Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Minne YLEn 600 miljoonan vuosibudjettirahat menevät jos ruutuun ei saada modernia suomalaista musiikkia ---
Kerrohan yksi asia: mikä instituutio tässä maassa esittelee enemmän suomalaista musiikkia - ruudussa, eetterissä tai verkossa - kuin mollaamasi Yle?
Kerrotaanpa nyt tässäkin, että kyseessä on vanha kasku, joka oli Britanniassa tuttu jo 1700-luvulla. Suomessakin se oli tunnettu jo kauan ennen sotia ja Tapsan levytystä.
Kort encyclopedie (Spets 19.6.1886)
https://digi.kansalliskirjasto.fi/aikakausi/binding/1002520?page=4
Hänen hartauskirjansa (Vapaa Ajatus 20.6.1913)
https://digi.kansalliskirjasto.fi/aikakausi/binding/840673?page=24
Sotilas ja hänen pelikorttinsa (Tarulipas 16.12.1922)
https://digi.kansalliskirjasto.fi/aikakausi/binding/780857?page=16
Vierailija kirjoitti:
Sitä näytetään kaikissa pohjoismaissa ja siitä oppii millaisia meidän kuuluu olla.
RKP valvoo, että kansaa muokataan pohjoismaiseen suuntaan.
Joo, olisi kiva jos vaihteeksi tulisi oikeaa suomalais-ugrilaista viihdeohjelmaa. Samojedien peuranpeijaisia tai tsheremissien uhrijuhlia. Sellaisella ohjelmistolla saisi enemmän heimoushenkeä ja alkukantaisuutta kansan sieluun, ja torjuttaisiin arveluttava äitelä skandinaavisuus ja eurooppalaisuus.
Kaksi vuotta takaperin persut konttaili Rjuzzan edessä (kuten moni muukin, tiedän). Eräät näyttävät edelleen kaipaavan sitä aikaa.