Faith
Kommentit
Ensisijaisesti suomalainen.
Olen myös vahvasti eurooppalainen. Eurooppalainen kulttuurihistoria, filosofia, klassinen taide ja sivistys ovat merkittävä osa ihan jokapäiväistä elämääni esim. klassisen musiikin ja kirjallisuuden muodossa.
Maailmankansalaisuus on minulle vieraampi käsite. Toki ihmisyyteni kautta olen sukua kaikille maailman kansojen ihmisille. Ja kristittynä olen osa uskoa jonka Jumala on tarkoittanut kaikille kansoille.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Menen varsinaiseen joulunviettoon lapsuudenperheeni luokse, ja siellä tulee paistettua yleensä joulutortut aatonaattona.
Mutta sitä ennen tässä joulun alla aion hemmotella itseäni jos jokinmoisilla jouluisilla leivonnaisilla. Tein jo suussa sulavan taatelikakun lauantaina, ensi viikonloppuna teen joulutorttuja ja sen jälkeen vielä pitäisi ehtiä tehdä kirsikkahillolla ja kermavaahdolla täytetty suklaakääretorttu, joka on mielestäni jouluinen kääretorttu.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Haluaisin itse saada säilykepurkin jotain ihanaa syötävää, vaikka viikunahilloa tai savustettuja muikkuja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tein joskus kolmekymppisenä ensimmäistä kertaa itse palapaistia. Lihanpalaset jäivät koviksi ja rutiseviksi.
Viime tai toissa vuonna rohkaistuin tekemään sitä uudestaan. Siirsin sen tällä kertaa liedeltä lopuksi vielä uuniin jossa haudutin sitä 3 tuntia. Lihasta tuli pehmeää ja mureaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ruth Waren Lumimyrsky oli tosi hyvä! Joskus puolenvälin jälkeen tunnelma tiivistyi niin etten meinannut malttaa lopettaa lukemista ja käydä nukkumaan. Onneksi on vielä viisi Waren kirjaa jäljellä. Tähän mennessä lukemieni paremmuusjärjestys: 1. Lumimyrsky 2. Lukitut ovet 3. Nainen hytissä 10.
Seuraavaksi aloitan joko Emma Rousin jännitysromaanin Au pair tai R. L. Stevensonin klassikkoromaanin Tohtori Jekyll & herra Hyde.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/