Faith
Kommentit
Suklaakuivakakkua tulee leivottua kerran vuodessa, yleensä joulun alla. Tykkään kuivakakusta melkeinpä enemmän kuin kuorrutetusta suklaakakusta.
Tosin sacherkakku on hyvää. Se vain on niin suuritöinen että harvoin tulee tehtyä.
Sellaisen suklaakakun haluan joskus tehdä jossa on kerrosväleissä vaahdotettua suklaaganachea.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kävin pitkillä kävelylenkeillä iltaisin. Kuuntelin korvalappustereoista musiikkia ja kävelin hiljaisilla kaduilla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kalevala on minulle hieman etäinen, vaikka minulla on karjalaisia sukujuuria isoäidin kautta. Luin Kalevalan parikymppisenä. Ehkä nyt keski-iässä voisin lukea sen uudestaan ja katsoa avautuuko sen maailma minulle paremmin.
Kalevalan mytologisessa maailmassa on kuitenkin kaksi hahmoa jotka ovat minusta vaikuttavia: Louhi eli Loviatar sekä erityisesti mystinen Tuonen joutsen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Flunssat yms. eivät tartu minuun helposti. Viimeksi sairastamani tartuntatauti oli korona, marraskuussa 2023. Sitä edellistä en edes muista.
Näin siitä huolimatta että olen ihmisten ilmoilla viikoittain ja käyn säännöllisesti myös labrassa ja apteekissa joissa varmaankin liikkuu keskimääräistä enemmän flunssaisia ihmisiä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Pääsen joulutunnelmaan, sitten kun sen aika on, helposti siten että katselen netistä joulukorttien kuvia. Kauniita vanhanaikaisia Martta Wendelinin ja Rudolf Koivun piirtämiä sekä omasta lapsuudestani 80-luvulta muistamiani suosittuja joulukortteja, niistäkin löytyy kuvia. Rakastin jo lapsena joulukorttien katselemista. Isovanhemmilleni tuli aina valtavasti kortteja postissa joulun alla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/