kusettiko kampaaja mua?
Soittelin kampaamoon ja kyselin paljonko maksaa tyviväri ja leikkaus, sanoi että tyvikasvusta riippuen 80-100E.
Tyviväriä levittäessään sanoi, että laittaa hiusten pesu jälkeen tukan pituuksiin väriä tasoittavan hoidon 10 minuutiksi, ei puhunut mitään että tämä maksaisi erikseen enkä minä sitä tajunnut edes kysyä. Kasvatan hiuksia, joten pituuksista ei leikattu ollenkaan, siisti vaan hieman hiuksia sieltä täältä ja leikkaukseen meni alle 5minuuttia aikaa. Tyvikasvua oli vajaat 2cm, edellisen kerran oli päätäni käynyt värjäyttämässä 1,5kk sitten.
Loppusumma oli yllättäen 120E, kun puhelimessa oli luvannut sen maksavan max satasen.
Kommentit (6)
Olisi mun mielestä pitänyt kertoa, että hoito maksaa erikseen. Tai ainakin kysyä laittaako sen.
Oma kampaajani tarjosi jotain tuuheuttavaa hoitoa, hinnankin kertoi. Otin sen ja vasta hoidon tehtyään kertoi kampaaja, että sen vaikutus kestää jopa pari pesua... Minä pesen tukan joka päivä, joten olipa ihan turha hoito! Olen jatkossa tarkempi.
Pitäisi kertoa. Mistä voisi tietää mitä mikäkin hoito maksaa vai maksaako mitään?
Samantyylinen juttu kävi mulla, kun viimeksi kävin uudella kampaajalla. Sanoi, että on aika kuivat latvat, joten tekee sellaisen kosteuttavan hoidon...se tekikin 15€ lisää loppulaskuun, joka oli aika muikea jo ilman tuota lisähintaakin. Potutti.
Kyllä mun mielestä noista pitäisi asiakkaalle mainita tai jopa kysyä, että "suosittelisin sulle tehtäväksi lisäksi tällaista, se tosin maksaa sen ja sen verran lisää, mitä olet mieltä?"
Tallainen hinnoittelu on muuttunut arkipaivaiseksi, niin kampaajalla kuin kosmetologillakin. Mielestani jos hintaa tulee lisaa, niin se pitaa erikseen ilmoittaa ja saada sitten asiakkaan hyvaksynta.
Kampaajalla varsinkin ajattelen, etta jos otan pesun niin siihen kuuluu myos hoitoaine, samoin kuin kosmetologilla esim. kasvojenpuhdistukseen kuuluu naamio. Eika naista mielestani tule laskuttaa erikseen, ellei informoi etta on joku erikoisempi hoito tms. ja lisahinta on tama, niin etta asiakkaalla on mahdollista kieltaytya.
Itse olen joskus kieltaytynyt maksamasta lisaa, kun ei ole informoitu, mutta inhottava tilanne se on molemmille.
Muutenkin hemmotteluhoidot ovat mielestani sellaisia, etta etukateen sovitaan mita palvelu sisaltaa, ettei kesken kaiken aleta neuvottelemaan rahasta. Kylla siina oma rentoutuminen lopahtaa jos hintaa hilataan jatkuvasti ylospain. Erityisesti itseani arsyttaa jos palveluntarjoaja sitten nayttaa nyrpeaa naamaa kun en halua kallista lisahoitoa, vain sen mita varasin.
nimim. kokemusta on
Itse olen kampaaja, ja jos laitan väriä tasoittavan vaahdon/tehohoitoaineen latvaan vaikuttamaan tyvivärin vaikutusajaksi/teen tehohoidon pesupaikalla ja ilmoitan asiakkaalle että "laitan nyt tällaisen" , en todellakaan ota siitä lisähintaa, koska minusta se kuuluu kokonaisvaltaiseen palveluun. Eri asia jos asiakas tilaa erikseen tehohoidon ilman muita käsittelyjä, toki sitten hinnoitellaan sen mukaan.
Menet/soitat ja sanot, että mites kun sanottiin että maksaa max. 100e ja et pyytänyt muuta kuin tyvivärin.
Ei kusettanut. Oisit sanonut ettei tarvi sitä hoitoa tehdä.