Faith
Kommentit
Olen filosofinen perusluonteeltani. Se ilmenee kiinnostuksena monenlaisiin asioihin, joilla ei välttämättä ole välitöntä käytännön relevanssia omassa elämässäni. Pohdiskelen ja keskustelen mielelläni myös mm. kuolemasta ja bioetiikasta.
Trumpin puheet ja teot Venäjään ja Ukrainan sotaan liittyen kiinnostavat siksi että Suomen ja koko Euroopan turvallisuustilanne kiinnostaa. Mielestäni Suomen kansalaisen on hyvä olla tietoinen siitä missä mennään ja millaisia turvallisuuspäätöksiä Suomen omat päättäjät tekevät.
Yhteiskuntafilosofisella tasolla pidän kiinnostavana Trumpin ja Muskin liittoutumista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Harmi, todella, todella harmi, että maassamme järjestetään missikilpailut. Kenenkään itseään kunnioittavan ihmisen ei koskaan pitäisi alentua sellaiseen vertailuun. Comparison is the thief of joy.
Arvostakaa itseänne ja ainoaa elämäänne.
Naiset ovat niin paljon enemmän kuin ulkonäkö. Ja on todella huonoa käytöstä moittia toisten ulkonäköä ja lihomista. Samoin esimerkiksi akateemista naisista, vaikka lääkäreistä ja juristeista tai ministereistä katsotaan lähinnä ulkonäköä. Näiden ihmisten ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä kenellekään! Heidän saavutuksensa ja arvonsa on ihan muualla. Kuten kaikkien muidenkin pitäisi.
Missikisat tosiaan olisi syytä lopettaa kokonaan. Eikä kyse ole siitä että ne eivät olisi nykyaikaa, ulkonäkökeskeisyyshän on nykyaikaa mitä suurimmassa määrin! Ja siitä onkin kyse. Ne ruokkivat ulkonäkökeskeisyyttä, pinnallisuutta, turhamaisuutta. Se ei siitä muuksi muutu vaikka niihin kuinka läntättäisiin "Hieno Vanha Traditio" -tarra päälle.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Yksi lempibändeistäni kautta aikojen. Yläasteella 90-luvulla sen löysin. Lempikappaleitani ovat Yes, the River Knows ja Break on Through.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Voi ei... Kyllä hän varmaan omasta näkökulmastaan on parhaansa tehnyt, vaikkei minulla kaikesta olekaan sama näkemys.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kulunut viikko on ollut uskomattoman kamala mitä tulee maailmantilanteeseen. Se että maailman vaikutusvaltaisimmat ja rikkaimmat henkilöt, Trump ja Musk, ovat myötäilleet Putinin hirmuvaltaa. Se että he ovat yhdessä pilkanneet itsenäisyytensä puolesta taistelevaa Ukrainaa. Trump tiedotusvälineille, Musk X:ssään.
Ajattelen kuitenkin että epätoivoa vastaan on aina taisteltava, lähtien omasta sisimmästä. Sitten on rohkaistava muita ihmisiä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/