Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Faith

Kommentit

19/50 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein soijarouhebolognesekastiketta, sen kanssa täysjyväspagettia. Joulun aikaan tuli syötyä niin paljon lihaa ja kalaa, että nyt olen tehnyt kasvisruokia enimmäkseen. 

36/163 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Isänmaallisuutta ja maanpuolustustahtoa pitäisi painottaa enemmän. En tarkoita mitään tasapäistävää touhua, vaan sen pitäisi olla yksilöllisiä vahvuuksia huomioivaa ja innostavaa. Jokaista tarvitaan. Suomalaisuudesta pitää puhua myönteisesti, tarvittaessa taistelun arvoisena asiana. 

58/66 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin klassisia taidemaalauksia hyvälaatuisina julisteina ja löysin niitä verkkokaupasta Posterlounge. Valikoima on siellä todella suuri. Tilasin sieltä haluamani julisteet ja ostin kullanväriset kehykset + lasit muistaakseni Puuilosta. Kehystin ja ripustin taulut seinille itse. Se kävi helposti ja olen todella tyytyväinen lopputulokseen. 

161/368 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani ihailtiin sitä, että ollaan vaikeuksia kokevan ystävän tai muun läheisen tukena ja paheksuttiin sitä jos hylkää ystävän erityisesti silloin kun hänellä on vaikeaa.

Nykyäänkin tunnustetaan että ystävän tukena oleminen on hienoa, mutta korostetaan, että jokaisella on oikeus vetää rajat ja pitää huoli omasta jaksamisestaan. Tämä on hyvä muutos. Muistan lapsuudestani perhetuttuja ja sukulaisia, yleensä naisia, jotka kantoivat jotakuta toista ihmistä ja kestivät tältä hirveää kohtelua niin että itse olivat uupuneita (eivätkä silti lopettaneet).

Mutta ystävän kutsuminen "energiasyöpöksi" ja hylkääminen vaikeuksien takia on omien rajojen vetämisen filosofian äärimmäinen aste ja mielestäni kielteinen ilmiö.

101/205 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan lempeästi mutta suoraan ottaa puheeksi ja antaa summittainen aikaraja, johon mennessä hänen täytyy muuttaa omaan asuntoon, vaikka sitten uuteen vuokra-asuntoon jos se nykyinen on homeongelmainen.

Siihen ei kannata lähteä, että perustelee päätöstä tyttären sotkuisuudella ja laiskuudella, koska se ehkä avaisi vain oven tinkimiselle ja lupauksille siivota enemmän. On myös hänen itsensä kannalta parempi, että hän muuttaa jo tuon ikäisenä omilleen ja opettelee huolehtimaan itsestään. Kyllä hän ymmärtää, että päätöksen taustalla on äidin rakkaus.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.