunnossa ja tavaramäärä on helpommin hallittava.
Itse olen vela ja oikeastaan aina kun edes mietin vaihtoehtoista elämää johon kuuluisi lapsi, mielen täyttävät kaikki ne huolet ja asiat joista pitää stressata. Entä jos lapsi ei olisikaan terve, vaan vaikkapa edes lievästi vammainen? Ja vaikka olisikin terve syntyessään, entä jos lapselle tapahtuisi onnettomuus jossa vammautuisi, kuolisi tms? Entä jos lapsi joutuisi koulumatkallaan jonkun saalistajan uhriksi? Entä jos lasta kiusattaisiin koulussa, entä jos lapsi ei löytäisi omaa paikkaansa maailmassa, entä jos hänestä tulisi päihderiippuvainen, rikollinen tai muuten vaan täysin syrjäytynyt? Moneen asiaan vanhempi voi toki vaikuttaa mutta totuus on, että kaikki ei ole parhaankaan vanhemman vallassa eikä lapsen elämää voi hallita tai kontrolloida kuin näennäisesti. Minä esimerkiksi elin lapsuuttani ja nuoruuttani 90-00 luvuilla ja lähestulkoon jokainen tyttöpuolinen kaverini oli jossain määrin kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä tai sen yritystä jo ennen murrosikää. Itsekin jouduin ensimmäisen kerran aikuisen miehen ahdistelemaksi 10-vuotiaana. Vanhemmat eivät usein edes tiedä eikä heidän ole mahdollista suojella lasta kaikelta.
Itseäni ahdistavat nämä skenaariot ihan liikaa jotta voisin edes harkita lisääntymistä.
Erinomaisia pointteja.
Vierailija kirjoitti:
Mona Carita
Vakiovastaus tällaisissa ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Olin 1997 Hartwall Areenalla hänen, Chuck Berryn ja Little Richardin konsertissa. Oli hieno konsertti, jossa koko katsomo tanssi täysillä mukana! N48
Goodness gracious, I was there too! Ja meno oli niin mahtavaa, että luulin saaneeni tinnituksen. Korvissa suhisi koko seuraavan päivän.
Niin ne siirtyvät iäisyyteen, nuo legendat. Kiitos kaikesta, Jerry-vaari.
Riippuu tietenkin siitä mitä etsii. Mutta kaikki täällä mainitut paikat ovat tutustumisen arvoisia.
Lisäksi voi suositella Emmauksen liikkeitä Lauttasaaressa ja Mäkelänkadulla.
Cynthia Anderson, 20-vuotias sihteerikkö, joka elokuussa 1981 poistui työpaikaltaan lakitoimistosta Toledossa, Ohiossa, ja josta sen jälkeen ei ole mitään havaintoja.
https://unsolvedmysteries.fandom.com/wiki/Cynthia_Anderson
https://vocal.media/criminal/vanished-40-years-later-where-is-cynthia-a…
https://www.clermontsun.com/2020/05/13/marc-hoover-the-disappearance-of…