Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Kerrohan poitsulle, miten takavuosina (1980-luvulla) houkuteltiin sen ajan nuorisoa uurnille hauskoilla iskulaiseilla ja julisteilla. "Vain mäntti jättää äänestämättä"!
https://www.kaleva.fi/vain-mantti-jattaa-aanestamatta-kampanjoitiin-tak…
Mutta Pellen rauhanvetoomus vuodelta 1981 tuntuu tuskallisen ajankohtaiselta, vaikka siitä saakin hyvän mielen.
Reggaeta taistolaistyyliin vuodelta 1976.
Vierailija kirjoitti:
HS 30.5.1996:
"Suomi aloitti keskustelut Naton laajenemisen ongelmista"
HS 18.3.1997:
"Jukka Tarkan mielestä Suomen tulisi hakea Naton jäseneksi, ennen kuin on liian myöhäistä, ja Venäjän reaktiota pelkäämättä: Suomen tulisi käynnistää jäsenyysprojekti hyvän sään aikana, heti Madridin huippukokouksen jälkeen"
"Jos Suomen Nato-jäsenyyden ehtona on Moskovan lupa liittyä, se ehto ei koskaan täyty."
Hesari arkistosta löytyy vaikka mitä!
HS 29.3.1992: "Suomi joutui varomaan Natoa yli 40 vuotta - Nyt emme kelpaa jäseneksi, vaikka haluaisimme."
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000003132949.html
HS 31.1.1997: "Europarlamentaarikko Paavo Väyrysen (kesk) mukaan Suomen Nato-jäsenyyden todennäköisyys on yhtä kuin nolla. Väyrynen ihmetteli keskiviikkona Brysselissä sitä, että keskustelu jäsenyydestä sotilasliitossa on ylipäänsä alkanut Suomessa."
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000003595485.html
Kuinka ollakaan, Suomi on kohta Naton jäsen, ja Väyrysen todennäköisyys Suomen kohtaloiden ohjaajana on yhtä kuin nolla.
Mitähän ap ajattelee nyt?