Pilvi
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Ei tule ketään mieleen kummastakaan suvusta tai edes kavereiden suvuista, joten olisin ensimmäinen, jos ensi vuonna rohkaistun tarpeeksi. En jaksa enää elää.
Voisitko käydä puhumassa jossakin asiasta? Tai soittaa kriisipuhelimeen. Vaihtoehtoja on.
Kriisipuhelimessa ei kuulemma edes vastata enemmistöön soitoista.
Entä jos hetkessä elämisestä ei tule mitään?
Ei tule ketään mieleen kummastakaan suvusta tai edes kavereiden suvuista, joten olisin ensimmäinen, jos ensi vuonna rohkaistun tarpeeksi. En jaksa enää elää.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoidon järjestämisessä on myös yksi huomattavista eroista.
Meillä Suomessa jalkansa murtanut hoidetaan verovaroin, eikä kustannuksia tule välttämättä edes ajatelleeksi. Sen sijaan amerikkalaisella tulee olla satoja euroja kuukaudessa kustantava sairausvakuutus tai paksu pankkitili.
Mikäli murtuma hoituu ilman kirurgiaa, selviää nelinumeroisella summalla. Jos pelkkä kipsi ei riitä ja amerikkalaisemme päätyy leikkauspöydälle, on laskussa jo todennäköisesti viisinumeroinen luku.
Näitä ja muita laskuja maksellessaan amerikkalaisen odotetaan myös säästävän esimerkiksi lastensa tuleviin opintoihin ja omiin eläkepäiviinsä.
Tuo lapselle perustettava koulutusrahasto on toinen naurettava juttu. Lapsi ehtii ennen sitä ikää kasvaa ja elää jotain 18 vuotta, ehkä enemmänkin. Entä sitten jos lasta ei siinä iässä kiinnostakaan korkeakoulutus? Entä jos siihen ei ole edes rahkeita?
Palstahulluudella pääsee sairaseläkkeelle? Pitääkin käydä laittamassa paperit vetämään.