Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Samalla logiikalla kuin että se voisi olla Jyrki, Jyri, Gjergj, Džordže, Georges, Georgy, Georgios, Giorgio, György, Jerzy, Jiří, Jorge, Jura, Jürgen, Jüri, Jörg, Jörgen, Jörn, Örjan, Đorđe, Jørgen ja niin edelleen.
Isoisäni sanoi aina että venäjää olisi hyvä osata. Hän tarkoitti sillä, että idän suurvalta kyllä kaappaa Suomenkin ennen pitkää. Hän oli syntynyt vuonna 1896 ja osallistunut kolmeen sotaan. Joten ymmärrän hyvin, miksi hän aina tähdensi, ettei venäläisiin lupauksiin voi luottaa. Olen viime vuoden aikana usein miettinyt, miten oikeassa isoisä olikaan...
Äijä kuoli vuonna 1985, vähän samaan aikaan kun Gorba pisti töpinäksi. Uudistuspolitiikka, perestroika ja glasnost saivat aikaan suurta kiinnostusta Suomessa venäjän kieltä ja kulttuuria kohtaan, ja minäkin opettelin melko lailla venäjää. Aakkoset oppii yhdessä päivässä, mutta verbisysteemi on melko kinkkinen.
Vierailija kirjoitti:
Ördög kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koivu - koivikko
Kuusi - Kuusikko
Mänty - Männikkö
Haapa - Haavikko vai Haapikko?
Tammi - Tammikko
Saarni - Suomessa ei ole kasva saarnia yhdessä paikassa, siis saarnikkoa ei ole ?
Jalava - jalavikko?
Pihlaja - pihlajikko?
Kataja -katajikko?
Leppä -Lepikko
Vaahtera - Vaahterikko?Mietin, että mitkä noista ovat suomenkieltä ja mitkä eivät ole.
Kun tuo naapurinsetä lehtipuhaltaa pihansa siistiksi....Sanoisin itse, että haavikko, tammisto, pihlajisto, katajisto, lepistö tai lepikko. En tiedä, ovatko oikein kuitenkaan :D
Jos koivu ja sen kaverit ovat yhdessä koivikko, niin onko palmu partnereineen palmikko?
Palmikko on letti.
Olisiko kenties palmukko?
Sangen mahdollista, mutta sekä koivu että palmu loppuvat u-kirjaimeen ja taipuvat ihan säännöllisesti. Niin että jos loogisesti ajattelee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koivu - koivikko
Kuusi - Kuusikko
Mänty - Männikkö
Haapa - Haavikko vai Haapikko?
Tammi - Tammikko
Saarni - Suomessa ei ole kasva saarnia yhdessä paikassa, siis saarnikkoa ei ole ?
Jalava - jalavikko?
Pihlaja - pihlajikko?
Kataja -katajikko?
Leppä -Lepikko
Vaahtera - Vaahterikko?Mietin, että mitkä noista ovat suomenkieltä ja mitkä eivät ole.
Kun tuo naapurinsetä lehtipuhaltaa pihansa siistiksi....Sanoisin itse, että haavikko, tammisto, pihlajisto, katajisto, lepistö tai lepikko. En tiedä, ovatko oikein kuitenkaan :D
Jos koivu ja sen kaverit ovat yhdessä koivikko, niin onko palmu partnereineen palmikko?
Hattuset, eli Chapi Chapo. Ne olivat minsta pelottavia. Kummallista puhetta ja kolkko kubistinen maailma.
https://en.wikipedia.org/wiki/Chapi_Chapo