Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Faith

Kommentit

7/8 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin olemaan hyveellinen ja ajattelen usein hyveiden sisältöä ja soveltamista käytännön tilanteissa. Opettelen hyveitä Raamatusta. Raamatun opetuksista ja kertomuksista löytyy toki muitakin aloittajan mainitsemien lisäksi, esim. nöyryys, kärsivällisyys, lempeys ja uskollisuus. 

Raamatussa muistaakseni ei mainita sanaa hyve, mutta mielestäni se on käyttökelpoinen käsite kun elää täällä maailmassa ja toimii arjen vaihtuvissa tilanteissa.

148/1097 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo periaate sinänsä ei ole seurakunnalta väärin, koska uskovaiset haluavat jakaa syötävän leivän lisäksi myös Jumalan sanan leipää. 45 minuutin tilaisuus on kuitenkin ehkä liikaa vaadittu. Ruoka-avun tarvitsijoissa saattaa sitä paitsi olla sellaisia joiden on mt-ongelmien takia vaikea osallistua yhteistilaisuuksiin.

Itse järjestäisin tuon niin, että Jumalan sanaa, vaikka evankelioivan Raamatun jakeen, saisi aina kirjallisessa muodossa sen ruoan mukana, ja tilaisuuteen osallistuminen olisi vapaaehtoista.

Sekin, että jaetaan pelkkää ruokaa ilman mitään julistamista ja evankeliointia on arvokasta auttamistyötä.

23/33 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin itselleni antikvariaatista vanhan Grimmin kauneimmat sadut 1 -satukirjan Rudolf Koivun kuvituksella. Kirjan alkuperäinen ilmestymisvuosi oli 1946.

Meillä oli tuo kirja kun olin lapsi, äitini oli saanut sen joululahjaksi lapsena 50-luvulla. Ajan mittaan kirjan lankasidonta hajosi, sivuja irtoili. Olen pelännyt etten enää löydä samanlaista. Kokoelmassa on kaikki sadut kerrottu juuri oikein, niissä puhutaan Jumalasta ja kristillisistä hyveistä. Ja se kaunis kuvitus...

5/16 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grimmin satu Noidan sormus (Die Alte Im Wald) on paras. Siinä on noitahahmo hyytävimmillään.

Hannu ja Kerttukin on hieno noitasatu.

126/239 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko on kaikille maailman kansoille tarkoitettu usko. Se lähti liikkeelle Lähi-idästä; jostainhan ilmoitususkonnon oli lähdettävä!

Muinaisuskot, mukaan lukien suomalainen muinaisusko, ovat hajanaisia tarinoita moraalisesti kyseenalaisista hahmoista. Ei niitä voi verrata kristinuskon kaltaiseen uskontoon jossa täydellinen Jumala ilmoittaa itsensä, tahtonsa ja pelastavan rakkautensa syntisille ihmisille.

Eikä siinä mitään, saa olla monenlaisia mytologioita, uskoja ja traditioita, mutta tämä vain vastauksena otsikon kysymykseen. Mielestäni on ymmärrettävää että ihmiset laajalti saavat enemmän lohtua, toivoa ja turvaa täydellisestä Jumalasta.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.