Kaffebulla
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät maksavat työntekijöiden eläkkeet. Miksi he eivät itse halua kerryttää niitä?
Yrittäjän maksama osuus työntekijöiden työeläkemaksusta on ymmärrettävä osaksi työntekijän palkkaa.
Miksi? Työntekijä voisi maksaa sen omasta palkastaan kuten ennen Ay-maksunsa. Tuo eläkemaksukin voitaisiin erityttää työntekijän itsensä maksamaksi ja saisi valita vakuutusyhtiönsäkin ihan ite.
Kannatan tätä. Jokainen hoitaisi omat eläjesäästönsä itse. Tämä olisi aidosti tasa-arvoinen systeemi.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Järjestön vaatimuksesta todellisiin ansiotuloihin ei tulla huomioimaan yrittäjien nostamia osinkoja, jotka on verotettu ansiotulona. Jos ne olisi päätetty huomioida, suurituloisten yrittäjien eläkemaksut nousisivat vielä enemmän. (HS)
Osaako joku avata mitä tämä tarkoittaa? Osinkoja ei huomioida?
YEL-maksut määräytyvät palkkatulon mukaan, eli siihen ei lasketa muita tuloja kuten pääomatuloa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me maksamme enemmän takuueläkkeitä kuin yrittäjien eläkkeitä. Yrittäjä joutuu sentään tekemään jotain yritystoimintaa eläkkeen saadakseen, takuueläkkeen saa asumalla Suomessa 3 v ajan (tai oikeastaan riittää, että on osoite Suomessa).
Hallitus kaavailee kansaneläkkeen ja takuueläkkeen yhdistämistä. Täyden takuueläkkeen saaminen voi silloin vaikeutua maahanmuuttajilla ja pitkään ulkomailla asuneilla paluumuuttajilla.
Erittäin hyvä uudistus.
Yrittäjille pitää saada oikeudenmukainen eläke. Jos on alivakuuttanut itsensä, seuraukset pitää kärsiä itse. Jos he eivät ole maksaneet riittävästi eläkemaksuja, sitten ei tule eläkettäkään. Se on sitten voi voi.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollaiset lisääntyy jotka eivät kakaroitaan viitsi opettaa ja valvoa
Kelasta saa enemmän rahaa.
🇺🇦🇮🇱
Enemmän lääkäreitä, vaikka nytkään asiakkaita ei riitä näille nykyisille? Kohta yksityiset lääkäriasemat alkavat antaa potkuja. Sote-alueet supistavat toimintojaan koko ajan eivätkä rekrytoi lisää lääkäreitä. Hoitajia irtisanotaan.
🇺🇦🇮🇱