Saako poliiseista ottaa valokuvia?
Jos näkee poliiseja jossakin, saako heistä silloin ottaa valokuvia?
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:23"]
Jos näkee poliiseja jossakin, saako heistä silloin ottaa valokuvia?
[/quote]Saa ottaa. Kun poliisi tulee johonkin "tilanteeseen" niin yleensä useampikin ottaa kännykällä videota eikä poliisi mahda sille mitään.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:30"]Ai niin lisätään nyt vielä että sitten kun poliisi kieltää kuvaamisen, niin se on syytä lopettaa, jos ei halua vaikeuksia vaikka virkamiehen vastustamisesta.
[/quote]
Siis onko oikeus vai eikö ole? Jos on oikeus, niin siinä ei poliisi kieltäminen paljon paina. Tai siis no, Suomessahan poliisi saa rikkoa lakia minkä kerkeää ja poliisi sitten tutkii itse omat rikoksensa mutta siis periaatteessa sen pitäisi mennä niin, että jos on oikeus tehdä jotain, niin sitten on.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:30"]Ai niin lisätään nyt vielä että sitten kun poliisi kieltää kuvaamisen, niin se on syytä lopettaa, jos ei halua vaikeuksia vaikka virkamiehen vastustamisesta.
[/quote]
Siis onko oikeus vai eikö ole? Jos on oikeus, niin siinä ei poliisi kieltäminen paljon paina. Tai siis no, Suomessahan poliisi saa rikkoa lakia minkä kerkeää ja poliisi sitten tutkii itse omat rikoksensa mutta siis periaatteessa sen pitäisi mennä niin, että jos on oikeus tehdä jotain, niin sitten on.
[/quote]Poliisi saa käskeä poistua paikalta ja siinä ei ole nokan koputtamista.
Eiköhän poliisia koske sama laki kuin muitakin.
Jos joku näkee sinut jossakin, saako ottaa valokuvia? Sama juttu
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:24"]
Jos joku näkee sinut jossakin, saako ottaa valokuvia? Sama juttu
[/quote]No ei ihan sama juttu. Oikeuden päätöksen mukaan virkatehtävässä oleva poliisi ei nauti kotirauhan suojaa, joten häntä voi kuvata vielä vähän vapaammin kuin taviskansalaista. (juttu jossa poliisit tallentuivat yksitysasunnossa valvonta kameran nauhalle)
Ai niin lisätään nyt vielä että sitten kun poliisi kieltää kuvaamisen, niin se on syytä lopettaa, jos ei halua vaikeuksia vaikka virkamiehen vastustamisesta.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:24"]
Jos joku näkee sinut jossakin, saako ottaa valokuvia? Sama juttu
[/quote]No ei ihan sama juttu. Oikeuden päätöksen mukaan virkatehtävässä oleva poliisi ei nauti kotirauhan suojaa, joten häntä voi kuvata vielä vähän vapaammin kuin taviskansalaista. (juttu jossa poliisit tallentuivat yksitysasunnossa valvonta kameran nauhalle)
[/quote]
tässä ei ollutkaan kyse, että ap niitä kotonaan kuvailisi :) yleisellä paikalla varmaankin
Käsittääkseni saa, jollei kuvattava kiellä. Joissain maissa näissä asioissa ollaan tosi tiukkoja, edes lentokenttää ei saa kuvata, saati itten poliisia. Suomessa ollaan vähän lepsumpia.
Ei saa periaatteessa koska se häiritsee työtä
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:40"]
Ei saa periaatteessa koska se häiritsee työtä
[/quote]
Höpö, höpö.
Julkisella paikalla saa kuvata ketä vaan. Eri asia sitten, onko järkevää kuvata poliiseja virkatehtävissään tai pikkulapsia uimarannalla. Kamera kädessäkin voi käyttää tervettä järkeä.
Sulle kirjataan siitä 50 päiväsakkoa kunnianloukkauksesta.
Ainoastaan ruman mielestä valokuvan ottaminen on kunnianloukkaus.
Laittaako ne sitten käsiraudat?? *toiveikkaana*
Silläkin ehdolla, ettei, uhmaisin lakia ja ottaisin, jos kyseessä kuumat uroot, joita monet kolme-nelikymppiset, kaljut poliisit ovat.