Beaver
Seuratut keskustelut
Kommentit
Elarit ja exät ja nyxät. Minkälaiset kakarat on jo alkaneet lapsia tehtailla.
29v kakara ;-)
parempi tuloinen vanhempi voi joutua maksamaan huonotuloisemmalle elatusmaksua, vaikka itse olisikin lapsen lähivanhempi. Lähivanhemmuus ei vapauta elatusvelvoitteesta, jos sellainen katsotaan olevan toista huoltajaa kohtaan. Heikompi tuloinen ei joudu vuoroviikkoasumisessa maksamaan elatusapua, vaikka ei olisikaan lähivanhempi. Itse en luopuisi muutaman sadan euron vuoksi lähivanhemmuudesta, koska viime kädessä se kenellä lähivanhemmuus on, saa tehdä ratkaisut koskien lapsen elämää, jos niissä ei päästä yhteisymmärrykseen. Ihan käytännössä, vaikka muuttaa toiselle paikkakunnalle lapsen kanssa (Tiedän kaksi tapausta, joissa molemmissa selvitettiin asia ensin lastenvalvojalla ja toinen tapauksista meni oikeuteen. Äiti hävisi oikeudessa ja lähivanhempi-isä sai viedä pojan mukanaan muuttaessa 200 kilometrin päähän.) , jolloin etävanhempi on velvollinen huolehtimaan tapaamisten toteutumisesta ym. Myös lapsen päivähoito- ja kouluratkaisut ovat lähivanhemman päätöksen alaisena.
Mutta sekään ei vaikuta viikko-viikko -systeemiin.
Isä käy edelleen tässä kaupungissa töissä ja poika on tuossa 200m päässä hoidossa.
Ihan kiva varmaan herätä 4.30 ja olla takaisin kotona 17.30...
Meillä on yhteishuoltajuus, joten onko lähivanhemmuudella oikeasti muuta merkitystä kuin että posti menee isän luokse? Ja tietysti lapsilisät ja päivähoitomaksut?
Ei ehtinyt paikalle taxi eikä amppari.
Kaikki meni kuitenkin hyvin.
Jotta sinä saat nyhdettyä lisää rahaa muiden ihmisten selkänahasta.
joka ei ota tukia vastaan.
Ei kai ottaisi lapsilisääkään (jos on lapsia).
Eikä varmaan käytä julkisia terveyspalveluitakaan.
Minäkin otan vain sen mikä minulle kuuluu. Tavalla tai toisella.
Se vain on niin. ;-)
t: 47v:n 29v akka