Faith
Kommentit
Jatkan samalla tavalla kuin tähänkin asti eli kulutan hyvin vähän, en aja autolla, en matkustele lentokoneella. Syön kasvispainotteisesti, mutta sitä en tee ensisijaisesti ilmaston takia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minulla ei ole saunaa, mutta jos vastaan, millaista lapsuudessani oli niin meidän perheessä tehtiin joskus kiuasmakkaraa ja sen kanssa oli usein tomaatti-sipulisalaattia. Joskus oli kokonainen grillattu kana josta revittiin paloja ja laitettiin päälle suolaa ja currya. Lämpimiä leipiäkin oli. Ja ihan voileipiä, joissa oli muiden täytteiden lisäksi mätitahnaa tai voileipäpikkelssiä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Syön kasvispainotteisesti eli useimpina päivinä kasvisruokaa, esim. linsseistä, herneistä, pavuista, soijarouheesta. Tuoreista kasviksista porkkanaa, pinaattia tai lehtikaalia, omenoita, banaania, sipuleja, perunoita päivittäin. Pakastemarjoja puuron kanssa päivittäin. Pakastekasviksia käytän ruokaan silloin tällöin myös.
Ostan melko säännöllisesti keräkaalin, mutta siitä en tee kasvisruokaa vaan kaalilaatikkoa johon laitan jauhelihaa.
Kalaa syön vähintään kahtena päivänä viikossa, maaeläinten lihaa en edes joka viikko. Eli syön kasvis- ja kalapainotteisesti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vanhat virret ovat kauneimpia. Niiden sanoituksissa on myös oikea kristinoppi.
En pidä siitä, että nykymusiikilla korvataan virsiä kirkossa ja koulun kristillisissä tilaisuuksissa. Luin jutun jossa pohdittiin, pitäisikö Juice Leskisen biisejä ottaa virsikirjaan tms. Ei tietenkään! Eiväthän ne ole kristinuskon musiikkia.
Mielestäni jopa minun lapsuudessani, 1980-luvulla, ei laulettu tarpeeksi virsiä koulussa, juuri niitä vanhoja hyviä. Jouluvirsiä kyllä laulettiin ja siitä olen kiitollinen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Joulukinkku ei kuulu lempiruokiini, mutta lähinnä perinteen vuoksi otan sitäkin jouluaterialla.
Ei minua häiritse että eläimellä on eläessään ollut älykkyyttä. Ei se älykkyyden taso, myöskään ihmisellä, ole mikään ratkaiseva ominaisuus elämän kunnioittamisen suhteen. Tärkeämpää olisi se, että eläintä on kohdeltu hyvin ennen teurastusta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/