Faith
Kommentit
Minulla sama.
Jos lähdetään siitä, että kyseessä on Putinin konnuus, niin ovatkohan nimenomaan valinneet kohteeksi Nordean, joka on suurin pankki ja yrityspankki, vai onko kyse siitä että Nordea on ollut jostain syystä helpoin kohde tietoturvan osalta? Ehkäpä kuitenkin ensin mainittu on todennäköisempi syy.
Niinistöhän kautensa lopussa kehotti suomalaisia varautumaan konnuuksiin idän suunnasta. Tämä on luultavasti juuri sitä.
Tuo EU:n vaatimus käteisen säilyttämisestä maksuvaihtoehtona näyttäytyy nyt uudessa valossa. Täytyy taas alkaa antaa arvo käteisellekin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Puhelimen käyttäminen ei syystä tai toisesta onnistu unissa. Akku loppuu, numeron näppäily ei onnistu, puhelu pätkii niin etten kuule mitään tms.
Ylipäätään kommunikointi ei usein onnistu painajaisunissa. Yhdessä painajaisessa olin keittämässä punajuurikeittoa jutellessani jostain tärkeästä asiasta, ja juuri kun keskustelukumppanini oli sanomassa jotain olennaista, keitto alkoi porista hirveän kovaa. Nostin kattilan liedeltä, mutta porina vain yltyi enkä kuullut enää mitään muuta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
"Hyviksien ja pahiksien maailmassa ei ole nyansseja, ei moraalisia ristiriitoja. Uhrit ovat moraalisesti puhtaita, viholliset absoluuttisen pahoja. Jos pahikset sanovat jotain, totuuden on pakko olla päinvastaista.
Mustavalkoisen maailman ainoaksi kriteeriksi muodostuu lyhimmän mahdollisen tähtäimen cui bono, kuka hyötyy? Väitteet jonkun pussiin pelaamisesta ovat tällaista yksinkertaistamista. Myös kenen lauluja laulat hokema kielii turhan jengiytyneestä maailmankuvasta. Eihän mikään ole välttämättä totta tai valetta ainoastaan siitä riippuen, kuka asiasta puhuu.
Tällainen lähestyminen kuuluu lastensatujen tai huonojen elokuvien jyrkän kaksijakoiseen maailmaan. On tietysti vielä yksi kirjallisuuden alalaji, jossa asetelmaa viljellään tyylipuhtaana. Sitä kutsutaan propagandaksi."
Lause "Jos pahikset sanovat jotain, totuuden on pakko olla päinvastaista" ei ole esimerkki moraalisesta ristiriidattomuusvaatimuksesta, ei edes "lastensatumoralismin" tasolla. Kyseinen ilmiö on luonteeltaan sosiaalinen ja kuuluu somen maailmaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Oma koti, jossa voi elää rauhassa ja hiljaisuudessa. Arki jossa yhdistyvät sopivassa tasapainossa luonnonläheisyys ja mukavuus. Kokemus itsestä ja lähimmäisistä sisukkaina ja ahkerina.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/