Pilvi
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei palkka mitään kerro elintasosta. Huomioita päivähoidon, koulutuksen, terveydenhoidon ym markkinahintaiset kulut, joihin ei tukia USA:ssa. Kaikkea ei voi edes vakuutuksella tasoittaa.
Taisi esim. synnytys maksaa jotain 60.000- 90.000$. Eikö joskus joku jenkkipariskunta lentänyt Suomeen synnytyksen aikaan ja olivat riemuissaan kun oli ilmainen? Nyt tosin lentokoneeseen ei pitemmällä raskaudella pääse kun firmat pelkää pakollisia välilaskuja jos synntys käynnistyykin "heidän piikkiin"? Higt schoolin lukukausimaksut taisivat olla jotain 40.000$ per vuosi?
Minusta on aika härskiä, että noin vauraassa maassa koulutuksesta joutuu maksamaan tähtitieteellisiä summia. Mihin Amerikan Yhdysvaltojen rahat menevät?
Vierailija kirjoitti:
Kävin viime kesänä täältä Vantaan takamailta kerran Stadin keskustassa "paremmalla" terassilla. Oli kaunis ilma ja piti tulla kiva ilta.
Mentiin kesäterassille ja ostin lonkeron. Tarjoilija kaatoi tuikitavallista 0,33 l alekokkia muovituoppiin enkä saanut edes jäitä. Olivat kuulemma loppuneet. Maksoi toki 9 euroa. Aika hartaasti ja hitaasti maistelin haaleaa lonkeroa siitä vetelästä muovikiposta ja ajattelin, että taisi olla tämän kesän terassit tässä. En yhtään ihmettele, että ravintoloilla menee huonosti, kun taso on tämä.
Niinpä. Hinta-laatusuhde on todella surkea. Et sä veloita tavallisesta hanakaljasta tai lonkerosta yli viittä euroa, koska ne eivät todellakaan ole niin arvokkaita.
Mutta pakko se näemmä on, koska fyrkat noin yleisesti käy koko ajan vähiin.
Vierailija kirjoitti:
Hain äsken olutta kävellen kaupasta. Tiedän kyllä, että asialla ei ole mitään järkeä. Ei se hyvää ainakaan tee.
En ottanut autoa, vaikka uskonkin olevani suunnilleen ajokunnossa. Rakastan riittävästi ajokorttiani ja en ota mitään riskiä.
AP
Sä saat autolla hakea vaikka viskiä Alkosta.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin viime vuonna jatko-opinnot. Olen Tradenomi ja ylempi AMK oli siis kyseessä.
Meidän kursseilla oli hyvin vähän luentoja. "Itseohjautuva" oppiminen perustui sille, että tutkit aihetta itsenäisesti ja sitten asiasta keskustellaan ryhmässä. Vaikka opintoihin vaadittiin vähintään 2 vuoden työkokemus alalta meillä oli samoilla kursseilla hoitsuja, jotka opiskeli omaa alaansa. Hoitsut oli toki ihania mutta kyseenalaistan opintojen vaativuuden jos liiketalouden vasta-alkajat pystyy suorittamaan niitä meidän konkarien kanssa.
Kaiken huippu oli se, ettei mistään saanut henkilökohtaista tai edes tiimikohtaista palautetta. Palaute annettiin yleisellä tasolla koko kurssin n. 80 oppilaalle.
#suominousuun
Kyllä se vaan on faktaa että opintoja on helpotettu, jotta oppilaitokset saisi ennemmän opiskelijoita painettua koneistosta läpi.
Hyi olkoon. En jaksaisi viikkoakaan tuollaisessa.
Mikä on AAA-peli?