Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Faith

Kommentit

6/204 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin alle 10-vuotiaana kirjan "Saatana elää ja voi hyvin Maa-planeetalla" kirjahyllystä. Oli vähän turhan tiukkaa settiä. Sitten rupesin lainailemaan kirjastosta Von Dänikeniä. Kasarilla ei sateisina päivinä ollut kauheasti tekemistä, niin tuli lueskeltua paljon.

Googlasin tuon Saatana elää ja voi hyvin... -kirjan, ja sitä saa antikvariaateista. On näköjään helluntailaisten Ristin voiton julkaisema suomeksi. Ehkä joskus tilaan ja luen. Ainakin nimi kuulostaa mielenkiintoiselta.

3/16 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minä saattaisin kysyä noin jos olisin etsinyt tietynlaista vaatetta enkä olisi löytänyt sellaista mistään ja sitten näkisin jollain tutulla sellaisen. 

7/11 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kannata asettaa keskustelua ja mielipidevaikuttamista vastakkain. Pyrkimys vaikuttaa toisten mielipiteisiin omaa kantaansa avaamalla ja perustelemalla on ihan hyväksyttyä ja usein suorastaan kuuluu normaaliin normaaliin keskusteluun. Kun osapuolet pysyvät asiallisina, niin jopa väittelykin on hyvää vuorovaikutusta. 

Avainasemassa on asiat riitelevät, eivät ihmiset -periaate.

Jos lähdetään sille linjalle ettei saa yrittää vaikuttaa keskustelukumppaneiden mielipiteisiin, päädytään lopulta keskustelukulttuuriin, jossa ainoastaan säästä puhuminen sallitaan.

 

24/24 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti on maultaan ja aineksiltaan yksinkertainen ruoka, joka kuitenkin on hyvää. Tykkään siitä kirkkaasta liemestä kun se imeytyy jauhoiseen perunaan.

Meillä karjalanpaisti on joulupäivän ruoka, ja sen kanssa syödään mm. sienisalaattia ja rosollia joita oli aaton jouluateriallakin. Usein on jäljellä vielä karjalanpiirakoitakin, joita meillä yleensä on tarjolla aattoaamuna.

76/86 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paastoa, ja syön jotain herkkua joka päivä, esim. suklaata. Mutta jos syön liikaa kulutukseeni nähden, minun ei tee seuraavana päivänä mieli syödä kovin paljon. Minulle on tärkeää pysyä hoikkana, tulee masentava olo jos syön liikaa monta päivää peräkkäin.

Nyt ennen joulukuuta olen laihduttanut kaksi kiloa etukäteen, koska aion leipoa ja syödä erityisen hyviä ruokia ja haluan nauttia niistä huoletta tietäen että minulla on varaa saada ne pari kiloa.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.