Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Ruotsissa Flashback.
https://www.flashback.org/
Vierailija kirjoitti:
jos keittää happea osmoottisessa sumussa niin saa täplikästä typpeä
Hei, sehän oli siitä Akumiitti-tarinasta! "Tummaa tulikiveä, ripaus rikkiä... muminaa, muminaa!"
https://moog.antikvariaattimakedonia.fi/Images/manual/Aku%20Ankka%20197…
https://en.wikipedia.org/wiki/Farmyard_Song
Aaron Copland: Old American Songs - I Bought Me a Cat
Vierailija kirjoitti:
Ördög kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks tää saatananpalvonnasta möyhkääminen alkanu jo 80-luvulla? Itse ainakin muistan että hevimusiikkia takaperin soittaessa kuulee saatanan ylistystä. Tai siis näin väitettiin.
Kyllä. Jo vuosina 1985-86 siitä puhuttin. Seinäjoen helluntailaisten "nuorisotiimi" julkaisi kasettinsa "Rock & rollin maailma", ja vanhalta epäkunnon Leo Melleriltä ilmestyi kulttikirja "Rock". (Olin Itse teini tuohon aikaan, mutta kasetti ja kirja tulivat omaan kokoelmaani vasta 2000-luvun kirppistonkimisen myötä.)
Näistä on keskusteltu täällä ennenkin.Joskus tosiaan 80-luvun lopulla tapahtui konservatiivisempaa ja kristillisempää käännettä Suomessa. Kai se oli vastaveto nuorisokulttuurille, etenkin punk-aatteelle, ja 70-luvun vapaamielisyydelle. Isänikin, joka oli ollut rockhenkinen, hankki yhtäkkiä uskonnollisia kirjasarjoja tuolloin.
Saatiin vaikutteita USAsta, missa uskonnollinen oikeisto ja Moral Majoriity jylläsi Reaganin aikana. Täällä Suomessakin tulivat tutuiksi Jimmy Swaggart, Pat Robertson (rip) ja muut tuomiopäivän julistajat ja Harmageddonin ennustajat, heidän naisseikkailunsa ja maallisen mammonan kääriminen. Billy Graham kävi Suomessa 1987, ja sekin oli aivan valtava mediatapahtuma. Olika isäsi Olympiastadionilla kuuntelemassa?
"Ampiainen pistää, rakas. Sillä on piikki ihan kuten pikku ukollasi". (Gustaf Adolf Ekdahl, "Fanny ja Alexander")