Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suomenkieli pakollista Suomessa ruotsinkieliselle ala-koulusta yliopistoon?
Tuota miten meni omasta mielestä tämä "suomenkieli" ja "ala-koulusta"?
Kyllä, toinen kotimainen on pakollinen kaikille ruotsinkielistä koulua käyville. Uskomatonta, että joku edes älyää kysyä sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinkielisen puolen pitäis olla suhdannainen ruotsinkieliseen väestöön. En usko, että Suomessa 30% puhuu äidinkielenään ruotsia. Tää on Suomen kolonisaatiota, jossa ns. parempaa kieltä puhuva vhemmistö pääsee kullattua polkua pitkin yhteiskunnan eliittiin.
Ruotsinkielisille on aina taattava nopea pääsy hoitoon etenkin nyt kun RKP on hallituskessa leikkaamassa sote-menoista. Länsirannikollahan suomenkieliset ovat jo vuosia joutuneet turvautumaan tulkkiin mennessään lääkäriin.
Jep. Monesti olen kysynyt "Kan vi prata på engelska?" eikä koskaan suostu edes sitä puhumaan! Kaameaa.
No ainakin sinulta kysytään ystävällisesti. Ummikkofennot tiuskaisevat vain "Suomessa puhutaan suomea!", kuvitellen että niin toisiaan olisi asian laita. Onko sekin kaameaa? Ilmeisesti ei.
Ja vielä yksi kesä- ja aurinkoaiheinen kipale videoineen.
Ei mikään kummoinen video, tosin. Mutta harva 80-luvun kappale saa minut yhtä kaihoisaksi kuin tämä Yön kesäbiisi mallia 1987. Olli Lindholmin sanat haudasta lepäilemisestä ovat ikävä kyllä jo toteutuneet hänen omalta kohdaltaan.
Suuri osa kansasta puhuu ruotsia, ja ruotsinkieliset maksavat myös beroja jotta kiittämättömille ja tiedolle allergisille fennoille voisi järjestää kouluja ja katukylttejä.