Faith
Kommentit
Olen innoissani. Löysin ihanalta vaikuttavan kotimaisen elokuvan Elonet-sivustolta.
Olen etsinyt netistä ilmaiseksi löytyviä mielellään vanhoja elokuvia joiden tarinoissa vietetään joulua jossain kohtaa. Aion katsoa niitä sitten kun joulu on lähempänä, ehkä marraskuussa. Nyt löysin tosiaan lupaavalta vaikuttavan, Miriam (1957). Draama orvoksi jääneestä teinitytöstä joka muuttaa kansakoulunopettajan perheeseen kotiapulaiseksi. Katsoin jo pätkiä elokuvasta, ja siinä on ihania joulunviettokohtauksia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
"Minkä aamu toi, sen ilta aina vei" tarkoittaa mielestäni sitä että ei rakenna elämässään mitään pysyvää, tai siis pitkäaikaista. Esim. ei uskollista avioliittoa vaan irtosuhteita vain.
Mutta tuo "Vain pieni tuuli joskus voi liekin sammuttaa, taas toisinaan se myrskyn kestää voi" tarkoittaa mielestäni sitä että joskus ihminen ei kestä pientäkään vastoinkäymistä, kun taas joskus (se sama) ihminen kestää rankkojakin koettelemuksia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Siunattua nöyryyttä ja kiitollisuutta elämän edessä tuolla nuorella miehellä. Miksi kantaa turhia taakkoja sisimmässään asioista joille ei itse mitään voi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Sekoitan yleensä tavallisen jauhelihakastikkeen (ruskeakastikepohjainen) joukkoon sulatejuustoa kypsennyksen loppupuolella.
Meillä oli 1980-luvulla kouluruokana mesikämmenkastike-niminen jauhelihakastike spagetin kanssa. Tykkäsin siitä tosi paljon, ja äitini kanssa päättelimme että se on jauhelihakastike johon on sekoitettu Mesikämmen-sulatejuustoa jota silloin myytiin kaupoissa. Äitini alkoi tehdä sitä välillä kotona, ja minä teen sitä nyt aikuisena.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Hunajayhtymän Suomalainen perinteinen kiteinen hunaja. Se on niin hyvänmakuista. Syön sitä päivittäin kaksi teelusikallista, toisen sellaisenaan ja toisen liuotan kuumaan veteen.
Merkillä on muitakin hunajoita, mutta tuo kiteinen on se erityisherkullinen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/