Huvipuistohullu
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1250051
Olisko tuo? Aika isoksi kasvaa 🦎
Sademetsän lisko joka on kotoisin aavikolta. Juu. Se se on.
Lemmikkeinä pidetään kaikenlaista vipeltäjää 😃
Mulla on ollu kotilo, joka on kotoisin Afrikan sademetsistä 🐌
Vierailija kirjoitti:
"No oli kylmäkin, aina piti olla takki päällä, ja lisäksi sadetakki. Heinäkuus pari lämmintä viikkoa "
Kiistät siis lämpötilatilastot omiin hatariin mielikuviisi perustuen? Minulle on tälläkin palstalla silmät suurina väitetty että joku kesä oli hänen muistinsa mukaan tosi kylmä ja kun katsoo sitten sekä uutisjuttuja että tilastoja tuolta kesältä niin puhutaan kunnon hellekesästä. Mutta niin se ihmisen muisti tekee tepposet.
Toki säässä on myös paikallisia vaihteluita niin että vaikka Länsi-Suomessa on voinutkin olla vähän sateinen kesä kun idempänä on ollut paljon lämpimämpää kun saderintamat ovat menneet sopivasti aina vain lännestä.
Mä asun kesät pihalla, ni ehkä muistan miten oli 😃 noissa mittaustilastoissa lasketaan hellepäiväksi, jos mittari käväisee hetken yli 25 😅
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Juu, niinku oli viime kesäkin, ja vettä tuli joka päivä"
Niin, sade ja lämpötila ovat tosiaan kaksi ihan eri asiaa.
No oli kylmäkin, aina piti olla takki päällä, ja lisäksi sadetakki. Heinäkuus pari lämmintä viikkoa 🌞
Pisin helleputki kesti viime kesänä 22 päivää. Sitä edellinen ennätys oli 13 päivää eli 1,7, kertaa aikaisempaa pidempi.
No ehkä heinäkuus oli jopa liki 3 viikkoa lämmintä 😄
Työvaatteet 😎