Faith
Kommentit
Seemiläisyys ei ole rotukategoria. Se tulee Raamatun Nooan kertomuksesta. Jumala tuhosi ihmiskunnan vedenpaisumuksella jättäen henkiin vain kahdeksan ihmistä: Nooan ja hänen vaimonsa sekä Nooan kolme poikaa vaimoineen. Heidän jälkeläisiään ovat kaikki nykyihmiset. Poikien nimet olivat Seem, Haam ja Jaafet. Seemiläisiksi kutsutaan Seemistä polveutuvia kansoja kielineen.
Mutta kyseessä ei siis ole rotukategoria. Maailman kaikki erilaiset geneettiset populaatiot, joita roduiksikin joskus kutsutaan, eivät ole palautettavissa kolmeen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Sveitsin ja USA:n tutkimuksissahan kävi ilmi että maskeista on ollut enemmän haittaa kun hyötyä ja on vaikea löytää mitään perusteita maskin käytölle.
Ja moni joka töissä on joutunut pitämään väkisin maskia on saanut siitä mielenterveysongelmia koska ei ihmisen kuulu olla koko päivää rätti naamalla kylmässä ja kuumassa.
Oikein käytettynä ffp-maski suojaa kantajaansa selkeästi. Tästä on tutkimusnäyttöä.
Mainitsemasi tutkimustulokset johtuvat siitä että keskivertoihminen ei osaa käyttää maskia. Suomessakin maskisuosituksen aikana lehtikuvissa näkyi mitä hullunkurisempia maskinkäyttötapoja. Niin, ja kirurginen maski ei sitten suojaa käyttäjäänsä vaan muita ihmisiä jonkin verran.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Jos kuumetta on 38 tai yli, influenssa taitaa olla todennäköisempi kuin flunssa. Influenssan (ja rajumpioireisen koronan) kohdalla kuumeen nousuun liittyy yleensä voimakkaita vilunväristyksiä eli kuume nousee nopeasti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Käytän ffp-maskia (sisätiloissa joissa on runsaampi määrä ihmisiä) kun on koronaa enemmän liikkeellä sekä näin influenssakausina eli marraskuun lopulta kevättalveen. Inhoan korkeakuumeisia tartuntatauteja. Flunssat eivät ole yhtä inhottavia, joten flunssakausien takia (alkusyksystä) en käytä maskia.
Inhoan korkeakuumeisia tartuntatauteja siksikin, että niiden toipilasaikana ei suositella liikuntaa ja olen hyvin liikunnallinen ihminen. Koronataudistahan tiedetään tutkimusten perusteella se, että oireiston pitkittyminen todennäköistyy, jos on aloittanut liikunnan liian varhain.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minulla on Rainbow'n pikakahvia sekä Pirkan kofeiinitonta pikakahvia.
Jos haluan oikein hyvää kahvia, ostan kalliimpaa Nescafe Kulta -pikakahvia.
Pikakahvi on paremman makuista kuin suodatinkahvi. Toki nämä ovat maku- ja tottumuskysymyksiä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/