Käyttäjä37561
Seuratut keskustelut
Kommentit
Oiskin mielenkiintoista jos loppuskabassa olis Kirsi ja Noriko. Löytyykö Kirsistä kaikki tämä sympatia ja empatia Norikoa kohtaan mitä hän tuolla esittää. Siis mikä ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo Noriko tuolla tekee kun ei osaa edes puhua!
Tuo japanilainen suomen kieltä osaamaton mongertaja saisi painua oman maansa farmi ohjelmiin.
Kun tietää miten vaikea kieli suomi on muillekin ulkomaalaisille, niin miten vaikeaa sen täytyy olla japanilaiselle, kun kaikki äänteet, sanat ja sanojen taivutus on täysin erilaisia kuin suomenkielssä, kirjoitusasusta puhumattakaan. Propsit Norikolle siitä kuinka hyvin ymmärtää suomea, pystyy jopa lukemaan farmikirjaa joka täynnä nykysuomalaisellekin vieraita termejä. Ja miten hyvin puhuu suomea, huolimatta täysin erilaisesta äänteistä. Sääliksi käy näiden täällä olevien vinkujien lapset, eivät varmaan pysty oppimaan tai uskalla käyttää mitään vierasta kieltä kun tällaiset vanhemmat edellyttävät täydellistä lausuntaa ja kielioppia ennenkuin saa suunsa avata millään vieraalla kielellä. Hyi olkoon mikä metsäläisasenne.
Juuri tämä. Noriko puhuu aivan riittävän hyvää ja ymmärrettävää suomea. Hänen tyylistään pelata en pidä.
Todellakaan ei puhu, vaan joutuu hakemaan sanoja ja lauserakenteita, suomea vieraana kielenä puhuvien kieleen tottuneena tuota on äärimmäisen raskasta kuunnella.
Hidas puhetyyli voi tietysti olla sitä omalla äidinkielelläänkin, mene ja tiedä, mille tasolle se mahtaakaan olla jymähtänyt, vaikka oman äidinkielensä uusien sanojen oppimista, kuten yleensä siten jää puolikieliseksi jopa oman äidinkielensä osalta, ellei ole tekemisissä omaistensa kanssa kiinteästi.
Noriko on tuolla koska ei ole uhka kenellekään. Mukavan ja symppiksen olonen nainen. Mikä tässä nyt on ihmeellistä? Jengi kelaa että hänet olis mahdollista voittaa sitten kun oma vuoro tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin on ollut auki ja usein täynnä aamuyhdeksästä aamuneljään. Siitä huolimatta ei menesty. Lienevätkö muut syyt konkurssiin?
Se ainakin tulee mieleen, että Stinden talo oli suht hiljattain julkisivuremontissa. Paikkana se ilmeisesti oli koko Vasiksen pahin räkälä, mutta about vastaavia sinne jäi vielä ainakin Siima siihen heti vastapäätä. Kolmea Kaisaa tulee enemmän ikävä, sillä se oli legandamesta oikeasti. Hotelli- ja ravintolamuseo kerää siitä muistoja tammikuun loppuun asti btw
https://hotellijaravintolamuseo.fi/kolme-kaisaa-jaa-meille-muistosi-tai…
Siimalle lisää asiakkaita, taso sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Vaasankatu tunneta lähinnä kadulla hengailevista prostituoiduista?
Mistäs nämä nykyään tunnistaa?
Taitaa olla aika epätunnistettavaa, esm Penttilä tesloineen.
Onko vielä tositeeveeohjelmaa viikko intissä? Tai edes kolme päivää. Ruokana hernekeitto. Osallistujia varmaan löytyy.