Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako poliiseista ottaa valokuvia?

Vierailija
27.06.2014 |

Jos näkee poliiseja jossakin, saako heistä silloin ottaa valokuvia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkin ehdolla, ettei, uhmaisin lakia ja ottaisin, jos kyseessä kuumat uroot, joita monet kolme-nelikymppiset, kaljut poliisit ovat.

Vierailija
2/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:23"]

Jos näkee poliiseja jossakin, saako heistä silloin ottaa valokuvia?

[/quote]Saa ottaa. Kun poliisi tulee johonkin "tilanteeseen" niin yleensä useampikin ottaa kännykällä videota eikä poliisi mahda sille mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:30"]Ai niin lisätään nyt vielä että sitten kun poliisi kieltää kuvaamisen, niin se on syytä lopettaa, jos ei halua vaikeuksia vaikka virkamiehen vastustamisesta.

[/quote]

Siis onko oikeus vai eikö ole? Jos on oikeus, niin siinä ei poliisi kieltäminen paljon paina. Tai siis no, Suomessahan poliisi saa rikkoa lakia minkä kerkeää ja poliisi sitten tutkii itse omat rikoksensa mutta siis periaatteessa sen pitäisi mennä niin, että jos on oikeus tehdä jotain, niin sitten on.

Vierailija
4/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:30"]Ai niin lisätään nyt vielä että sitten kun poliisi kieltää kuvaamisen, niin se on syytä lopettaa, jos ei halua vaikeuksia vaikka virkamiehen vastustamisesta.

[/quote]

 

Siis onko oikeus vai eikö ole? Jos on oikeus, niin siinä ei poliisi kieltäminen paljon paina. Tai siis no, Suomessahan poliisi saa rikkoa lakia minkä kerkeää ja poliisi sitten tutkii itse omat rikoksensa mutta siis periaatteessa sen pitäisi mennä niin, että jos on oikeus tehdä jotain, niin sitten on.

[/quote]Poliisi saa käskeä poistua paikalta ja siinä ei ole nokan koputtamista.

Vierailija
5/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän poliisia koske sama laki kuin muitakin.

Vierailija
6/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymällä selviää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku näkee sinut jossakin, saako ottaa valokuvia? Sama juttu

Vierailija
8/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:24"]

Jos joku näkee sinut jossakin, saako ottaa valokuvia? Sama juttu

[/quote]No ei ihan sama juttu. Oikeuden päätöksen mukaan virkatehtävässä oleva poliisi ei nauti kotirauhan suojaa, joten häntä voi kuvata vielä vähän vapaammin kuin taviskansalaista. (juttu jossa poliisit tallentuivat yksitysasunnossa valvonta kameran nauhalle)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin lisätään nyt vielä että sitten kun poliisi kieltää kuvaamisen, niin se on syytä lopettaa, jos ei halua vaikeuksia vaikka virkamiehen vastustamisesta.

Vierailija
10/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:24"]

Jos joku näkee sinut jossakin, saako ottaa valokuvia? Sama juttu

[/quote]No ei ihan sama juttu. Oikeuden päätöksen mukaan virkatehtävässä oleva poliisi ei nauti kotirauhan suojaa, joten häntä voi kuvata vielä vähän vapaammin kuin taviskansalaista. (juttu jossa poliisit tallentuivat yksitysasunnossa valvonta kameran nauhalle)

[/quote]

tässä ei ollutkaan kyse, että ap niitä kotonaan kuvailisi :) yleisellä paikalla varmaankin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni saa, jollei kuvattava kiellä. Joissain maissa näissä asioissa ollaan tosi tiukkoja, edes lentokenttää ei saa kuvata, saati itten poliisia. Suomessa ollaan vähän lepsumpia.

Vierailija
12/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemallahan se selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa periaatteessa koska se häiritsee työtä

Vierailija
14/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:40"]

Ei saa periaatteessa koska se häiritsee työtä

[/quote]

Höpö, höpö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella paikalla saa kuvata ketä vaan. Eri asia sitten, onko järkevää kuvata poliiseja virkatehtävissään tai pikkulapsia uimarannalla. Kamera kädessäkin voi käyttää tervettä järkeä.

Vierailija
16/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle kirjataan siitä 50 päiväsakkoa kunnianloukkauksesta.

Vierailija
17/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ruman mielestä valokuvan ottaminen on kunnianloukkaus.

Vierailija
18/18 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaako ne sitten käsiraudat?? *toiveikkaana*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän